TDE652 - TARİHİ TIP METİNLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TARİHİ TIP METİNLERİ | TDE652 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Assoc. Prof. Dr. Binnur ERDAĞI DOĞUER | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin, Türkçenin tarihi dönemlerine ait tıp metinleri hakkında bilgi sahibi olması, bu metinleri okuyup dil incelemesi yapması amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türkçenin tarihi dönemlerine ait tıp metinleri hakkında bilgi verilir. İlgili yayınlar incelenir. Metinler çözümlenir. Söz varlığı tespit edilir. | |||||
Kaynaklar | ADIVAR, Adnan, (1970). Osmanlı Türklerinde İlim, İstanbul. CANPOLAT, Mustafa, Zafer ÖNLER, (2007. İshak bin Murad Edviye-i Müfrede, TDK, İstanbul. ÖNLER, Zafer, (1990). Müntahab-ı Şifa I Metin, TDK, Ankara. __________ , (1999). Müntahab-ı Şifa II Sözlük, Simurg, İstanbul. TDK, (1963-1977). Tarama Sözlüğü c. I-VIII, TDK, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türkçenin tarihi dönemleri hakkında genel bilgi |
2. Hafta | Tıp metinleri hakkında bilgi |
3. Hafta | Tıp metinlerinin dil çalışmaları için önemi |
4. Hafta | Tıp metinleri ile ilgili yapılan çalışmalar |
5. Hafta | Türkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Türkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi |
8. Hafta | Türkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi |
9. Hafta | Türkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi |
10. Hafta | Türkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Türkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi |
13. Hafta | Türkçenin farklı dönemlerindeki tıp metinlerinin incelenmesi |
14. Hafta | Türkçe tıp metinlerinin dil yapısının ortaya konması |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık. |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 37 | 45 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Türk diline ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir. | X | ||||
2. Tarihi süreç içerisinde yer alan Türk ağız ve lehçelerine çeşitli dilbilimsel kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
7. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
8. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
9. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X | ||||
10. Türk dili ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
11. Türk kültürüne hakimdir. Tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek