JEM705 - MESOZOYİK RADYOLARYA BİYOSTRATİGRAFİSİ ve SİSTEMAT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MESOZOYİK RADYOLARYA BİYOSTRATİGRAFİSİ ve SİSTEMAT | JEM705 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. U. Kağan TEKIN | |||||
Dersin amacı | Pelajik çökeller çalışılırken elde edilen Radyolarya Faunalarının tayini, bu faunaların ortam analizlerinin yapılması, elde edilen faunaların detay sistematiklerinin ortaya çıkartılması ve karşılaştırılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Mesozoyikteki Önemli Radyolarya Gruplarının İncelenmesi. Radyolarya Gruplarının Filojenetik İlişkileri. Triyas, Jura Ve Kretase'de Radyolaryaların Değişimleri. Standart Mesozoyik Radyolarya Faunaları İle Karşılaştırmalar. | |||||
Kaynaklar | Baumgartner, P. O., O?dogherty, L., Gorıcan, S., Dumıtrıca-Jud, R., Dumıtrıca, P., Pıllevuıt, A., Urquhart, E., Matsuoka, A., Danelıan, T., Bartolını, A., Carter, E. S., De Wever, P., Kıto, N., Marcuccı, M. And Steıger, T. (1995). Radiolarian Catalogue And Systematics Of Middle Jurassic To Early Cretaceous Tethyan Genera And Species. In: Baumgartner, P. O., O?dogherty, L., Gorican, S., Urquhart, E., Pillevuit, A. & De Wever, P. Eds. Middle Jurassic To Lower Cretaceous Radiolaria Of Tethys: Occurrences, Systematics, Biochronology, Mémoires De Géologie (Lausanne), 23: 37-685. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Radyolaryalar hakkında genel bilgiler Mikroskopta Genel Yapıların Tayini |
2. Hafta | Triyas Yaşlı Radyolarya Faunaların Sistematiği Hakkında Bilgiler Mikroskopta Triyas Yaşlı Radyolarya Faunalarının Tanıtılması |
3. Hafta | Triyas Yaşlı Radyolarya Faunaların Sistematiği Hakkında Bilgiler Mikroskopta Triyas Yaşlı Radyolarya Faunalarının Tanıtılması |
4. Hafta | Triyas Yaşlı Radyolarya Faunaların Sistematiği Hakkında Bilgiler Mikroskopta Triyas Yaşlı Radyolarya Faunalarının Tanıtılması |
5. Hafta | Jura Yaşlı Radyolarya Faunaların Sistematiği Hakkında Bilgiler Mikroskopta Jura Yaşlı Radyolarya Faunalarının Tanıtılması |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Jura Yaşlı Radyolarya Faunaların Sistematiği Hakkında Bilgiler Mikroskopta Jura Yaşlı Radyolarya Faunalarının Tanıtılması |
8. Hafta | Jura Yaşlı Radyolarya Faunaların Sistematiği Hakkında Bilgiler Mikroskopta Jura Yaşlı Radyolarya Faunalarının Tanıtılması |
9. Hafta | Kretase Yaşlı Radyolarya Faunaların Sistematiği Hakkında Bilgiler Mikroskopta Kretase Yaşlı Radyolarya Faunalarının Tanıtılması |
10. Hafta | Kretase Yaşlı Radyolarya Faunaların Sistematiği Hakkında Bilgiler Mikroskopta Kretase Yaşlı Radyolarya Faunalarının Tanıtılması |
11. Hafta | Kretase Yaşlı Radyolarya Faunaların Sistematiği Hakkında Bilgiler Mikroskopta Kretase Yaşlı Radyolarya Faunalarının Tanıtılması |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Mesozoyik Radyolarya Faunalarının Karşılaştırılması Değişik Faunaların Karşılaştırmalı tayinler |
14. Hafta | Mesozoyik Radyolarya Faunalarının Karşılaştırılması Değişik Faunaların Karşılaştırmalı tayinler |
15. Hafta | Genel sınav |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 14 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 26 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 8 | 112 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 54 | 72 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimler, mühendislik bilimleri ve matematik konularında üst düzeyde bilgiye sahiptir ve uygulamasını da üst düzeyde yapar. | X | ||||
2. Bilgiye ulaşır ve kavrar, bilgiyi kullanarak araştırma yapmak için gerekli yöntem ve kabiliyete sahiptir. | X | ||||
3. Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı çalışmalar yapar, ayrıca bilime ve teknolojiye yenilik kazandıran yeni bir yöntem, teknolojik ürün veya süreç geliştirir. | X | ||||
4. Yerbilimleri alanında güncel gelişmelerde dahil her yönlü bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Yerbilimleri alanındaki fikirleri ve gelişmeleri değerlendirir ve eleştirel yaklaşımla analiz ve sentezini yapar. | X | ||||
6. Uzmanlık alanında sözlü, yazılı ve görsel etkin iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilime ve teknolojiye katkı koyar. | X | ||||
8. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır; bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri izler, değerlendirir ve bu gelişmeleri tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle toplumla paylaşır. | X | ||||
9. Özgün bir araştırma sürecinin yönetiminde süreci bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek