TİR741 - ETİK - ESTETİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ETİK - ESTETİK | TİR741 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ders sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Felsefe yoluyla sanata bakmak, Etik ve Estetik değerleri tanımak, bu değerler arasında ayırım yapabilmek, insan realitesine değin etik ve estetik değerlerle ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmek ve açıklayabilmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İnsan realitesini yansıtan sahne çalışmalarında Etik ve Estetik yaklaşımları tanımak, önemli Etik ve Estetik görüşleri incelemek, çözümlemeler yoluyla sanat akımlarıyla olan ilişkilerini irdelemek. | |||||
Kaynaklar | İnsan realitesini yansıtan sahne çalışmalarında Etik ve Estetik yaklaşımları tanımak, önemli Etik ve Estetik görüşleri incelemek, çözümlemeler yoluyla sanat akımlarıyla olan ilişkilerini irdelemek. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Değer Problemi: ?İyi? ve ?Güzel?in Değerlendirilmesi. |
2. Hafta | Realiteye Bakma Yolları: İnsan Realitesini Değerlendirme Yolları |
3. Hafta | Değerler ve Değer: Etik ve Estetik İlişkisi. İnsan Realitesini Değerlendirme Çabasında Felsefi Görüşler |
4. Hafta | Değerler ve Değer: Etik ve Estetik İlişkisi. İnsan Realitesini Değerlendirme Çabasında Felsefi Görüşler |
5. Hafta | Platon ve Aritoteles?te ?iyi? ve ?Güzel? Kavramları Kant?ta ?iyi?Kavramı Max Scheler?de ?iyi? Kavramı Nicolai Hartmann?da ?iyi? Kavramı |
6. Hafta | Platon ve Aritoteles?te ?iyi? ve ?Güzel? Kavramları Kant?ta ?iyi?Kavramı Max Scheler?de ?iyi? Kavramı Nicolai Hartmann?da ?iyi? Kavramı |
7. Hafta | Platon ve Aritoteles?te ?iyi? ve ?Güzel? Kavramları Kant?ta ?iyi?Kavramı Max Scheler?de ?iyi? Kavramı Nicolai Hartmann?da ?iyi? Kavramı |
8. Hafta | I. Ara sınav |
9. Hafta | Estetik?in bir Bilgi Problemi Olarak Değerlendirilmesi Güzel ve Güzellik Kavramının Objektif Şartları. |
10. Hafta | Estetik?in bir Bilgi Problemi Olarak Değerlendirilmesi Güzel ve Güzellik Kavramının Objektif Şartları. |
11. Hafta | Estetik?in bir Bilgi Problemi Olarak Değerlendirilmesi Güzel ve Güzellik Kavramının Objektif Şartları. |
12. Hafta | Tenkid ve Türleri: Klasik Estetik, Modern Estetik ve Modern Sonrası Estetik ( Derrida ve Estetik Değerlendirmeye Yaklaşımları) |
13. Hafta | Tenkid ve Türleri: Klasik Estetik, Modern Estetik ve Modern Sonrası Estetik ( Derrida ve Estetik Değerlendirmeye Yaklaşımları) |
14. Hafta | Tenkid ve Türleri: Klasik Estetik, Modern Estetik ve Modern Sonrası Estetik ( Derrida ve Estetik Değerlendirmeye Yaklaşımları) |
15. Hafta | Sunumlar |
16. Hafta | Genel Sinav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 31 | 23 | 75 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek