BBS695 - DÖNEM PROJESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DÖNEM PROJESİ BBS695 Herhangi Yarıyıl/Yıl 0 2 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma-inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıDönem projesini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri kazanacaktır;
  2. ? Bir araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme,
  3. ? Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme,
  4. ? Araştırma verilerini toplayabilme,
  5. ? Verileri analiz edebilme,
  6. ? Yöntem geliştirebilme,
  7. ? Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme,
  8. ? Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme, ? Araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme.
Dersin içeriği1. Proje konusunun belirlenmesi
2. Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Yöntem geliştirilmesi
5. Yöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Yöntemin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması
 
KaynaklarProje konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProje konusunun belirlenmesi
2. HaftaProje konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
4. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
5. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
6. HaftaYöntemin geliştirilmesi
7. HaftaYöntemin geliştirilmesi
8. HaftaYöntemin geliştirilmesi
9. HaftaYöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
10. HaftaYöntemin uygulanması
11. HaftaYöntemin uygulanması
12. HaftaBulguların değerlendirilmesi
13. HaftaBulguların değerlendirilmesi
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
15. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
16. HaftaRapor Sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1425
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1425
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilişim Sistemleri hakkında detaylı bilgi sahibidir.    X
2. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar.    X
3. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular.    X
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar.    X
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.    X
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.    X
7. Bilişim alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir.    X
8. Bilişim uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür.    X
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir.    X
10. Bilişimin geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır.    X
11. Bilişimin farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir.    X
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek