İDB770 - DİL FELSEFESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİL FELSEFESİ | İDB770 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Işıl Özyıldırım | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere dil ve dilbilim felsefesi çerçevesinde dil ve işlevlerini yorumlamayı, mantık, dil ve felsefe ilişkisini tartışabilmeyi, dil ve felsefeyi felsefi bir yaklaşımla açıklayabilmeyi öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dil ve felsefe ilişkilerinin ve filozofların dille ilgili görüşlerinin irdelenmesi; metafizik, mantık, bilgi kuramı gibi felsefi konuların tartışılması; dil ve dilbilim felsefesi ayırımı çerçevesinde ilgili kuramların gözden geçirilmesi ve çeşitli dilbilim akımları ile bunların felsefi temellerinin araştırılması. | |||||
Kaynaklar | Katz, J.J. (1985) The Philosophy of Linguistics. Oxford : O.U.P. Murasugi, K., Stainton, R. (Eds.) (2000) Philosophy and Linguistics. Westview Press. Platts, M. (1997) Ways of Meaning : An Introduction to a Phylosophy of Language. MIT Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dil felsefesi alanına ilişkin altyapı bilgilerinin sunulması: tarihsel gelişimi, temel kavramlar ve araştırma konuları |
2. Hafta | Dil ile felsefe arasındaki ilişki ve buna ilişkin örnekler |
3. Hafta | Değişik felsefecilerin dil yaklaşımları ve dil ile ilgili görüşleri |
4. Hafta | Değişik felsefecilerin dil ile çalışmalarının tartışılması |
5. Hafta | Metafizik, mantık ve bilgi kuramı konularının dilbilimle ilişkili bir şekilde incelenip tartışılması |
6. Hafta | Felsefedeki diğer konuların dilbilimsel bağlantılarının incelenmesi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Dil edinimine ilişkin felsefi görüşler |
9. Hafta | Değişik dilbilim akımlarının temelini oluşturan felsefelerin incelenmesi |
10. Hafta | Dilbilimsel kuramların oluşturulmasına ilişkin başlıca felsefi yaklaşımlar |
11. Hafta | Yapısalcılığın felsefi temelleri |
12. Hafta | Üretici dilbilimin felsefi temelleri |
13. Hafta | İşlevci dilbilimin felsefi temelleri |
14. Hafta | Eleştirel dilbilimin felsefi temelleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 8 | 8 | 64 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 45 | 67 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek