KEP607 - ORGAN SPESİFİK KANSER EPİDEMİYOLOJİSİ-I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ORGAN SPESİFİK KANSER EPİDEMİYOLOJİSİ-I KEP607 1. Yarıyıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. İsmail Çelik 
Dersin amacıÖğrencilerin dünyada ve ülkemizde en sık görülen 5 kanserin sıklığı ve dağılımı hakkında edindikleri bilgileri, kanser epidemiyolojisi ile ilgili diğer bilgilerle entegre edebilmeleri ve araştırma projeleri geliştirecek seviyeye erişmeleri hedeflenmektedir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dünyada ve ülkemizde en sık görülen 5 kanserin epidemiyolojik özelliklerini öğrenmek
  2. Öğrenilen temel epidemiyolojik özellikleri kanser epidemiyolojisinin diğer temel bilgileri ile birleştirerek yorumlayabilmek
  3. Bilimsel araştırmalarda kanserlerin epidemiyolojik özelliklerini göz önünde bulundurarak metodolojik olarak uygun araştırma planlama faaliyetlerini gerçekleştirebilmek
Dersin içeriğiAkciğer Kanseri, Meme Kanseri, Gastrointestinal Sistem Kanserleri, Baş-boyun Kanserleri, Lenfatik Doku Kanserleri 
Kaynaklar1. Fırat D, Çelik İ. Cancer statistics in Turkey and in the World (1993-1995). Turkish Association for Cancer Research and Control. Ankara, 1998.
2. Çelik İ. Akciğer kanserinde epidemiyoloji. Akciğer Kanserleri, Tanı ve Tedavide Temel İlkeler ve Uygulamalar, Engin K, Özyardımcı N (editörler). Avrupa Tıp Kitapçılık Ltd Şti. Bursa, 2001.
3. Şengelen M, Çelik İ, "Kanser İstatistikleri" kitap bölümü, Hacettepe İç Hastalıkları Kitabı, Yasavul Ü (editör). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2003, pp:1333-1338. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKüçük hücreli dışı akciğer kanseri
2. HaftaKüçük hücreli akciğer kanseri
3. HaftaMezotelyoma
4. HaftaMeme kanseri
5. HaftaMide kanseri
6. HaftaKolon kanseri
7. HaftaRektum kanseri
8. HaftaHepatosellüler karsinom
9. HaftaDiğer GIS kanserleri
10. HaftaOrofarengeal kanserler
11. HaftaNasofarinks kanseri
12. HaftaLarinks kanseri
13. HaftaHodgkin lenfoma
14. HaftaNon- Hodgkin lenfoma
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1520
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15460
Sunum / Seminer Hazırlama15050
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü33156240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.X    
3. Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.   X 
4. Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.   X 
5. Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.X    
6. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.   X 
7. Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.   X 
8. İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.X    
9. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.  X  
10. Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.   X 
11. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek