JEM653 - İLERİ JEOKİMYA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ JEOKİMYA | JEM653 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Abidin Temel | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin jeokimya konusunda gerekli teorik ve pratik bilgileri edinmesini sağlamak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ana ve iz elementlerin yerkabuğundaki dağılımı. Ana ve bazı iz elementlerin derinlik ve yüzey jeokimyaları. Sedimanter ortamlarda çözelti -mineral dengelerini. Harker değişim diyagramları. | |||||
Kaynaklar | 1.Faure, G., 1998. Principles and Applications of Inorganic Geochemistry. Macmillan, New York, 626s Cox, K. G., Bell, J. D., Pankhurst, R. J., 1984. The Interpretation of Igneous Rocks. George Allen&Unwin Ltd., London, 450 p. 2.Garrels, R. M. And Christ, C. L., 1965. Solutions, Minerals and Equilibria, New York: Harper and Row Publ., 450s. 3.Gill, R., 1989, Chemical Fundamentals of Geology Champan and Hall, 290s. 4. Gill, R., 2011, Igneous rock and processes: A practical guide, Wiley-Blackwell, 428s. 5. Krauskopf, K. B., 1989. Introduction to Geochemistry, McGraw-Hill, Auckland, 617s. 6. Langmuir, D., 1997. Aqueous Environmental Geochemistry. Prentice Hall, New Jersey, 600 p. 7. Rollinson, H., 1993. Using Geochemical Data: Evaluation, Presentation, Interpretation. Longman Scientific& Technical, Harlow Essex, 352 p. 8. Taylor, S. R. And McLennan, S. M., 1985. The Continental Crust: Its Composition and Evolution, Blackwell Scientific Publications, Oxford, 312 p. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Dersin içeriği konusunda bilgilendirme |
2. Hafta | Elementlerin jeokimyasal sınıflandırılması, major element, iz element, nadir toprak element, LIL element, HFS element, uyumlu element, uyumsuz element, izotoplar, paylaşma katsayısı |
3. Hafta | Kısmi ergime ve magma, yıgın ergime, fraksiyonel ergime, |
4. Hafta | Fraksiyonel kristalleşme, asimilasyon/kontaminasyon, magma karışımı |
5. Hafta | Basit karışım, AFC (asimilasyon-fraksiyonel kristalleşme), fraksiyonel ve yığın ergime hesaplamaları |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Harker ve spider diagramların yorumlanması |
8. Hafta | Kabuk, manto ve çekirdeğin jeokimyası |
9. Hafta | Bazı elementlerin yüzey ve derinlik ortamlarında jeokimyasal davranışı |
10. Hafta | Evaporitlerin jeokimyası |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Evaporitlerin jeokimyası |
13. Hafta | Mineral duraylılık diyagramlarının yorumlanması |
14. Hafta | Mineral duraylılık diyagramlarının yorumlanması |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 45 | 90 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 29 | 97 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek