SOS733 - SOSYAL PROBLEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PROBLEMLER | SOS733 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Esra Burcu Sağlam | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencinin sosyolojik bakış açısıyla sosyal problemleri anlaması ve açıklamasıdır. Böylece öğrenci, sosyal problemleri tanımlamada, açıklamada ve onlara çözüm önerilerini geliştirmede sosyolojik bilgisini kullanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sosyal problem tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması Sosyal problemler sosyolojisinin kavramsal çerçevesi Sosyal problemler sosyolojisinin kuramsal temeli Sosyal problemler sosyolojisinin araştırma yöntem ve teknikleri Sosyal problemlere ilişkin müdahale kuramları, mücadeleler ve politikalar Yerel ve küresel sosyal problemler Türkiye?nin sosyal problemleri | |||||
Kaynaklar | Jamrozik, A. ve L.Nocella, (1998), Sociology of Social Problems, Cambridge Un. Press. Ritzer, G. (1990), Social Problems, Random House, New York. Simon, D., (1995), Social Problems and the Sociological Imagination:A Paradigm for Analyses, McGraw Hill, New York. Zastrow, C. (1991), Social Problems: Issues and Solutions, Nelson Hall Pub., Chicago |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sosyal problemin tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması, mikro-makro sosyal problemler |
2. Hafta | Sosyal problemlere ilişkin sosyolojik kuramlar: Fonksiyonalist, çatışmacı, interaksiyonist kuram |
3. Hafta | Sosyal problemlere ilişkin sosyolojik kuramlar: Feminist Kuram, Toplumsal İnşaacı Kuram, Postmodern Kuram |
4. Hafta | Müdahale kuramları |
5. Hafta | Sosyal problemeler sosyolojisinin araştırma yöntemleri |
6. Hafta | Küresel ve yerel boyutta sosyal problemler |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Sosyal problemlerle ilgili Türkiye?de yapılmış araştırmalar |
9. Hafta | Sosyal problemlerle ilgili yapılmış yabancı araştırmalar |
10. Hafta | Türkiye?de sosyal problemlerin tanımlanması |
11. Hafta | Türkiye?nin sosyal problemleri |
12. Hafta | Türkiye?nin sosyal problemlerine ilişkin projelendirme |
13. Hafta | Türkiye?nin sosyal problemlerine ilişkin projelendirme |
14. Hafta | Türkiye?nin sosyal problemlerine ilişkin projelendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 1 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 4 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 5 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 33 | 127 | 298 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir. | X | ||||
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | X | ||||
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. | |||||
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, açıklar ve değerlendirir. | |||||
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder. | |||||
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır. | X | ||||
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |||||
8. Disiplinler arası düşünür, değerlendirir ve aktarır. | |||||
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
10. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |||||
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir. | X | ||||
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir. | |||||
14. Alan bilgisini gündelik ve akademik yaşamda kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili uzmanlığını ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek