FDE795 - KARŞILAŞTIRMALI TÜRK-FRANSIZ EDEBİYATI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK-FRANSIZ EDEBİYATI I FDE795 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin, Başlangıcından günümüze Türk-Fransız kültür ve sanat/edebiyat ilişkileri çerçevesinde, Tanzimat, Servet-i Fünûn ve Meşrutiyet dönemi edebiyatlarında (roman, şiir, tiyatro) gözlemlenen Fransız etkisinin (frankofoni) niteliğini ve işlevini öğrenerek ; etki altında oluşan eserlerin yazınsal değerleri konusunda yorum yapabilecek bilgi, yöntem ve tekniklerle donanmasını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, Başlangıcından günümüze Türk-Fransız kültür ve sanat/edebiyat ilişkileri çerçevesinde, Tanzimat, Servet-i Fünûn ve Meşrutiyet dönemi edebiyatlarında (roman, şiir, tiyatro) gözlemlenen Fransız etkisinin (frankofoni) niteliğini ve işlevini öğrenir.
  2. Etki altında oluşan eserlerin yazınsal değerleri konusunda yorum yapabilecek bilgi, yöntem ve teknikleri kullanır.
Dersin içeriğiBaşlangıcından günümüze Türk- Fransız kültür ve sanat/edebiyat ilişkileri: frankofoni, kültürlerarasılık, çokkültürlülük,
Kaynak kültür/edebiyat ve etki,
Tanzimat , Servet-i Fünûn ve Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatında Fransız etkisi; yeni türler ve temalar,
Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma.
 
KaynaklarRaimond, M., Le roman, Armand Colin, Paris, 1989.
Levraut, L., Le roman, dès origines à nos jours, Editeur Mellottée, Paris.
Gide, De l?influence en littérature, Allia, Paris, 2011.
Dino, G.,Türk Romanının Doğuşu, Cem Yayınevi, İstanbul, 1978.
Kudret, C.,Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman, 1859-1959, 2 cilt, Bilgi Yayınevi,1970.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 790 Karşılaştırmalı Türk Fransız edebiyatı I dersine giriş
2. Hafta Modern Türk edebiyatının doğuşunda Fransız etkisi; Fransız etkisinin tarihsel, kültürel, düşünsel kökenleri; Fransa?nın Doğu politikası; Osmanlı Entelentjiyası ve Fransızca; batılılaşma ve Tanzimat modernizasyonu; Osmanlı kültür dünyasında frankofon
3. HaftaDersin devamı
4. HaftaDersin devamı
5. HaftaKaynak kültür/edebiyat ve etki: Tanzimat edebiyatında (roman ve tiyatro) Fransız etkisi : Fransız popüler romanları; Fransız kökenli edebiyat ve düşünce akımları; klasisizm, Aydınlanma düşüncesi, romantizm, realizm/natüralizm; etki altında yeni bir ?
6. HaftaDersin devamı
7. HaftaDersin Devamı
8. HaftaAra sınav
9. HaftaServet-Fünûn edebiyatında (şiir) Fransız etkisi (Tevfik Fikret, Cenap Şahabettin)
10. HaftaDersin Devamı
11. HaftaMeşrutiyet edebiyatında (roman) Fransız etkisi (Flaubert, Stendhal); Halit Ziya?nın romanları.
12. HaftaDersin Devamı
13. HaftaHüseyin Rahmi Gürpınar?ın eserlerinde (roman) Fransız etkisi
14. HaftaÖğrenci sunuları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı340
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3876214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.   X 
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.  X  
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir.   X 
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.   X 
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.   X 
6. Özgün bir konuyu araştırır.   X 
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.  X  
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.  X  
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.  X  
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.  X  
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.   X 
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.  X  
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.  X  
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.  X  
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek