PİA775 - ÇALGIDA İLERİ YORUMCULUK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇALGIDA İLERİ YORUMCULUK | PİA775 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Semra Kartal, Prof. Güherdal Çakırsoy, Prof. Binnur Ekber, Prof. Demet Akkılıç, Prof. Hande Dalkılıç, Dr. Öğr. Üyesi Oya Ünler Bayka, Dr. Öğr. Üyesi Menekşe Akar, Dr. Öğr. Üyesi Aylin Uysal Mergen, San. Öğr. El. Sanem Berkalp, Müjgan Aydın | |||||
Dersin amacı | Sanatta Yeterlik repertuarından ders sorumlusunun belirlediği ve bitirme sınavında icra edilecek olan bir resital programı ve biri Mozart olmak üzere iki piyano konçertosunu teknik, eserlerin bulunduğu döneme özgü yorum ve pedal konularında ileri düzeyde çalışmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sanatta Yeterlik repertuarı düzeyinde Barok, Klasik, Köprü, Romantik, Empresyonist/Çağdaş döneme ait eserler ve etütler üzerinde ileri düzeyde teknik ve yorum çalışmaları. | |||||
Kaynaklar | Ders sorumlusu tarafından belirlenen, Sanatta Yeterlik düzeyindeki repertuara ait notalar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bitirme sınavında çalınacak eserlerin seçimi. |
2. Hafta | Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması. |
3. Hafta | Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması. |
4. Hafta | Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması. |
5. Hafta | Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması. |
6. Hafta | Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması. |
7. Hafta | Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması. |
8. Hafta | Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması. |
9. Hafta | Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması. |
10. Hafta | Teknik çalışmalar. Eserlerin çalışılması. |
11. Hafta | Konser hazırlık |
12. Hafta | Konser |
13. Hafta | Final hazırlık |
14. Hafta | Final hazırlık |
15. Hafta | Final hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 16 | 224 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 30 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanındaki ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Alanı ile ilgili bilginin gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
3. Sanat kurullarında kabul görecek nitelikteki eserleri üst düzeyde yorumlayarak seslendirir. | X | ||||
4. Grup projelerini planlar ve icra eder. | X | ||||
5. Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirir. | X | ||||
6. Görüşlerini, alanının uzmanlarına etkin bir şekilde aktarır. | X | ||||
7. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
8. Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek sanata katkı sağlar. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili konularda akademik öğretme, değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin şekilde kullanır. | X | ||||
10. Sanatın topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek