JEM709 - PALEOZOYİK OSTRAKODLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PALEOZOYİK OSTRAKODLARI | JEM709 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 4 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU | |||||
Dersin amacı | Paleozoyik Era, Sistem ve Serilerine ait ostrakod ların tanıtımı ve öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Paleozoyik yaşlı ostrakod cinslerinin genel şekil karakteristikleri, stratigrafik ve coğrafik dağılımları ve sistematik tanımları. | |||||
Kaynaklar | 1. Van Morkhoven, F.P.C.M., 1963. Post-Paleozoic Ostracoda, Their Morphology, Taxonomy and Economic Use, Volume II, Elsevier Publishing Company, 478 s. 2. Van Morkhoven, F.P.C.M., 1962. Post-Paleozoic Ostracoda, Their Morphology, Taxonomy and Economic Use, Volume I, Elsevier Publishing Company, 204 s. 3. Moore, R.C., 1961. Treatise on Invertebrate Paleontology, , Part Q, Arthropoda 3, Crustacea, Ostracoda, Geological Society of America, Univeersity of Kansas Press, 439 s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Paleozoyik Ostrakodları/ Tane örnekler ve incekesit örnekleri |
2. Hafta | Ortam, fasiyes, biyozonlar ve kronostratigrafik önemleri |
3. Hafta | Kambriyen Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
4. Hafta | Kambriyen Ostrakodları (devam)/Mikroskop uygulamaları |
5. Hafta | Siluriyen Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Siluriyen Ostrakodları (devam)/Mikroskop uygulamaları |
8. Hafta | Devoniyen Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
9. Hafta | Devoniyen Ostrakodları (devam)/Mikroskop uygulamaları |
10. Hafta | Karbonifer Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
11. Hafta | Karbonifer Ostrakodları(devam)/Mikroskop uygulamaları |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Permiyen Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
14. Hafta | Permiyen Ostrakodları (devam)/Mikroskop uygulamaları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 46 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimler, mühendislik bilimleri ve matematik konularında üst düzeyde bilgiye sahiptir ve uygulamasını da üst düzeyde yapar. | X | ||||
2. Bilgiye ulaşır ve kavrar, bilgiyi kullanarak araştırma yapmak için gerekli yöntem ve kabiliyete sahiptir. | X | ||||
3. Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı çalışmalar yapar, ayrıca bilime ve teknolojiye yenilik kazandıran yeni bir yöntem, teknolojik ürün veya süreç geliştirir. | X | ||||
4. Yerbilimleri alanında güncel gelişmelerde dahil her yönlü bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Yerbilimleri alanındaki fikirleri ve gelişmeleri değerlendirir ve eleştirel yaklaşımla analiz ve sentezini yapar. | X | ||||
6. Uzmanlık alanında sözlü, yazılı ve görsel etkin iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilime ve teknolojiye katkı koyar. | X | ||||
8. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır; bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri izler, değerlendirir ve bu gelişmeleri tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle toplumla paylaşır. | X | ||||
9. Özgün bir araştırma sürecinin yönetiminde süreci bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek