HİD622 - İLERİ SU KİMYASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ SU KİMYASI | HİD622 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 3 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Diğer: sunum, ödev hazırlama | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd.Doç.Dr.Türker Kurttaş | |||||
Dersin amacı | Doğal suların kimyasal özelliklerinin incelenmesi ve yorumu, su örneklerinin toplanması ve analizi, örnek uygulamalar | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Suyun genel özellikleri, konsantrasyon birimleri hidrolojik çevrim ve su kimyası ilişkileri, Yerinde ölçüm, örnekleme ve analiz yöntemleri, Doğal suların kimyasal kompozisyonuna etki eden koşullar Kirlilik kaynaklarının belirlenmesi ve kirlenmenin önlenmesi, kentsel, endüstri ve tarımsal kaynaklı kirlenmeler, Kayaç türünün su kimyasına etkisi, Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi Su kimyası analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve havza konsepti içinde değerlendirilmesi | |||||
Kaynaklar | -APHA-AWWA-WPCF, 1981, Standart Methods for the Examination of Water and Wastewater (fifteenth ed): American Public Health Association, Washington, USA, 1134 p. -Back, W. and R. A. Freeze (eds), 1983, Chemical Hydrogeology, Hutchinson Ross Publishing Company, Pennsylvania, 416p -Çevre Müsteşarlığı, 1988, Su Kirliliği Kontrolu Yönetmeliği: Başbakanlık Çevre Müsteşarlığı, Resmi Gazete 9/9/1988 sayı 19919. -Erdelyi, M. and J. Galfi, 1988, Surface and Subsurface Mapping in Hydrogeology, Akademiai Kiado, Budapest, Hungary, 384 p. -Freeze, R.A., Cherry, J.A. 1989, Groundwater: Prentice Hall, Inc., New Jersey 07632, 604 p. -Hem, J.D., 1985, Study and interpretation of the chemical characteristics of natural water: U.S. Geological Survey Water-Supply Paper 2254, U.S. Geological Survey, Alexandria, VA 22304, USA, 263 p. -Mazor, E., 1991, Applied Chemical and Isotopic Groundwater Hydrology, Burns&Smith Ltd., Open University Press, Great Britain -McNeely, R.N., Neimanis, V.P., Dwyer, L. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Suyun genel özellikleri, konsantrasyon birimleri hidrolojik çevrim ve su kimyası ilişkileri |
2. Hafta | Yerinde ölçüm, örnekleme ve analiz yöntemleri |
3. Hafta | Doğal suların kimyasal kompozisyonuna etki eden koşullar |
4. Hafta | Kirlilik kaynaklarının belirlenmesi ve kirlenmenin önlenmesi, kentsel, endüstri ve tarımsal kaynaklı kirlenmeler |
5. Hafta | Kayaç türünün su kimyasına etkisi |
6. Hafta | Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi |
7. Hafta | Su kimyası analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve havza konsepti içinde değerlendirilmesi |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Proje Araştırması konularının belirlenmesi |
10. Hafta | Proje Araştırması |
11. Hafta | Proje Araştırması |
12. Hafta | Proje Araştırması |
13. Hafta | Proje Araştırması |
14. Hafta | Proje Araştırması |
15. Hafta | Sunum ve rapor Teslimi |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 45 | 95 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanınında ve su kaynakları ile ilgili yönetim ve mühendislik sorunlarının çözümüne yönelik derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek