TDE766 - KARŞILAŞTIRMALI TÜRK HİKAYESİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK HİKAYESİ II TDE766 Bahar 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. S. Dilek Yalçın Çelik 
Dersin amacıBu ders ile öğrenci; Çağdaş Türk hikâyesi hakkında genel bir bilgi sahibi olur. Onları hem kendi içinde, hem de Batı edebiyatındaki benzerleriyle karşılaştırır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; ? Türk hikâyesinin kaynak eserlerini sıralayabilir. ? Türk hikâyesi hakkında yazılmış kaynak eserlerini öğrenmek için veri toplayabilir. ? Türk hikâyesini hakkında yazılmış kaynak eserlerini etkili bir şekilde kullanabilir. ? Çağdaş Türk hikâyesini karşılaştırabilir.
Dersin içeriği? Çağdaş Türk hikâyesinin tarihi
? Çağdaş Türk hikâyesinin karşılaştırılması
? XX. yüzyılda yazılmış Türk ve Batı hikâyesinin benzerleriyle karşılaştırılması
 
Kaynaklar? ALANGU, Tahir (1968), Cumhuriyet?ten Sonra Hikâye ve Roman I (1919-1930). İstanbul Matbaası, İstanbul
? ÖNERTOY, O., (1984). Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı ve Öyküsü, Ankara,: İş Bankası Yayınları.
? YALÇIN, S. Dilek (1995), Haldun Taner?in Hikâyeleri ve Hikâyeciliği. Ankara: Bilgi Yayınevi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaModernist Türk Hikâyesi
2. HaftaÖrnek hikâye çözümlemeleri
3. HaftaÖrnek hikâye çözümlemeleri
4. HaftaÖrnek hikâye çözümlemeleri
5. HaftaÖrnek hikâye çözümlemeleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaPostmodernist Türk Hikâyesi
8. HaftaKarşılaştırmalı hikâye çözümlemeleri
9. HaftaKarşılaştırmalı hikâye çözümlemeleri
10. HaftaKarşılaştırmalı hikâye çözümlemeleri
11. HaftaAra sınav
12. HaftaKarşılaştırmalı hikâye çözümlemeleri
13. HaftaKarşılaştırmalı hikâye çözümlemeleri
14. HaftaKarşılaştırmalı hikâye çözümlemeleri
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama5735
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3971300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, ileri düzeyde değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
11. Türk kültürüne ileri düzeyde hakimdir.     X
12. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları ileri düzeyde bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek