JEM696 - GLOBAL BASEN SINIFLAMASI ve PETROL OLUŞUMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GLOBAL BASEN SINIFLAMASI ve PETROL OLUŞUMLARI | JEM696 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Diğer: Karşılaştırmalı sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. İsmail Hakkı DEMİREL | |||||
Dersin amacı | Sedimanter basenlerin oluşumu, basenlerin ısısal evrimi ve hidrokarbon (petrol-gaz) potansiyelleri konusunda, gerekli teorik ve pratik bilgilerin öğrencilere kazandırılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sedimanter basen kavramı, geometrisi, sediman dolgusu ile basen oluşum mekanizmaları; sedimanter basenlerin sınıflandırılması; kıta içi basenler, kıta önü basenler; yakınsak ve ıraksak kenarlarda oluşmuş basenler; Tersiyer deltaları; petrol karakteristiklerinin basen tiplerine göre karşılaştırılması ve hidrokarbon içeren önemli basenlerin değerlendirilmesi. | |||||
Kaynaklar | 1. Selley, R.C., Morrill, D.C. 1983. Fundamentals of Petroleum Geology GL 107 The Habitat of Hydrocarbons in Sedimentary Basins. IHRDC Video Library Modules in Petroleum Geology. TPAO Arama Kütüphanesi No:78, 117p. 2. Tissot, B. P. and Welte, D. H., 1984. Petroleum Formation and Occurrence. Springer-Verlag Berlin, Heidelberg, New York, Tokyo, (second revised and enlarged edition), 699s. 3. Bjorlykke, K., 1989.Sedimentology and Petroleum Geology, Springer-Verlag Berlin, Heidelberg, New York, Tokyo, 363s. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sedimanter Basen kavramı, tanımlar |
2. Hafta | Plaka tektoniği ilkeleri |
3. Hafta | Basen oluşum mekanizmaları |
4. Hafta | Sedimanter Basenlerin Sınıflaması |
5. Hafta | Kıta içi basenler (Williston Baseni) |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Kıta önü basenler (Permian Baseni) |
8. Hafta | Iraksak Kenarlar Basenleri-Rift Basenleri (Suez Baseni, Viking Graben-Kuzey Denizi) |
9. Hafta | Iraksak Kenarlar Basenleri-Pull-Apart Basenler (Gabon Baseni) |
10. Hafta | Yakınsak Kenar Basenleri-Yay önü, Yay gerisi,Yaya bağlı olmayan Basenler (Sumatra Baseni, Los Angeles Baseni) |
11. Hafta | Çarpışma (Maracaibo Baseni) ve Çökme Basenleri (Gulf Coast Baseni, Arap-İran Baseni) |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Tersiyer Deltaları (Nijer Delta) |
14. Hafta | Petrol Karakteristiklerinin Basen Tiplerine göre Karşılaştırılması |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 38 | 38 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 7 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 28 | 103 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek