EYP766 - KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM YÖNETİMİ EYP766 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Gülsün ATANUR BASKAN 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencilerin, örgütün amaç, yapı, süreç, hava boyutları esas alınarak belirlenen, çeşitli ülkelerdeki eğitim yönetimini birbirleriyle ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırabilecek duruma gelmelerinin sağlanmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. -diğer ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarından örnekler verebilir,
  2. -bu uygulamaları yönetim bilimi ve eğitim yönetimi açısından değerlendirebilir,
  3. -bu uygulamalardan sonuç çıkarabilir,
  4. -bu sonuçlarla ilgili olarak, Türk eğitimi için uygulama önerileri geliştirerek bu önerilerini gerekçeleyebilir,
  5. -Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimiyle ilgili özgün çalışmalar ortaya koyabilir.
Dersin içeriği-Karşılaştırmalı Eğitimin tanımı, tarihsel gelişimi ve yöntemleri
-Türkiye'deki eğitim yönetiminin, amaç, yapı, süreç ve iklim açılarından çözümlenmesi
-Türkiye'deki yeni eğitim yönetimi uygulamaları ve sonuçları
-Diğer ülkelerdeki eğitim yönetimlerinin örgüt boyutları açısından incelenmesi.
-Diğer ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarından, Türkiye'ye uyarlanabilecekler ve bunların nasıl yapılabileceği
-Uygulamaların olası sonuçları
-Uygulama ve geliştirme önerileri
 
Kaynaklar *ARI, Asım (2006) İsviçre (Basel) Okul Sistemi, Okul Sistemleriyle İlgili Farklı Bir Model, Ankara: Pegem.
*DEMİREL, Özcan (2000) Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara: Pegem.
*SAĞLAM, Mustafa (1999) Avrupa Ülkelerinin Eğitim Sistemi, Eskişehir: Anadolu Ü. Yayınları.
*SÖZER, Ersen (1997) Üç Avrupa Ülkesinde Eğitim: Almanya, Danimarka, Fransa Eğitim Sistemleri, Eskişehir: Anadolu Ü. Yayınları.
*TÜRKOĞLU, Adil (1998) Karşılaştırmalı Eğitim ?Dünya Ülkelerinden Örneklerle?, Adana: Baki Kitapevi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKarşılaştırmalı Eğitimin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
2. HaftaKarşılaştırmalı Eğitim Yöntemleri
3. HaftaKarşılaştırmalı Eğitim Yöntemleri
4. HaftaTürkiye?deki eğitim yönetiminin incelenmesi
5. HaftaTürkiye?deki eğitim yönetiminin incelenmesi
6. HaftaTürkiye?deki yeni eğitim yönetimi uygulamaları ve sonuçları
7. HaftaÇeşitli ülkelerin eğitim yönetimlerinin incelenmesi
8. HaftaÇeşitli ülkelerin eğitim yönetimlerinin incelenmesi
9. HaftaÇeşitli ülkelerin eğitim yönetimlerinin incelenmesi
10. HaftaTürkiye?deki eğitim yönetiminin çeşitli ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarıyla karşılaştırılması
11. HaftaTürkiye?deki eğitim yönetiminin çeşitli ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarıyla karşılaştırılması
12. HaftaTürkiye?deki eğitim yönetiminin çeşitli ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarıyla karşılaştırılması
13. HaftaDiğer ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarından Türkiye?ye uyarlanabilecek olanların tartışılması ve uygulamaların olası sonuçları
14. HaftaDiğer ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarından Türkiye?ye uyarlanabilecek olanların tartışılması ve uygulamaların olası sonuçları
15. HaftaÖdev için hazırlık
16. HaftaÖdevlerin Teslimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama12626
Proje000
Ödevler15555
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü31102180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özgün düşünce yapısıyla alanda var olan politika, eğilim ve değerlendirmeleri farklı biçimde ele alıp sorgular.    X
2. Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir.    X
3. Bilgi üretebilecek bir bilimsel araştırma yapabilmenin davranış ve yöntemlerini bilir.     X
4. Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahiptir.    X
5. Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır.    X
6. Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır.    X
7. Eğitim sistemi için yeni politikalar üretebilir.    X
8. Yeni ve özgün bir araştırma yapabilir.    X
9. Grupla gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara liderlik yapar.    X
10. Farklı görüş ve düşüncelere saygı gösterir.     X
11. Evrensel değerlerin, hak ve özgürlüklerin farkındadır.    X
12. Alanını ilgilendiren yayınları bir yabancı dili kullanarak kolaylıkla izler.    X
13. Meslek etiğine sahiptir.    X
14. Alanda elde ettiği deneyim ve bilgileri, sorun çözme gereksinimi duyanlarla paylaşır.    X
15. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız bir araştırma yürütebilir ve yaptığı bilimsel çalışmaları uzman bir toplulukta sunabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek