KEP602 - KANSER MOLEKÜLER EPİDEMİYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KANSER MOLEKÜLER EPİDEMİYOLOJİSİ KEP602 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Saadettin Kılıçkap 
Dersin amacıÖğrencilerin kanser moleküler epidemiyolojisi hakkında öğrendikleri bilgileri, kanser epidemiyolojisi ile ilgili diğer bilgilerle entegre edebilmeleri ve araştırma projeleri geliştirecek seviyeye erişmeleri hedeflenmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dünyada ve ülkemizde en sık görülen kanserlerin epidemiyolojik özelliklerini öğrenmek
  2. Öğrendikleri temel epidemiyolojik özellikleri kanser epidemiyolojisinin diğer temel bilgileri ile birleştirerek yorumlayabilmek
  3. Bilimsel araştırmalarda kanserlerin epidemiyolojik özelliklerini göz önünde bulundurarak metodolojik olarak uygun araştıra planlama faaliyetlerini gerçekleştirebilmek
Dersin içeriğiKanserde temel genetik ve biyolojik kavramlar; Kanser epidemiyolojisinde kullanılan temel moleküler biyolojik teknikler; Maruziyet ile hastalık arası süreç ve basamakları; İnternal doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler; Biyolojik etkin doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler; Preklinik biyolojik etki ve ilgili biyobelirteçler; Kansere bireysel duyarlılık kavramı ve ilgili biyobelirteçler; Kanserde moleküler epidemiyolojik çalışmalar ve çıkarımlar 
KaynaklarMolecular and Genetic Epidemiology, Ma X, Tucker MA. In: Cancer, Principles and Practice of Oncology. De Vita VT. Jr, Hellman S, Rosenberg SA (eds.). 7th edition, Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2005. pp:223. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKanserde temel genetik ve biyolojik kavramlar-1
2. HaftaKanserde temel genetik ve biyolojik kavramlar-2
3. HaftaKanser epidemiyolojisinde kullanılan temel moleküler biyolojik teknikler-1
4. HaftaKanser epidemiyolojisinde kullanılan temel moleküler biyolojik teknikler-2
5. HaftaMaruziyet ile hastalık arası süreç ve basamakları
6. Haftaİnternal doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler-1
7. Haftaİnternal doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler-2
8. HaftaBiyolojik etkin doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler-1
9. HaftaBiyolojik etkin doz kavramı ve ilgili biyobelirteçler-2
10. HaftaPreklinik biyolojik etki ve ilgili biyobelirteçler
11. HaftaKansere bireysel duyarlılık kavramı ve ilgili biyobelirteçler-1
12. HaftaKansere bireysel duyarlılık kavramı ve ilgili biyobelirteçler-2
13. HaftaKanserde moleküler epidemiyolojik çalışmalar ve çıkarımlar-1
14. HaftaKanserde moleküler epidemiyolojik çalışmalar ve çıkarımlar-2
15. HaftaKanserde moleküler epidemiyolojik çalışmalar ve çıkarımlar-3

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1515
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1020
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15460
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler10330
Ara sınavlara hazırlanma süresi16060
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü42129240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.X    
3. Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. X   
4. Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.   X 
5. Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.X    
6. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.   X 
7. Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.    X
8. İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.  X  
9. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.   X 
10. Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.   X 
11. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek