TİR700-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR TİR700-01 5. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseSanatta Yeterlik Derslerini Bitirmiş Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Araştırma-İnceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anasanat Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDanışman veya danışmanların yönlendirmesiyle tez konusu olarak seçilen ve/veya oluşturulan bir proje-oyun metnini sahneye koymak ve seyirci karşısına çıkarmak; sahnelenen oyunun tüm aşamalarını bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak yürütmek; sahnelenen oyunun tüm aşamalarını içeren, bilimsel ilkelere uygun Sanatta Yeterlik tez raporu hazırlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bir proje-oyun seçerek sahnelemede beceri ve yetkinlik
  2. 2. Sahnelemenin tüm aşamalarını alanın bilimsel ve sanatsal ilkelerine uygun olarak yürütme disiplini ve deneyimi
  3. 3. Sahnelenen oyunun tüm aşamalarını içeren, bilimsel ilkelere uygun Sanatta Yeterlik tez raporu hazırlama deneyimi
  4. 4. Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme
  5. 5. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme
  6. 6. Veri toplama aracını geliştirebilme
  7. 7. Araştırma verilerini toplayabilme
  8. 8. Araştırma bulgularından sonuç çıkartabilme
Dersin içeriğiTez konusu olarak sahnelenecek proje-oyunun belirlenmesi, sahnelenmesi ve seyirci ile buluşması.
Sahnelemenin tüm aşamalarını alanın bilimsel ve sanatsal ilkelerine uygun olarak yürütülmesi.
Sahnelenen oyunun tüm aşamalarını içeren, bilimsel ilkelere uygun Sanatta Yeterlik tez raporunun hazırlanması.
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Veri toplama aracının geliştirilmesi
Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür vb. araçlar; sahneleme için gerekli diğer
araçlar, kaynaklar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi ve oyun seçimi; Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması; uygulamanın ve araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi ve oyun seçimi; Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması; uygulamanın ve araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
3. HaftaTez konusunun belirlenmesi ve oyun seçimi; Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması; uygulamanın ve araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi
5. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi
6. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi
7. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi
8. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi
9. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi
10. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi
11. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş
12. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş
13. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş
14. HaftaBilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş
15. HaftaTez oyunu izleme için Hazırlık Haftası
16. HaftaTez oyunu izleme ve tez raporunun savunulması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması14030
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1410
Projeler1230
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı4070
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama149126
Proje1210120
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12424
Toplam İş Yükü6988900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 1. İlgili sanat ve sanat eğitimi alanındaki yöntem ve teknikler konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar.    X
2. 2. İlgili sanat alanının ve üretimlerinin sosyal, kültürel, ekonomik ve estetik alandaki konumunu tartışacak ve yönlendirecek düzeyde kavrarlar    X
3. 3. Disiplinlerarası etkileşmi yeni kuram ve yöntemlere ulaşacak düzeyde kavrarlar.    X
4. 4. Alanla ilgili bilgi ve yaratıcılığın gelişimine katkı sunarlar    X
5. 5. Alanla ilgili sanatsal üretimde ve/veya eğitimde deneysel ve yaratıcı süreçler yoluyla yenilikçi araştırma yöntemleri geliştirip belgelerler.    X
6. 6. Alanla ilgili özgün üretimlerini toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirme becerisine sahiptirler    X
7. 7. Alanlarında sanat ve bilim değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıtlar üretir ve yorumlarlar    X
8. 8. Sanat ve eğitim alanında grup çalışması projelerini planlar ve yönetirler    X
9. 9. Sanat ve sanat eğitimi alanında sorunları tespit edip yorumlar; çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirirler     
10. 10. Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak çalışmalar, uygulamalar geliştirir.     X
11. 11. Alanda özgün yapıtlar aracılığıyla toplumla iletişim kuracak; tanıtım için iletişim araçlarını kullanabilecek; görüşlerini alan uzmanlarına iletebilecek; alanla ilgili akademik tartışmaları başlatıp yönetebilecek; en az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü, görsel iletişim kurma ve tartışma yapabilecek donanımdadırlar.     X
12. 12. Alanın temel bilgi birikimini ve becerileri çerçevesinde alanın yöntem ve tekniklerini özgün düşünce ve araştırmalarla geliştirerek bilim ve sanata katkı sunarlar    X
13. 13. Alanıyla ilgili konularda akademik öğretme, değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin biçimde kullanırlar.    X
14. 14. Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecine katkı sağlarlar    X
15. 15. Sanatın toplumu yönlendirme niteliği konusunda farkındalık yaratıcı etkinliklere katkı sağlarlar    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek