ORK616 - KORREPETİSYON II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KORREPETİSYON II ORK616 2. Yarıyıl 2 0 2 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriUygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. İrem Eğriboz Bozkurt, Doç. Demet Akkılıç 
Dersin amacıŞeflik öğrencisinin şan ve/veya çalgı eşliği süreci ile eşlik becerilerini geliştirmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Solo ve eşlik arasındaki teknik dengeyi yaratmanın yollarını öğrenirler.
  2. 2. Sanatsal uyum becerilerini ileri seviyeye taşırlar.
  3. 3. Eşlik türleri hakkında detaylı bilgi edinirler.
  4. 4. İcra edilen eserleri detaylı inceleme ve yorumlama becerisi edinirler.
  5. 5. Teknik, estetik ve müzikal becerilerini geliştirerek ileri seviyede birlikte müzik yapma yetkinliği edinirler.
Dersin içeriğiSeçilen eserler üzerinde detaylı inceleme ve seslendirme çalışmaları. 
KaynaklarDers sorumlusunun belirlediği eserlerin piyano eşlik notaları.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeçilen eserler üzerine incelemeler ve deşifre çalışmaları
2. HaftaSeçilen eserler üzerine incelemeler ve deşifre çalışmaları
3. HaftaSeçilen eserler üzerinde detaylı yorum çalışmaları
4. HaftaSeçilen eserler üzerinde detaylı yorum çalışmaları
5. HaftaSeçilen eserler üzerinde detaylı yorum çalışmaları
6. HaftaSeçilen eserler üzerinde detaylı yorum çalışmaları
7. HaftaSeçilen eserler üzerinde detaylı yorum çalışmaları
8. HaftaSeçilen eserler üzerinde detaylı yorum çalışmaları
9. HaftaSeçilen eserler üzerinde detaylı yorum çalışmaları
10. HaftaSeçilen eserler üzerinde detaylı yorum çalışmaları
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaEserlerin yorumcularla birlikte detaylı çalışılarak seslendirilmesi
13. HaftaEserlerin yorumcularla birlikte detaylı çalışılarak seslendirilmesi
14. HaftaEserlerin yorumcularla birlikte detaylı çalışılarak seslendirilmesi
15. HaftaGenel sınava yönelik program çalışması
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3045175

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, orkestra ve koro şefliğinde sahip olunan müzikalite ve repertuvar donanımlarını geliştirirler.    X 
2. Senfoni, opera, bale, koro ve benzeri yapıların gerektirdiği müzikal ve teknik bilgi, duyuş yetilerini geliştirirler.    X 
3. Müzikal analiz, form ve stiller üzerinde hâkimiyetlerini geliştirirler, çok boyutlu müzik algısı ile çözümleme becerisi kazanırlar.   X 
4. Batı müziğinin geçmiş ve güncel yorum örnekleri üzerindeki hâkimiyetlerini derinleştirirler.   X  
5. Teknik ve sanatsal olarak üst düzey yapıtları yönetirler.  X  
6. Çeşitli boyutlardaki müzik toplulukları ile çalışarak, kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmak üzere proje üretir, proje süreç ve aşamalarını planlarlar. X   
7. Çağdaş lider profiline uygun, psikolojik ve pedagojik yöntemleri şeflik mesleğinde uygulayabilme becerisine sahip olurlar. X   
8. Sanatların organik bütünlüğünü disiplinlerarası etkileşim anlayışıyla müzik sanatı özelinde uygularlar.  X   
9. Uluslararası mesleki literatürün temel kaynaklarına hâkimdir.   X  
10. Mesleğin gerektirdiği sanatsal ve bilimsel donanım kaynaklarını araştırma ve işleme becerisi kazanırlar.  X  
11. Güncel iletişim ve bilgi kaynakları ile temel teknolojik donanımların etkin kullanım becerisine sahip olurlar.X    
12. Sanat ve bilim etiğine hâkimiyet ve uygulama konularında örnek teşkil edecek vasıflarla donanırlar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek