REH600-02 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR REH600-02 4. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma-inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme,
  2. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme,
  3. Araştırma verilerini toplayabilme,
  4. Verileri analiz edebilme,
  5. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme,
  6. Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme,
  7. Araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme.
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
2. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
3. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
4. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
5. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
6. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
7. HaftaBulguların değerlendirilmesi
8. HaftaBulguların değerlendirilmesi
9. HaftaBulguların değerlendirilmesi
10. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
11. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
12. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
14. HaftaTez savunması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar010
Genel sınav00
Toplam110
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı28100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.    X
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.     X
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek