TİR700-01 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | TİR700-01 | 5. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Sanatta Yeterlik Derslerini Bitirmiş Olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Araştırma-İnceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anasanat Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Danışman veya danışmanların yönlendirmesiyle tez konusu olarak seçilen ve/veya oluşturulan bir proje-oyun metnini sahneye koymak ve seyirci karşısına çıkarmak; sahnelenen oyunun tüm aşamalarını bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak yürütmek; sahnelenen oyunun tüm aşamalarını içeren, bilimsel ilkelere uygun Sanatta Yeterlik tez raporu hazırlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tez konusu olarak sahnelenecek proje-oyunun belirlenmesi, sahnelenmesi ve seyirci ile buluşması. Sahnelemenin tüm aşamalarını alanın bilimsel ve sanatsal ilkelerine uygun olarak yürütülmesi. Sahnelenen oyunun tüm aşamalarını içeren, bilimsel ilkelere uygun Sanatta Yeterlik tez raporunun hazırlanması. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Veri toplama aracının geliştirilmesi Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür vb. araçlar; sahneleme için gerekli diğer araçlar, kaynaklar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi ve oyun seçimi; Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması; uygulamanın ve araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi ve oyun seçimi; Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması; uygulamanın ve araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
3. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi ve oyun seçimi; Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması; uygulamanın ve araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
4. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi |
5. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi |
6. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi |
7. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi |
8. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi |
9. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi |
10. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme sürecinin başlaması; veri toplama aracının geliştirilmesi |
11. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş |
12. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş |
13. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş |
14. Hafta | Bilimsel ve sanatsal ilkelere uygun olarak oyunun sahneleme süreci; veri toplama aracının geliştirilmesi; veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması; veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi; araş |
15. Hafta | Tez oyunu izleme için Hazırlık Haftası |
16. Hafta | Tez oyunu izleme ve tez raporunun savunulması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 140 | 30 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 12 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 9 | 126 |
Proje | 12 | 10 | 120 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 69 | 88 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 1. İlgili sanat ve sanat eğitimi alanındaki yöntem ve teknikler konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
2. 2. İlgili sanat alanının ve üretimlerinin sosyal, kültürel, ekonomik ve estetik alandaki konumunu tartışacak ve yönlendirecek düzeyde kavrarlar | X | ||||
3. 3. Disiplinlerarası etkileşmi yeni kuram ve yöntemlere ulaşacak düzeyde kavrarlar. | X | ||||
4. 4. Alanla ilgili bilgi ve yaratıcılığın gelişimine katkı sunarlar | X | ||||
5. 5. Alanla ilgili sanatsal üretimde ve/veya eğitimde deneysel ve yaratıcı süreçler yoluyla yenilikçi araştırma yöntemleri geliştirip belgelerler. | X | ||||
6. 6. Alanla ilgili özgün üretimlerini toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirme becerisine sahiptirler | X | ||||
7. 7. Alanlarında sanat ve bilim değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıtlar üretir ve yorumlarlar | X | ||||
8. 8. Sanat ve eğitim alanında grup çalışması projelerini planlar ve yönetirler | X | ||||
9. 9. Sanat ve sanat eğitimi alanında sorunları tespit edip yorumlar; çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirirler | |||||
10. 10. Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak çalışmalar, uygulamalar geliştirir. | X | ||||
11. 11. Alanda özgün yapıtlar aracılığıyla toplumla iletişim kuracak; tanıtım için iletişim araçlarını kullanabilecek; görüşlerini alan uzmanlarına iletebilecek; alanla ilgili akademik tartışmaları başlatıp yönetebilecek; en az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü, görsel iletişim kurma ve tartışma yapabilecek donanımdadırlar. | X | ||||
12. 12. Alanın temel bilgi birikimini ve becerileri çerçevesinde alanın yöntem ve tekniklerini özgün düşünce ve araştırmalarla geliştirerek bilim ve sanata katkı sunarlar | X | ||||
13. 13. Alanıyla ilgili konularda akademik öğretme, değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin biçimde kullanırlar. | X | ||||
14. 14. Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecine katkı sağlarlar | X | ||||
15. 15. Sanatın toplumu yönlendirme niteliği konusunda farkındalık yaratıcı etkinliklere katkı sağlarlar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek