KEP607 - ORGAN SPESİFİK KANSER EPİDEMİYOLOJİSİ-I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ORGAN SPESİFİK KANSER EPİDEMİYOLOJİSİ-I | KEP607 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. İsmail Çelik | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin dünyada ve ülkemizde en sık görülen 5 kanserin sıklığı ve dağılımı hakkında edindikleri bilgileri, kanser epidemiyolojisi ile ilgili diğer bilgilerle entegre edebilmeleri ve araştırma projeleri geliştirecek seviyeye erişmeleri hedeflenmektedir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Akciğer Kanseri, Meme Kanseri, Gastrointestinal Sistem Kanserleri, Baş-boyun Kanserleri, Lenfatik Doku Kanserleri | |||||
Kaynaklar | 1. Fırat D, Çelik İ. Cancer statistics in Turkey and in the World (1993-1995). Turkish Association for Cancer Research and Control. Ankara, 1998. 2. Çelik İ. Akciğer kanserinde epidemiyoloji. Akciğer Kanserleri, Tanı ve Tedavide Temel İlkeler ve Uygulamalar, Engin K, Özyardımcı N (editörler). Avrupa Tıp Kitapçılık Ltd Şti. Bursa, 2001. 3. Şengelen M, Çelik İ, "Kanser İstatistikleri" kitap bölümü, Hacettepe İç Hastalıkları Kitabı, Yasavul Ü (editör). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2003, pp:1333-1338. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Küçük hücreli dışı akciğer kanseri |
2. Hafta | Küçük hücreli akciğer kanseri |
3. Hafta | Mezotelyoma |
4. Hafta | Meme kanseri |
5. Hafta | Mide kanseri |
6. Hafta | Kolon kanseri |
7. Hafta | Rektum kanseri |
8. Hafta | Hepatosellüler karsinom |
9. Hafta | Diğer GIS kanserleri |
10. Hafta | Orofarengeal kanserler |
11. Hafta | Nasofarinks kanseri |
12. Hafta | Larinks kanseri |
13. Hafta | Hodgkin lenfoma |
14. Hafta | Non- Hodgkin lenfoma |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 33 | 156 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | ||||
3. Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
4. Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
5. Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | X | ||||
6. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
7. Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
9. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | ||||
10. Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | ||||
11. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek