ANA702 - SOLUNUM, DOLAŞIM ve SİNDİRİM SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOLUNUM, DOLAŞIM ve SİNDİRİM SİSTEMLERİ | ANA702 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz Demiryürek, Prof. Dr. Cem Denk | |||||
Dersin amacı | Solunum, Dolaşım ve Sindirim sistemlerine ait anatomik oluşumları tanımlama, bu anatomik oluşumlar ile ilgili bilgileri kazandırma, güncel anatomik ve klinik çalışmalarla ilgili uygulamaları gösterme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Solunum,Dolaşım ve Sindirim sistemlerine ait anatomik oluşumların teorik dersler, tartışmalar ve pratik laboratuvar uygulamaları ile öğretilmesi | |||||
Kaynaklar | 1- Temel Anatomi- Prof.Dr.Meserret Cumhur- METU Press 2- Clinically oriented Anatomy- Moore&dalley- LWW 3- Güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Burun ve ilgili yapılar ,Pharynx |
2. Hafta | Larynx, Boyun ön ve yan bölgeleri |
3. Hafta | Boyun kökü, Thorax duvar anatomisi |
4. Hafta | Trachea ve akciğerler |
5. Hafta | Kalp ve pericardium |
6. Hafta | Mediastinum, Posterior mediastinum |
7. Hafta | Diaphragma, Lenfatik sistem |
8. Hafta | Ağız Anatomisi, Çiğneme Kasları |
9. Hafta | Pharynx ,Oesophagus |
10. Hafta | Abdomen (Karın ön duvarı) , Periton |
11. Hafta | Mide ,Duedonum |
12. Hafta | Jejunum ve Ileum, Kalın barsaklar |
13. Hafta | Karaciğer ,Pancreas |
14. Hafta | Karın arka duvarı ,Sindirim Sistemi Arterleri, Venleri (Portal sistem dahil) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü | 55 | 67 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme. | X | ||||
2. Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme. | X | ||||
3. Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme. | X | ||||
4. Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme. | X | ||||
5. Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme. | X | ||||
7. Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme | X | ||||
8. Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek