KEP602 - KANSER MOLEKÜLER EPİDEMİYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KANSER MOLEKÜLER EPİDEMİYOLOJİSİ | KEP602 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Saadettin Kılıçkap | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin kanser moleküler epidemiyolojisi hakkında öğrendikleri bilgileri, kanser epidemiyolojisi ile ilgili diğer bilgilerle entegre edebilmeleri ve araştırma projeleri geliştirecek seviyeye erişmeleri hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kanserde temel genetik ve biyolojik kavramlar; Kanser epidemiyolojisinde kullanılan temel moleküler biyolojik teknikler; Maruziyet ile hastalık arası süreç ve basamakları; İnternal doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler; Biyolojik etkin doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler; Preklinik biyolojik etki ve ilgili biyobelirteçler; Kansere bireysel duyarlılık kavramı ve ilgili biyobelirteçler; Kanserde moleküler epidemiyolojik çalışmalar ve çıkarımlar | |||||
Kaynaklar | Molecular and Genetic Epidemiology, Ma X, Tucker MA. In: Cancer, Principles and Practice of Oncology. De Vita VT. Jr, Hellman S, Rosenberg SA (eds.). 7th edition, Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2005. pp:223. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kanserde temel genetik ve biyolojik kavramlar-1 |
2. Hafta | Kanserde temel genetik ve biyolojik kavramlar-2 |
3. Hafta | Kanser epidemiyolojisinde kullanılan temel moleküler biyolojik teknikler-1 |
4. Hafta | Kanser epidemiyolojisinde kullanılan temel moleküler biyolojik teknikler-2 |
5. Hafta | Maruziyet ile hastalık arası süreç ve basamakları |
6. Hafta | İnternal doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler-1 |
7. Hafta | İnternal doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler-2 |
8. Hafta | Biyolojik etkin doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler-1 |
9. Hafta | Biyolojik etkin doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler-2 |
10. Hafta | Preklinik biyolojik etki ve ilgili biyobelirteçler |
11. Hafta | Kansere bireysel duyarlılık kavramı ve ilgili biyobelirteçler-1 |
12. Hafta | Kansere bireysel duyarlılık kavramı ve ilgili biyobelirteçler-2 |
13. Hafta | Kanserde moleküler epidemiyolojik çalışmalar ve çıkarımlar-1 |
14. Hafta | Kanserde moleküler epidemiyolojik çalışmalar ve çıkarımlar-2 |
15. Hafta | Kanserde moleküler epidemiyolojik çalışmalar ve çıkarımlar-3 |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 15 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 26 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 42 | 129 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | ||||
3. Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
4. Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
5. Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | X | ||||
6. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
7. Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
9. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | ||||
10. Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | ||||
11. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek