BCO651 - WEB `DE ANİMASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
WEB `DE ANİMASYON BCO651 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var isePython Programlama
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Haşmet Gürçay 
Dersin amacıBu dersin amacı web uygulamaları geliştiriciler için flash kullanmadan ses ve video içeriğinin organizasyonunu sağlamak, animasyonlar ve oyunlar oluşturmak, ayrıca flash kullanmadan web tarayıcılarında 2B ve 3B içerikler oluşturulması üzerinedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayan bir öğrenci web `de animasyon uygulamaları oluşturabilir.
Dersin içeriğiHTML öğelerinin kanvas içinde kullanılması, kanvas üzerine çizim, kanvasda metin, Resimler ve videolar, Webde animasyon, haraket, fizik, çarpışma algılama, oyun geliştirme 
Kaynaklar? Davit Geary; Core HTML Canvas Graphics, Animation and Game Development; Prentice Hall, ISBN-13: 978-0-13-276161-1
? Alexis Goldstein; Learning CSS3 Animations and Transitions; Addison Wesley; ISBN-13: 978-0-321-83960-2
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftacanvas öğesi, eylem davranışları
2. HaftaÇizim modelleri, renkler, gölgeler, doğrular, yay parçaları
3. HaftaBezier eğrileri, poligonlar, dönüşümler
4. HaftaMetin, metin kontrolleri
5. HaftaResimler, resimlerin değiştirilmesi
6. HaftaResimlerin canlandırılması
7. HaftaVideo işleme
8. HaftaAnimasyon
9. HaftaAnimasyon
10. HaftaHaraket
11. HaftaFizik
12. HaftaHaraket eğrisi
13. HaftaÇarpışma algılama
14. HaftaOyun geliştirme
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)05
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum135
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama166
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü4636150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir.  X  
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  X  
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler.  X   
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler X   
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar X   
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir.  X  
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.   X  
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.   X  
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.   X  
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir.  X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek