JEM688 - JEOLOJİK HARİTA TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
JEOLOJİK HARİTA TEKNİKLERİ JEM688 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Kadir DİRİK  
Dersin amacıDersin amacı öğrenciye özel amaçlı jeolojik haritaları ve kullanıldığı yerleri; haritalarda kullanılacak tekniklerini; jeoloji haritalarının yorumlanarak değerlendirilmesini öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Özel amaçlı jeoloji haritalarının neler olduğunu ve kullanıldığı yerleri öğrenir.
  2. Haritalarda kullanılan teknikleri öğrenir.
  3. Jeoloji haritalarının yorumlanmasını ve değerlendirilmesini öğrenir.
Dersin içeriği1/25.000 ve daha büyük ölçekli haritalarda uygulanacak teknikler; özel amaçlı jeoloji haritaları; Jeoloji haritalarının mühendislik çalışmalarında kullanımı; Jeoloji haritalarının yorumlanarak değerlendirilmesi ve uygulamalar. 
Kaynaklar1. Currier, L.W., 1965. Laboratory Study of Geologic Maps and Sections. Williams and Heintz Map Corporation.
2. Dirik, K. 2012. Jeolojik Harita Teknikleri Ders Notları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaÖzel amaçlı jeolojik haritalar. Örnekler
3. HaftaJeolojik harita hazırlanırken dikkat edilecek hususlar
4. HaftaJeolojik haritalarda olması ve gösterilmesi gereken unsurlar
5. HaftaJeolojik haritalardan kesit çizim teknikleri
6. HaftaJeolojik Harita No1'in yorumlanarak değerlendirilmesi
7. HaftaJeolojik Harita No2'nin yorumlanarak değerlendirilmesi
8. HaftaJeolojik Harita No3'ün yorumlanarak değerlendirilmesi
9. HaftaAra sınav
10. HaftaJeolojik Harita No4'ün yorumlanarak değerlendirilmesi
11. HaftaJeolojik Harita No5'in yorumlanarak değerlendirilmesi
12. HaftaJeolojik Harita No6'nın yorumlanarak değerlendirilmesi
13. HaftaJeolojik Harita No7'nin yorumlanarak değerlendirilmesi
14. HaftaBulguların raporlanması ve sunumu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler730
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4868225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır.    X
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir.   X 
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır.   X 
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır.    X
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir.     X
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.   X 
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir.   X 
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.   X 
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar.   X 
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır.   X 
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek