JEM629 - İLERİ METAMORFİK PETROGRAFİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ METAMORFİK PETROGRAFİ | JEM629 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr.Gör.Dr.Erdal Şen | |||||
Dersin amacı | Detaylı makroskobik ve mikroskobik incelenme ile, metamorfik kayaçların tanımlanması, sınflandırılması ve yorumlanması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Metamorfizma türleri, fiziksel ve kimyasal faktörleri; Metamorfizma süreçleri; Metamorfik kayaçların köken kayaç türlerine göre sınıflandırılmaları ve adlandırılmaları; Yapısal/dokusal özellikleri; Değişik metamorfik mineral topluluklarının, özellikle Türkiye' de bulunan metamorfik kayaç türlerinin incekesitte ayrıntılı olarak incelenmeleri | |||||
Kaynaklar | 1. Erkan Y., 2006. Metamorfik Petrografi. JMO Yayınları, 160s. 2. Williams H., Turner F.J. and Gilbert C.M., 1954. Petrography. 406s 3. Philpotts A.R., 2003. Petrography of Igneous and Metamorphic Rocks. 178s 4. Raymond L.A., 2002. Petrology. 720s 5. Best M.G., 2003. Igneous and Metamorphic Petrology. Blackwell publ. 752s. 6. Bucher K. and Frey M., 1994. Petrogenesis of metamorphic rocks. 310s 7. Mason R., 1981. Perology of the Metamorphic Rocks. 254s |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Metamorfizmanın tanımı ve türü |
2. Hafta | Metamorfizmayı kontrol eden şartlar: Basınç, deviatorik (diferansiyel) gerilim, sıcaklık, kimyasal aktif akışkanlar ve kimyasal bileşim |
3. Hafta | Metamorfik süreçler: Yeniden kristalleşme, yeni mineral oluşumu, metamorfik farklılaşma, ve anateksi. |
4. Hafta | Metamorfik kayaçların yapı ve dokuları: Folyasyon, lineasyon, yeniden tabakalanma, kıvrımlar ve mikroyapılar; Granoblastik, diablastik, kataklastik ve kalıntı dokular; Folyasyon ve lineasyonun türleri ve tectonic gerilimle olan ilişkisi. |
5. Hafta | Metamorfizmanın türleri; Metamorfik kayaçların temel dokusal sınıflamaları; Metamorfik kayaçların kimyasal sınıflamaları |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Hornfelsler ve benekli arduvazlar: Oluşumu, dokusu, ve mineralojisi; Pelitik hornfelsler, pelitik benekli şistler, kuvars-feldispatik hornfelsler, kontakt mermerler, kalksilikatik hornfelsler, bazik hornfelsler. |
8. Hafta | Kataklazit, milonit, ve fillonit |
9. Hafta | Düşük metamorfik dereceli: Arduvaz, fillit ve şist (mika şist ve kuvars-albit şist, kalkşist, yeşilşist, magnezyumlu şistler, glokofan şist) |
10. Hafta | Yüksek dereceli şistler, amfibolit, granülit ve eklojitler: Plelitik şist, kuvars feldispatikşist ve granülitler, kalkşistler, piroksen granülitler, eklojitler ve migmatitler. |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Metamorfizmanın indeks mineralleri: Andaluzit, disten ve sillimanit taşıyan metamorfik kayaçlar. |
13. Hafta | Metamorfik kayaçlar ve Yerküre' nin evrimi |
14. Hafta | Metamorfik kayaçların arazi ilişkileri |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 13 | 39 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 60 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilimsel araştırma teknikleriyle bilgiye her yönüyle ulaşır, yorumlar ve kullanır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiyi yakından takip eder, yerbilimleri ve mühendislik alanındaki güncel teknikler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Veri üretme tekniklerini bilir, gerektiğinde sınırlı veya eksik veri kümelerini bilimsel tekniklerle değerlendirerek tamamlar ve kullanır. | X | ||||
4. Farklı disiplinlere ait bilgileri birlikte yorumlayarak bütünleştirir. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin ve evrensel değerlerin bilincinde olarak yerbilimleriyle ilgili yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerini tanımlar, problem çözümünde ve tasarım geliştirmede yenilikçi yöntemler geliştirir. | X | ||||
7. Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına liderlik yapar, karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün fikir ve yöntemler geliştirme kapasitesine sahiptir. | X | ||||
9. Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10. Çalışma süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel düzlemlerde sistematik ve açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar. | X | ||||
11. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır, mühendislik uygulamalarında sosyal ve çevresel etkileri de dikkate alır. | X | ||||
12. Araştırmaları kapsamında laboratuarda ve sahada deneysel çalışmaları tasarlayıp organize edebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek