JEM711 - TATLISU OSTRAKODLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TATLISU OSTRAKODLARI | JEM711 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 4 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Mikroskop Uygulamaları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Cemal TUNOĞLU | |||||
Dersin amacı | Geçmiş Jeolojik Dönemlerde ve günümüzde tatlısu ortamlarına özgü ostrakod Familya, Cins ve tür gruplarının tanıtılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tatlısu Ostrakod cinslerinin taksonomik ve sistematik sınıflamasını içeren,aralarındaki benzerlik ve farklılıkları yansıtan tanımları, biyozonlanmaya temel oluşturan filojenetik gelişimleri. Ülkemizde tanımlanmış, farklı stratigrafik düzeyleri yansıtan Tatlısu Ostrakod cins ve türleri. | |||||
Kaynaklar | 1. Van Morkhoven, F.P.C.M., 1963. Post-Paleozoic Ostracoda, Their Morphology, Taxonomy and Economic Use, Volume II, Elsevier Publishing Company, 478 p. 2. Moore, R.C., 1961. Treatise on Invertebrate Paleontology, , Part Q, Arthropoda 3, Crustacea, Ostracoda, Geological Society of America, Univeersity of Kansas Press, 439 p. 3. Meisch, C., 2000, Freshwater Ostracoda, of Western and Central Europe, Spektrum, Heidelberg, Berlin, 522 p. 4. Bronshtein, Z.S., 1988. Fresh-water Ostracoda, Academy of Sciences of the USSR Publishers, 470 p |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tatlısu Ostrakodları/ Tane örnekler ve incekesit örnekleri |
2. Hafta | Ortam, fasiyes, biyozonlar ve kronostratigrafik önemleri |
3. Hafta | Kambriyen-Siluriyen tatlısu Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
4. Hafta | Devoniyen tatlısu Ostrakodları (devam)/Mikroskop uygulamaları |
5. Hafta | Permo-Karbonifer tatlısu Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Triyas tatlısu Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
8. Hafta | Jura tatlısu Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
9. Hafta | Kretase tatlısu Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
10. Hafta | Paleojen tatlısu Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
11. Hafta | Eosen tatlısu Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Miyosen-Pliyosen tatlısu Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
14. Hafta | Kuvaterner, Holosen-Güncel tatlısu Ostrakodları/Mikroskop uygulamaları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 10 | 20 |
Uygulama | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 4 | 10 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 46 | 70 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimler, mühendislik bilimleri ve matematik konularında üst düzeyde bilgiye sahiptir ve uygulamasını da üst düzeyde yapar. | X | ||||
2. Bilgiye ulaşır ve kavrar, bilgiyi kullanarak araştırma yapmak için gerekli yöntem ve kabiliyete sahiptir. | X | ||||
3. Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı çalışmalar yapar, ayrıca bilime ve teknolojiye yenilik kazandıran yeni bir yöntem, teknolojik ürün veya süreç geliştirir. | X | ||||
4. Yerbilimleri alanında güncel gelişmelerde dahil her yönlü bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Yerbilimleri alanındaki fikirleri ve gelişmeleri değerlendirir ve eleştirel yaklaşımla analiz ve sentezini yapar. | X | ||||
6. Uzmanlık alanında sözlü, yazılı ve görsel etkin iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilime ve teknolojiye katkı koyar. | X | ||||
8. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır; bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri izler, değerlendirir ve bu gelişmeleri tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle toplumla paylaşır. | X | ||||
9. Özgün bir araştırma sürecinin yönetiminde süreci bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek