GTR607 - GİTAR SANATINA GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GİTAR SANATINA GİRİŞ | GTR607 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Soner Uluocak | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin gitar sanatının tarihsel gelişiminin sosyal içeriği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Gitarın tarihsel gelişimi. Gitarın müzik tarihindeki yeri. Gitarın tarihsel süreçte çeşitli kültürler içerisindeki sosyal konumu. | |||||
Kaynaklar | Bone, Philip J. (1954). The Guitar and Mandolin: Biographies of Celebrated Players and Composers. Londra: Schott & Co. Grunfeld, F. V. (1974). The Art and The Times of The Guitar. New York: Macmillan Publishing. Summerfield, M. (2002). The Clasical Guitar: Its Evolution, Players and Personalities since 1800. Ashley Mark Publishing Company, İngiltere. Tyler, J. (1980). The Early Guitar A History and Handbook. Londra: Oxford University Press. Turnbull, H. (1991). The Guitar From The Renaissance to The Present Day. Connecticut: The Bold Strummer Ltd. Uluocak, S. (2011). Klasik Gitar Tarihi I: Rönesans Döneminde Gitar. İstanbul: Doruk Yayınları. Uluocak, S. (2011). Klasik Gitar Tarihi II: Barok Dönemde Gitar. İstanbul: Doruk Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Gitar müziğinin ilk yazılı örnekleri |
2. Hafta | Rönesans müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
3. Hafta | Rönesans müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
4. Hafta | Rönesans müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
5. Hafta | Barok dönem müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
6. Hafta | Barok dönem müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
7. Hafta | Barok dönem müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
8. Hafta | Sunum |
9. Hafta | Klasik ve Romantik dönem müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
10. Hafta | Klasik ve Romantik dönem müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
11. Hafta | Klasik ve Romantik dönem müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
12. Hafta | 20. yy. müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
13. Hafta | 20. yy. müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
14. Hafta | 20. yy. müziğinde gitarın yeri ve toplumsal konumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 14 | 196 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 30 | 37 | 258 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İleri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Daha önceden edindiği temel bilgi ve beceriler doğrultusunda, Klasik gitar repertuarına ait eserlerin teori ve icra ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, klasik gitar icrasına dair bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Üst düzey beceri gerektiren klasik gitar eserlerini icra eder. | X | ||||
5. İçerisinde yer aldığı proje süreçlerini planlar. | X | ||||
6. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlar. | X | ||||
7. Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | X | ||||
8. Sanat konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | X | ||||
9. Klasik gitar icrasına dair edinimlerini topluma aktarır. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek