JEM699 - KİREÇTAŞLARI MİKROFASİYES ANALİZLERİNDE İSKELET TA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİREÇTAŞLARI MİKROFASİYES ANALİZLERİNDE İSKELET TA JEM699 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU 
Dersin amacıKarbonatlı Kayaçların tanımı, tanımlama kriterleri, farklı sınıflandırmalar ve kireçtaşlarını oluşturan iskelet tanelerin incekesit altında tanımlanmaları. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kireçtaşlarını ve farklı sınıflandırmaları tanır.
  2. Mikrofasiyes analizlerinde iskelet tanelerin ne olduğu ve kaç gruba ayrıldığını öğrenir.
  3. Tanımlama farklılıklarını ve kriterlerini öğrenir.
  4. Mikrofasiyes analizlerinde kalitatif ve kantitatif çalışmalar hakkında fikir oluşturup, yorumlama ve öngörülerde bulunabilir.
Dersin içeriğiKireçtaşlarının önemli tanesel elemanlarından olan farklı mikro ve makro fosil grublarına ait tanelerin ve kırıntılarının petrografik çalışmalar sınasında tanımlanmaları ve özellikleri ile ilgili kriterler, bunların birbirleri ile ekolojik ve ortamsal ilişkileri ve ortamsal yorumlarda diğer sedimantolojik verilerle deneştirilmeleri, fosil kavkıların jeokimyasal özellikleri ile ortam jeokimyasal özelliklerinin karşılaştırılması. 
Kaynaklar1. Flügel, E., 2004. Microfacies of Carbonate Rocks, Analysis, Interpretation and Application, Springer, 976 s.
2. Flügel, E., 1982. Microfacies Analysis of limestones, Springer, 633 s.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKarbonatlı Kayaçların tanımı, oluşumu ve ortamları
2. HaftaKireçtaşları sınıflandırmaları ve farklı kireçtaşlarının polarizan mikroskop altında incelenmeleri
3. HaftaKireçtaşları sınıflandırmaları ve farklı kireçtaşlarının polarizan mikroskop altında incelenmeleri
4. HaftaMikrofasiyes tipleri ve zonları
5. HaftaKireçtaşlarında mikrofasiyes analizleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaKireçtaşı mikrofasiyes analizlerinde nokta sayımı, kalitatif, kantitatif ve yarı kantitatif analizler ve Nokta sayım ve kalitatif, yarı kalitatif analiz kartları üzerine mikoskop uygulamaları
8. Haftaİskelet taneler ve İskelet tanelerin tanınmaları için polarizan mikroskopta uygulamalar
9. Haftaİskelet taneler ve İskelet tanelerin tanınmaları için polarizan mikroskopta uygulamalar
10. Haftaİskelet taneler ve İskelet tanelerin tanınmaları için polarizan mikroskopta uygulamalar
11. HaftaAra sınav
12. HaftaPaleozoyik kireçtaşları ve Paleozoyik yaşlı kireçtaşlarından örnekler ve mikroskop incelemeleri
13. HaftaMesozoyik kireçtaşları ve Mesozoyik yaşlı kireçtaşları ve ülkemizden örnekler ve mikroskop incelemeleri
14. HaftaSenozoyik kireçtaşları ve Senozoyik yaşlı kireçtaşlarından örnekler ve mikroskop incelemeleri
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar220
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)81080
Sunum / Seminer Hazırlama13939
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4088225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır.    X
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir.    X
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır.   X 
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır.    X
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir.  X   
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir.    X
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.  X  
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar.   X 
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır.   X 
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek