JEM781 - İLERİ SİSMOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ SİSMOLOJİ JEM781 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. İnan Ulusoy 
Dersin amacıSismik dalgalar, sismik istasyonlar ve ağlar, sismik kayıt ve temel sismik analiz yöntemlerinin öğretilmesi, uygulamalarla problem çözümleri. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sismik dalgalar, elastik dalga teorisi
  2. Sismik istasyon ve ağ kurulumu, işletimi
  3. Temel sismik analiz yöntemleri
Dersin içeriğiElastisite teorisi; Elastik dalga teorisi; Temel Sismik modeller; Fourier Tayf Analizi; Sinyal tetikleme yöntemleri; Odak çözümleme. 
KaynaklarWilliam Murray Telford, W. M. Telford, L. P. Geldart, Robert E. Sheriff, R. E. Sheriff, 1990, Applied geophysics, Cambridge University Press, 770 sayfa
Shearer, P.M., 2009. Introduction to Seismology. Cambridge University Press, ISBN: 0521708427, 415 pages.
Stein, S. and Wysession, M., 2002. An Introduction to Seismology, Earthquakes and Earth Structure. Wiley-Blackwell, ISBN: 0865420785, 498 pages.
Bullen, K.E. and Bolt, B.A., 1985. An Introduction to the Theory of Seismology. Cambridge University Press, ISBN: 0521283892, 520 pages.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, Sismoloji
2. HaftaSismik kaynaklar, kaynak parametreleri
3. HaftaElastisite teorisi
4. HaftaElastik dalga teorisi
5. HaftaAra sınav
6. HaftaAra sınav
7. HaftaSinyal tetikleme teknikleri, STA/LTA analizi
8. HaftaTemel sismik modeller, derinlik, yoğunluk
9. HaftaOdak çözümleme
10. HaftaAra sınav
11. HaftaOdak çözümleme, 2. ve 3. dereceden polinomal regresyon
12. HaftaOdak çözümleme, kabuk yapısı ve ters modelleme
13. HaftaFourier tayf analizi, HF, LF, LP, Hibrit ve VT-A sismik olaylar
14. HaftaSismik modelleme
15. HaftaGenel sınav
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler61060
Ara sınavlara hazırlanma süresi21428
Genel sınava hazırlanma süresi11616
Toplam İş Yükü5154300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel bilimler, mühendislik bilimleri ve matematik konularında üst düzeyde bilgiye sahiptir ve uygulamasını da üst düzeyde yapar.   X 
2. Bilgiye ulaşır ve kavrar, bilgiyi kullanarak araştırma yapmak için gerekli yöntem ve kabiliyete sahiptir.  X  
3. Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı çalışmalar yapar, ayrıca bilime ve teknolojiye yenilik kazandıran yeni bir yöntem, teknolojik ürün veya süreç geliştirir.  X  
4. Yerbilimleri alanında güncel gelişmelerde dahil her yönlü bilgiye sahiptir. X   
5. Yerbilimleri alanındaki fikirleri ve gelişmeleri değerlendirir ve eleştirel yaklaşımla analiz ve sentezini yapar.  X   
6. Uzmanlık alanında sözlü, yazılı ve görsel etkin iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanır. X   
7. Akademik çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilime ve teknolojiye katkı koyar. X   
8. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır; bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri izler, değerlendirir ve bu gelişmeleri tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle toplumla paylaşır.  X  
9. Özgün bir araştırma sürecinin yönetiminde süreci bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek