TDE652 - TARİHİ TIP METİNLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TARİHİ TIP METİNLERİ TDE652 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Assoc. Prof. Dr. Binnur ERDAĞI DOĞUER 
Dersin amacıÖğrencinin, Türkçenin tarihi dönemlerine ait tıp metinleri hakkında bilgi sahibi olması, bu metinleri okuyup dil incelemesi yapması amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci, Türkçenin farklı dönemlerindeki, tıp metinlerine ulaşıp dil incelemesi yapabilir,
  2. Söz varlığını bilir.
Dersin içeriğiTürkçenin tarihi dönemlerine ait tıp metinleri hakkında bilgi verilir.
İlgili yayınlar incelenir.
Metinler çözümlenir.
Söz varlığı tespit edilir. 
KaynaklarADIVAR, Adnan, (1970). Osmanlı Türklerinde İlim, İstanbul.
CANPOLAT, Mustafa, Zafer ÖNLER, (2007. İshak bin Murad Edviye-i Müfrede, TDK, İstanbul.
ÖNLER, Zafer, (1990). Müntahab-ı Şifa I Metin, TDK, Ankara.
__________ , (1999). Müntahab-ı Şifa II Sözlük, Simurg, İstanbul.
TDK, (1963-1977). Tarama Sözlüğü c. I-VIII, TDK, Ankara. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürkçenin tarihi dönemleri hakkında genel bilgi
2. HaftaTıp metinleri hakkında bilgi
3. HaftaTıp metinlerinin dil çalışmaları için önemi
4. HaftaTıp metinleri ile ilgili yapılan çalışmalar
5. HaftaTürkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi
6. HaftaAra sınav
7. HaftaTürkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi
8. HaftaTürkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi
9. HaftaTürkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi
10. HaftaTürkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaTürkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi
13. HaftaTürkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi
14. HaftaTürkçe tıp metinlerinin dil yapısının ortaya konması
15. HaftaGenel sınava hazırlık.
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama5840
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3745180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Türk diline ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Tarihi süreç içerisinde yer alan Türk ağız ve lehçelerine çeşitli dilbilimsel kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
5. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
6. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
7. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
8. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
9. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
10. Türk dili ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
11. Türk kültürüne hakimdir. Tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek