JEM612 - PALEOEKOLOJİ ve PALEONTOLOJİK ORTAMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PALEOEKOLOJİ ve PALEONTOLOJİK ORTAMLAR JEM612 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU 
Dersin amacıPaleoekolojinin tanımı, eski paleontolojik ortamlar, bu ortamların fauna ve florası ile ortamsal indikatörler. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Eski ekolojik ortamların özelliklerini öğrenir.
  2. Fauna ve flora içeriklerini öğrenir.
  3. Bu dönemlerle ilgili taphonomik süreçlerini öğrenir.
  4. Tüm bunların günümüzle ve hatta gelecek ile ilişkilendirmesini öğrenerek yaşamı geniş bir bakış açısı ile değerlendirir ve yorumlar.
Dersin içeriğiPaleobiyolojik ortamlar, fosillerin dağılımlarını etkileyen ekolojik ve coğrafik etmenler, canlı ve ortam ilişkileri. 
KaynaklarTaner, G., Uysal, K., 1994. Paleoekoloji İlkeleri, JMO yayınları:37, 337s. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPaleoekolojinin tanımı
2. HaftaPaleobiyolojik ortamlar
3. HaftaTaphonomik süreçler
4. HaftaOrtamsal indikatörler
5. HaftaAtmosfer indikatörleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaAkuatik indikatörler
8. HaftaCanlıların birbirleri ile olan ilişkileri
9. HaftaYokolma nedenleri
10. HaftaVaroluş ve ara geçişlerin ortamlarla ilişkisi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaExtraterresterial olayların ekolojiye etkileri
13. HaftaKatostrofizma?nın ekolojiye etkileri
14. HaftaPaleoekoloji ve fasiyesler
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)51050
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler5945
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3054225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır.    X
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir.   X 
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır.  X  
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır.    X
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. X    
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir.    X
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.  X  
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar.   X 
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır.   X 
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek