JEM618 - MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ UYGULAMALARI ve SORUNLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ UYGULAMALARI ve SORUNLARI | JEM618 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Reşat ULUSAY | |||||
Dersin amacı | Mühendislik jeolojisi ile ilgili sorunların ana hatlarıyla verilmesi ve işlenen konularla ilgili olarak ülkemizde ve yurt dışında gerçekleştirilmiş çalışmalardan seçilmiş tipik vakaların sunulup tartışılmasıyla mühendislik jeolojisi sorunlarının ve çözüm yollarının öğretilerek öğrencilerin bu konularla ilgili bilgi düzeyini, sunum ve sentez yetilerini geliştirmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yüzeyde ve yeraltında gerçekleştirilen mühendislik uygulamalarında (baraj, tünel, şev, depremler ve neden oldukları sorunlar, mühendislik jeolojisi harita alımı vd.) karşılaşılan mühendislik jeolojisi sorunları, bu sorunlarla ilgili çözüm yolları, Dünya?dan ve Türkiye'den seçilmiş tipik jeo-mühendislik sorunlarıyla ilgili vakaların sunumu, değerlendirilmesi ve tartışılması. | |||||
Kaynaklar | Bell, F. G., 2004. Engineering Geology and Construction. Spon Press, London, 797 p. Blyth, F.G.H., and Freitas, M.H., 1984. A Geology for Engineers. Arnold Int. Students? Edition, 7th Edition, London, 325 p. Goodman, R.E., 1993. Engineering Geology-Rock in Engineering Construction. John Wiley and Sons, Inc., 472 p. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Barajlar |
3. Hafta | Barajlar; Tüneller |
4. Hafta | Tüneller |
5. Hafta | Heyelanlar ve mühendislik şevlerinin duraylılığı |
6. Hafta | Heyelanlar ve mühendislik şevlerinin duraylılığı (devamı) |
7. Hafta | Kaya bozunması ve mühendislik uygulamalarındaki etkileri |
8. Hafta | Mühendislik jeolojisinin yer seçimindeki önemi ve işlevi |
9. Hafta | Depremler ve ilgili zemin duraysızlıkları |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Vaka sunumu ve tartışma |
12. Hafta | Vaka sunumu ve tartışma |
13. Hafta | Vaka sunumu ve tartışma |
14. Hafta | Vaka sunumu ve tartışma |
15. Hafta | Genel sınav |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 45 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 9 | 10 | 90 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 27 | 76 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek