TİR741 - ETİK - ESTETİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ETİK - ESTETİK TİR741 1. Yarıyıl 2 0 2 3
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Ders sorumlusu 
Dersin amacıFelsefe yoluyla sanata bakmak, Etik ve Estetik değerleri tanımak, bu değerler arasında ayırım yapabilmek, insan realitesine değin etik ve estetik değerlerle ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmek ve açıklayabilmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Sahne üzerindeki sanat eserini değerlendirmede etik ve estetik bilgiye sahip olurlar.
  2. 2.Bir tiyatro oyununu incelenmesinde insan realitesi konusunda ?iyi-kötü? ve ?güzel-çirkin? kavramları açısından bir sanat eserini değerlendirme becerisini kazanırlar.
  3. 3.Bir tiyatro oyununu döneminin ve çağımızın Etik ve Estetik değerlerinin süzgecinden geçirerek değerlendirme yetkinliğine sahip olurlar.
Dersin içeriğiİnsan realitesini yansıtan sahne çalışmalarında Etik ve Estetik yaklaşımları tanımak, önemli Etik ve Estetik görüşleri incelemek, çözümlemeler yoluyla sanat akımlarıyla olan ilişkilerini irdelemek. 
Kaynaklarİnsan realitesini yansıtan sahne çalışmalarında Etik ve Estetik yaklaşımları tanımak, önemli Etik ve Estetik görüşleri incelemek, çözümlemeler yoluyla sanat akımlarıyla olan ilişkilerini irdelemek. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDeğer Problemi: ?İyi? ve ?Güzel?in Değerlendirilmesi.
2. HaftaRealiteye Bakma Yolları: İnsan Realitesini Değerlendirme Yolları
3. HaftaDeğerler ve Değer: Etik ve Estetik İlişkisi. İnsan Realitesini Değerlendirme Çabasında Felsefi Görüşler
4. HaftaDeğerler ve Değer: Etik ve Estetik İlişkisi. İnsan Realitesini Değerlendirme Çabasında Felsefi Görüşler
5. HaftaPlaton ve Aritoteles?te ?iyi? ve ?Güzel? Kavramları Kant?ta ?iyi?Kavramı Max Scheler?de ?iyi? Kavramı Nicolai Hartmann?da ?iyi? Kavramı
6. HaftaPlaton ve Aritoteles?te ?iyi? ve ?Güzel? Kavramları Kant?ta ?iyi?Kavramı Max Scheler?de ?iyi? Kavramı Nicolai Hartmann?da ?iyi? Kavramı
7. HaftaPlaton ve Aritoteles?te ?iyi? ve ?Güzel? Kavramları Kant?ta ?iyi?Kavramı Max Scheler?de ?iyi? Kavramı Nicolai Hartmann?da ?iyi? Kavramı
8. HaftaI. Ara sınav
9. HaftaEstetik?in bir Bilgi Problemi Olarak Değerlendirilmesi Güzel ve Güzellik Kavramının Objektif Şartları.
10. HaftaEstetik?in bir Bilgi Problemi Olarak Değerlendirilmesi Güzel ve Güzellik Kavramının Objektif Şartları.
11. HaftaEstetik?in bir Bilgi Problemi Olarak Değerlendirilmesi Güzel ve Güzellik Kavramının Objektif Şartları.
12. HaftaTenkid ve Türleri: Klasik Estetik, Modern Estetik ve Modern Sonrası Estetik ( Derrida ve Estetik Değerlendirmeye Yaklaşımları)
13. HaftaTenkid ve Türleri: Klasik Estetik, Modern Estetik ve Modern Sonrası Estetik ( Derrida ve Estetik Değerlendirmeye Yaklaşımları)
14. HaftaTenkid ve Türleri: Klasik Estetik, Modern Estetik ve Modern Sonrası Estetik ( Derrida ve Estetik Değerlendirmeye Yaklaşımları)
15. HaftaSunumlar
16. HaftaGenel Sinav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama144
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi155
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü312375

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek