JEM699 - KİREÇTAŞLARI MİKROFASİYES ANALİZLERİNDE İSKELET TA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KİREÇTAŞLARI MİKROFASİYES ANALİZLERİNDE İSKELET TA | JEM699 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU | |||||
Dersin amacı | Karbonatlı Kayaçların tanımı, tanımlama kriterleri, farklı sınıflandırmalar ve kireçtaşlarını oluşturan iskelet tanelerin incekesit altında tanımlanmaları. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kireçtaşlarının önemli tanesel elemanlarından olan farklı mikro ve makro fosil grublarına ait tanelerin ve kırıntılarının petrografik çalışmalar sınasında tanımlanmaları ve özellikleri ile ilgili kriterler, bunların birbirleri ile ekolojik ve ortamsal ilişkileri ve ortamsal yorumlarda diğer sedimantolojik verilerle deneştirilmeleri, fosil kavkıların jeokimyasal özellikleri ile ortam jeokimyasal özelliklerinin karşılaştırılması. | |||||
Kaynaklar | 1. Flügel, E., 2004. Microfacies of Carbonate Rocks, Analysis, Interpretation and Application, Springer, 976 s. 2. Flügel, E., 1982. Microfacies Analysis of limestones, Springer, 633 s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Karbonatlı Kayaçların tanımı, oluşumu ve ortamları |
2. Hafta | Kireçtaşları sınıflandırmaları ve farklı kireçtaşlarının polarizan mikroskop altında incelenmeleri |
3. Hafta | Kireçtaşları sınıflandırmaları ve farklı kireçtaşlarının polarizan mikroskop altında incelenmeleri |
4. Hafta | Mikrofasiyes tipleri ve zonları |
5. Hafta | Kireçtaşlarında mikrofasiyes analizleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Kireçtaşı mikrofasiyes analizlerinde nokta sayımı, kalitatif, kantitatif ve yarı kantitatif analizler ve Nokta sayım ve kalitatif, yarı kalitatif analiz kartları üzerine mikoskop uygulamaları |
8. Hafta | İskelet taneler ve İskelet tanelerin tanınmaları için polarizan mikroskopta uygulamalar |
9. Hafta | İskelet taneler ve İskelet tanelerin tanınmaları için polarizan mikroskopta uygulamalar |
10. Hafta | İskelet taneler ve İskelet tanelerin tanınmaları için polarizan mikroskopta uygulamalar |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Paleozoyik kireçtaşları ve Paleozoyik yaşlı kireçtaşlarından örnekler ve mikroskop incelemeleri |
13. Hafta | Mesozoyik kireçtaşları ve Mesozoyik yaşlı kireçtaşları ve ülkemizden örnekler ve mikroskop incelemeleri |
14. Hafta | Senozoyik kireçtaşları ve Senozoyik yaşlı kireçtaşlarından örnekler ve mikroskop incelemeleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 2 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 10 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 39 | 39 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 40 | 88 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek