KOM712 - SAHNE ve MÜZİK II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAHNE ve MÜZİK II | KOM712 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | KOM711 | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Dinleme, İzleme, Analiz | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Onur ÖZMEN | |||||
Dersin amacı | Opera, bale, sahne kantatı, oratoryo vb. gibi sahne müziği besteleme alanlarında derinlik kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sahne ve müzik konusunda yazılmış teknik ve tarihsel kitaplar, bu tür müziklere ait nota ve ses kayıtları, opera vb. librettoları, DVD vb. ortamlarda bulunan izleme materyalleri. | |||||
Kaynaklar | Say, A. (2005). Müzik Ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları Altar, C. M. (2000). Opera Tarihi. İstanbul: Pan Yayınları Nutku, Ö. (1989). Sahne Bilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayınları Şatır, S. (1998). Operada Gerçekçilik ve Beş Gerçekçi Opera. İstanbul: Pan Yayınları Deleon, J. (1997). 200 Bale ve Dans. İstanbul: Yapıkredi Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Opera ve bale müziği besteleme genel ilkeleri |
2. Hafta | Opera ve bale müziği besteleme genel ilkeleri |
3. Hafta | Opera ve bale müziği besteleme genel ilkeleri |
4. Hafta | Opera ve bale müziği besteleme genel ilkeleri |
5. Hafta | Sahneye göre müzik besteleme tekniği |
6. Hafta | Sahneye göre müzik besteleme tekniği |
7. Hafta | Sahneye göre müzik besteleme tekniği |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Eser analizleri |
10. Hafta | Eser analizleri |
11. Hafta | Eser analizleri |
12. Hafta | Eser analizleri |
13. Hafta | Eser analizleri |
14. Hafta | Eser analizleri |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 31 | 94 | 250 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bestecilikte ve ilgili alanlarda güncel bilgileri içeren üst düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilere sahiptirler. | X | ||||
2. Sanat ve besteciliği sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini tartışacak ve yönlendirecek düzeyde kavrarlar. | X | ||||
3. Disiplinler arası etkileşimi yeni kuram ve sentezlere ulaşabilecek düzeyde kavrarlar. | X | ||||
4. Sanatsal üretim konusunda deneysel ve yaratıcı süreçler yoluyla yenilikçi araştırma yöntemleri geliştirip belgelerler. | X | ||||
5. Sanat ve bilim değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıt üretir ya da yorumlarlar. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptirler. | X | ||||
7. Grup projelerini planlayıp yönetirler. | X | ||||
8. Alanıyla ilgili çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirirler. | X | ||||
9. Özgün yapıtları yoluyla toplumla iletişim kuracak donanıma sahiptirler. | X | ||||
10. Görüşlerini, alanının uzmanlarına etkin bir şekilde aktararak akademik tartışmaları başlatıp yönetirler. | X | ||||
11. En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurarlar. | X | ||||
12. Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecine katkıda bulunurlar. | X | ||||
13. Sanatın topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkıda bulunurlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek