NEF703 - İĞNE EMG
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İĞNE EMG | NEF703 | 2. Yarıyıl | 1 | 2 | 2 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Çağrı Mesut Temuçin Doç. Dr. F. Gökçem YILDIZ SARIKAYA | |||||
Dersin amacı | İğne EMG çalışmalarının fizyolojik temelleri, normal ve patolojik durumlarda gözlenen bulgular öğrencilerin önerilen kaynaklardan hazırlanarak geldiği grup seminerlerinde haftada bir saat teorik olarak tartışılacak, haftada 4 saat ise laboratuar çalışmaları ile konular pratik olarak desteklenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Motor Ünite ve kas organizasyon, kas lifi aksiyon potansiyeli oluşumu, iğne EMG kayıt özellikleri, kas lifi potansiyellerinin modellemeleri ve temel dalga biçimleri, motor ünite aksiyon potansiyeli (MÜAP) parametreleri, ölçümü ve analizi şeklinde teorik konuların yanı sıra, istirahat sırasında normal ve patolojik iğne EMG bulguları, istemli kası sırasında normal ve patolojik (nörojenik, miyojenik) iğne EMG bulguları ve MÜAP analizi, interferans analizi konuları işlenecektir. | |||||
Kaynaklar | 1) Electrodiagnostic Medicine 2ND Edition. Dumitru, Daniel; Amato, Anthony A.; Zwarts, Machiel J. Elsevier - Health Sciences Division, 2001 2) Electromyography and Neuromuscular Disorders: Clinical-Electrophysiologic Correlations. David C Preston, Barbara E Shapiro. Butterworth Heinemann, 2005 3) Clinical Electromyography: Nerve Conduction Studies. Oh, Shin J. Univ Park Pr, Baltimore, Maryland, U.S.A., 1984????? |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Motor Ünite ve kas organizasyonu |
2. Hafta | Kas lifi aksiyon potansiyeli oluşumu |
3. Hafta | İğne EMG kayıt özellikleri |
4. Hafta | Kas lifi potansiyellerinin modellemeleri ve temel dalga biçimleri |
5. Hafta | Motor Ünite Aksiyon Potansiyeli (MÜAP) parametreleri, ölçümü ve analizi |
6. Hafta | İstirahat sırasında normal iğne EMG bulguları |
7. Hafta | Patolojik spontan aktiviteler |
8. Hafta | İstemli kası sırasında normal iğne EMG bulguları MÜAP analizi-1 |
9. Hafta | İstemli kası sırasında normal iğne EMG bulguları MÜAP analizi-2 |
10. Hafta | İnterferans analizi |
11. Hafta | İğne EMG çalışmalarını etkileyen fizyolojik ve diğer faktörler |
12. Hafta | Nörojenik iğne EMG bulguları-1 |
13. Hafta | Nörojenik iğne EMG bulguları-2 |
14. Hafta | Miyojenik iğne EMG bulguları-1 |
15. Hafta | Genel Sınav Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 58 | 105 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Adaylar klinik nöro-elektrofizyoloji konusunda bilgi sahibi olurlar, uygulamaları yapabilirler, seminer ve ders anlatabilirler, araştırma planlayabilr ve yenilikleri takip edebilir. | X | ||||
2. Bu programı bitirenler nöro-elektrofizyoloji alanında yeni proje üretebilir ve yeni projeleri değerlendirebilecek düzeyde teorik bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
3. Programı bitiren adaylar çocuk ve erişkinlerde, EEG çekilmesi ve yorumlanmasını öğrenir, EEG ile ilgili temel uygulamalar, aktivasyon yöntemleri, EEG monitarizasyonu konularında teorik ve pratik bilgilere sahip olurlar. | X | ||||
4. Programı bitiren adaylar sinir iletim teknikleri, iğne elektromiyografisi, tek lif EMG'si, ardısıra sinir uyarımı, uyarılmış potansiyeller ve otonomik testler konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar, bu incelemeleri gerçekleştirip değerlendirebilir ve bu konularda tek başına bir laboratuar sorumluluğu üstlenebilecek ölçüde bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
5. Adaylar nöro-elektrofizyoloji ile ilgili cihazları tanır, kullanılma endikasyonlarını bilir ve uygulayabilirler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek