JEM795 - İNVERTEBRATE FOSİL KAVKI PETROGRAFİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNVERTEBRATE FOSİL KAVKI PETROGRAFİSİ | JEM795 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU | |||||
Dersin amacı | Kayaçlardaki farklı fosil gruplarına ait kabukları ve bunlara ait kırıntıları ve parçaları petrografik olarak ayırtetmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Invertebrate makro fosil gruplarının kavkı petrografisi ve özellikleri ile bunların sedimantolojik modal analiz çalışmalarında, sedimanter petrografik çalışmalarda ve mikrofasiyes analizlerinde, incekesit preperatlarından itibaren tanınması ve adlandırılması. | |||||
Kaynaklar | Moore, R., Lalicker, G.C., Fischer, A.G., 1952. Invertebrate Fossils, Mc Graw-Hill Book Company, 766 s. Doyle, P., 1996. Understanding Fossils, An Introduction to Invertebrate Paleontology, Wiley, 407 s. Clarkson, E.N.K., 1986. Invertebrate Paleontology and Evolution, Allen & Unwin, 382 s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kayaçlar içinde mikrofosillerin ve makrofosillerin nasıl tanınabileceği Tane örnekler ve incekesit örnekleri |
2. Hafta | Trilobit ve graptolit incekesit görünümleri ve petrografik, duvar yapısı özellikleri Mikroskop uygulamaları |
3. Hafta | Mercanların incekesit görünümleri ve petrografik, duvar yapısı özellikleri Mikroskop uygulamaları |
4. Hafta | Brachiopoda incekesit görünümleri ve petrografik, duvar yapısı özellikleri Mikroskop uygulamaları |
5. Hafta | Pelecypoda incekesit görünümleri ve petrografik, duvar yapısı özellikleri Mikroskop uygulamaları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Cephalopoda incekesit görünümleri ve petrografik, duvar yapısı özellikleri Mikroskop uygulamaları |
8. Hafta | Gastropoda incekesit görünümleri ve petrografik, duvar yapısı özellikleri Mikroskop uygulamaları |
9. Hafta | Ekinodermata incekesit görünümleri ve petrografik, duvar yapısı özellikleri Mikroskop uygulamaları |
10. Hafta | Petrographic wall structure features, thin section views of Spongia spicules Mikroskop uygulamaları |
11. Hafta | Petrographic wall structure features, thin section views of some foraminifera Mikroskop uygulamaları |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Petrographic wall structure features, thin section views of some radiolaria, ostracoda and the others Mikroskop uygulamaları |
14. Hafta | Genel Değerlendirme General assessment |
15. Hafta | Final sınavı |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 20 |
Uygulama | 5 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 5 | 6 | 30 |
Uygulama | 5 | 6 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 41 | 67 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimler, mühendislik bilimleri ve matematik konularında üst düzeyde bilgiye sahiptir ve uygulamasını da üst düzeyde yapar. | X | ||||
2. Bilgiye ulaşır ve kavrar, bilgiyi kullanarak araştırma yapmak için gerekli yöntem ve kabiliyete sahiptir. | X | ||||
3. Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı çalışmalar yapar, ayrıca bilime ve teknolojiye yenilik kazandıran yeni bir yöntem, teknolojik ürün veya süreç geliştirir. | X | ||||
4. Yerbilimleri alanında güncel gelişmelerde dahil her yönlü bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Yerbilimleri alanındaki fikirleri ve gelişmeleri değerlendirir ve eleştirel yaklaşımla analiz ve sentezini yapar. | X | ||||
6. Uzmanlık alanında sözlü, yazılı ve görsel etkin iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilime ve teknolojiye katkı koyar. | X | ||||
8. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır; bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri izler, değerlendirir ve bu gelişmeleri tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle toplumla paylaşır. | X | ||||
9. Özgün bir araştırma sürecinin yönetiminde süreci bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek