FME627 - KİMYA EĞİTİMİNDE SEMİNER ÇALIŞMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİMYA EĞİTİMİNDE SEMİNER ÇALIŞMALARI FME627 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 4
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin Kimya Eğitimi alanlarında yapılmış son çalışmaları ve yüksek lisans tez konularını araştırmalarını, değerlendirmelerini ve sonuçları sunmalarını sağlamaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kimya Eğitimi alanında ulusal kaynaklarda yer alan son çalışmaları ve yüksek lisans tez konularını araştırır ve değerlendirir.
  2. Kimya Eğitimi alanında uluslararası kaynaklarda yer alan son çalışmaları yüksek lisans tez konularını araştırır ve değerlendirir.
  3. Kimya Eğitiminde seminer hazırlama süreçlerini bilir.
  4. Kimya Eğitimine uygun seminer konusunu belirleyebilir.
  5. Kimya Eğitimine yönelik hazırlanan semineri sunma becerisine sahiptir.
  6. Kimya Eğitimine yönelik hazırlanan seminerleri değerlendirir.
Dersin içeriğiSeçilen çeşitli Kimya Eğitimi konularının anlatımında göz önüne alınması gereken kuralların tartışılması;
Seçilen bir konu ile ilgili kaynak araştırması yapılarak sunuşa hazırlama, sunuş ve değerlendirme.
 
KaynaklarÇeşitli dergi ve kaynaklardan alınmış Kimya eğitimi konulu makaleler ve yüksek lisans tezleri. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer konusunun nasıl seçileceği ve seminer hazırlama süreci hakkında bilgi verilmesi
2. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Kimya Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
3. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Kimya Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
4. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Kimya Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
5. HaftaUluslar arası kaynakların araştırılarak Kimya Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
6. HaftaUluslar arası kaynakların araştırılarak Kimya Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
7. HaftaUluslar arası kaynakların araştırılarak Kimya Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
8. HaftaSeminer konularının belirlenmesi
9. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
10. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
11. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
12. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
13. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
14. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
15. Hafta--
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum250
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama21224
Proje000
Ödevler620120
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3776240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek