TİR633 - TİYATRO TEORİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TİYATRO TEORİSİ | TİR633 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Araştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr.Türel Ezici, Yrd. Doç.Dr. Füsun Balkaya | |||||
Dersin amacı | Farklı kültürler ve dönemlerin başlıca tiyatro teorilerinin ileri düzeyde ve karşılaştırmalı yaklaşımla verilmesini; Batı ve Doğu tiyatro teorisi ve günümüzdeki tiyatro teorileri hakkında rejisör adayı öğrencinin entelektüel altyapı kazanmasını; uygulamada işlevsel olarak kullanacağı bilimsel ve sanatsal bilgiyi araştırma, yorumlama ve sunma disiplini ve becerisini sağlamayı amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Farklı kültürler ve dönemlerde başlıca tiyatro teorileri üzerine ileri düzeyde karşılaştırmalı yaklaşımlar; Batı ve Doğu tiyatro teorisi ve günümüzdeki tiyatro teorileri; uygulamada işlevsel olan bilimsel ve sanatsal bilgiyi araştırma, yorumlama ve sunma. | |||||
Kaynaklar | Şener, S. (1998 ). Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi. Ankara: Dost Kitapevi Carlson, Marvin. (2008). Tiyatro Teorileri. Yunanlılardan Bugüne Tarihsel ve Eleştirel Bir İnceleme. Çeviri: Barış Yıldırım, Eren Buğalılar. Ankara: De Ki Yayınevi Nietzsche, F. (1994). Tragedyanın Doğuşu. Çev.: İsmet Zeki Eyüboğlu. İstanbul: Say Yayınları Palmer, R. (1992). Tragedy and Tragic Theory: An Analytical Guide. Wesport: Greenwood Press Hilton, J. (1993). New Direction in Theatre. Edit. by: Julian Hilton. USA: Mcmillan. Kumiega, J. (1987). The Theatre of Grotowski. London and New York: Methuen. Esslin, M. (1980). The Theatre of the Absurd. Taylor & Francis. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders ve işleniş yöntemi hakkında genel bilgi |
2. Hafta | Doğu ve Batı tiyatro teorisinde klasik kökler; Platon ve Aristoteles, Antik Yunan tiyatrosu; Japon No tiyatrosu, Hint Sanskrit tiyatrosu |
3. Hafta | Doğu ve Batı tiyatro teorisinde klasik kökler; Platon ve Aristoteles, Antik Yunan tiyatrosu; Japon No tiyatrosu, Hint Sanskrit tiyatrosu |
4. Hafta | Doğu ve Batı tiyatrosunda mimetik teori |
5. Hafta | Neo-Klasik teoriden modern teoriye |
6. Hafta | Modern teori: Wagner, Nietzsche, Zola, Strindberg ve Tagore, diğer Doğulu modernistler |
7. Hafta | Modern teori: Wagner, Nietzsche, Zola, Strindberg ve Tagore, diğer Doğulu modernistler |
8. Hafta | I. Ara sınav |
9. Hafta | Mimetik teoride radikal parçalanma: Avantgarde ve Politik teori |
10. Hafta | Artaud ve ritüel köklere dönüş |
11. Hafta | Brecht ve epik-diyalektik teori |
12. Hafta | Absurd tiyatro teorisi |
13. Hafta | Antropolojik tiyatro teorisi: Brook, Grotowski, Barba, Shechner |
14. Hafta | Post-modern tiyatro teorisi |
15. Hafta | Post-modern tiyatro teorisi |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 36 | 60 | 175 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek