EYP766 - KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM YÖNETİMİ | EYP766 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Gülsün ATANUR BASKAN | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin, örgütün amaç, yapı, süreç, hava boyutları esas alınarak belirlenen, çeşitli ülkelerdeki eğitim yönetimini birbirleriyle ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırabilecek duruma gelmelerinin sağlanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Karşılaştırmalı Eğitimin tanımı, tarihsel gelişimi ve yöntemleri -Türkiye'deki eğitim yönetiminin, amaç, yapı, süreç ve iklim açılarından çözümlenmesi -Türkiye'deki yeni eğitim yönetimi uygulamaları ve sonuçları -Diğer ülkelerdeki eğitim yönetimlerinin örgüt boyutları açısından incelenmesi. -Diğer ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarından, Türkiye'ye uyarlanabilecekler ve bunların nasıl yapılabileceği -Uygulamaların olası sonuçları -Uygulama ve geliştirme önerileri | |||||
Kaynaklar | *ARI, Asım (2006) İsviçre (Basel) Okul Sistemi, Okul Sistemleriyle İlgili Farklı Bir Model, Ankara: Pegem. *DEMİREL, Özcan (2000) Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara: Pegem. *SAĞLAM, Mustafa (1999) Avrupa Ülkelerinin Eğitim Sistemi, Eskişehir: Anadolu Ü. Yayınları. *SÖZER, Ersen (1997) Üç Avrupa Ülkesinde Eğitim: Almanya, Danimarka, Fransa Eğitim Sistemleri, Eskişehir: Anadolu Ü. Yayınları. *TÜRKOĞLU, Adil (1998) Karşılaştırmalı Eğitim ?Dünya Ülkelerinden Örneklerle?, Adana: Baki Kitapevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi |
2. Hafta | Karşılaştırmalı Eğitim Yöntemleri |
3. Hafta | Karşılaştırmalı Eğitim Yöntemleri |
4. Hafta | Türkiye?deki eğitim yönetiminin incelenmesi |
5. Hafta | Türkiye?deki eğitim yönetiminin incelenmesi |
6. Hafta | Türkiye?deki yeni eğitim yönetimi uygulamaları ve sonuçları |
7. Hafta | Çeşitli ülkelerin eğitim yönetimlerinin incelenmesi |
8. Hafta | Çeşitli ülkelerin eğitim yönetimlerinin incelenmesi |
9. Hafta | Çeşitli ülkelerin eğitim yönetimlerinin incelenmesi |
10. Hafta | Türkiye?deki eğitim yönetiminin çeşitli ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarıyla karşılaştırılması |
11. Hafta | Türkiye?deki eğitim yönetiminin çeşitli ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarıyla karşılaştırılması |
12. Hafta | Türkiye?deki eğitim yönetiminin çeşitli ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarıyla karşılaştırılması |
13. Hafta | Diğer ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarından Türkiye?ye uyarlanabilecek olanların tartışılması ve uygulamaların olası sonuçları |
14. Hafta | Diğer ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarından Türkiye?ye uyarlanabilecek olanların tartışılması ve uygulamaların olası sonuçları |
15. Hafta | Ödev için hazırlık |
16. Hafta | Ödevlerin Teslimi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 26 | 26 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 55 | 55 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 102 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özgün düşünce yapısıyla alanda var olan politika, eğilim ve değerlendirmeleri farklı biçimde ele alıp sorgular. | X | ||||
2. Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
3. Bilgi üretebilecek bir bilimsel araştırma yapabilmenin davranış ve yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır. | X | ||||
6. Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır. | X | ||||
7. Eğitim sistemi için yeni politikalar üretebilir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün bir araştırma yapabilir. | X | ||||
9. Grupla gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara liderlik yapar. | X | ||||
10. Farklı görüş ve düşüncelere saygı gösterir. | X | ||||
11. Evrensel değerlerin, hak ve özgürlüklerin farkındadır. | X | ||||
12. Alanını ilgilendiren yayınları bir yabancı dili kullanarak kolaylıkla izler. | X | ||||
13. Meslek etiğine sahiptir. | X | ||||
14. Alanda elde ettiği deneyim ve bilgileri, sorun çözme gereksinimi duyanlarla paylaşır. | X | ||||
15. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız bir araştırma yürütebilir ve yaptığı bilimsel çalışmaları uzman bir toplulukta sunabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek