DTE700-03 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR DTE700-03 7. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora yeterlilik sınavında başarılı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Bireysel Çalışma, Tartışma, Uygulama, Tez Yazma  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıÖğrencinin doktora tez çalışmasını gerçekleştirmesi ve tezini yazması için gerekli etkinlikleri tamamlaması  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Doktora tez çalışmasını planlar
  2. Tez deneyi için gerekli uygulamaları gerçekleştirir.
  3. Tez çalışmasının sonuçlarını değerlendirebilir ve bu bilgileri literatür sonuçları ile karşılaştırarak yorumlayabilir.
  4. Doktora tez sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanabilir.
Dersin içeriği Doktora tez çalışmasının planlanması, doktora tez deneyinin gerçekleştirilmesi, çalışmasının sonuçlarını değerlendirme, literatür sonuçlarını analiz edebilme, tez yazma

 
Kaynaklarİlgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
2. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
3. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
4. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
5. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
7. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
8. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
9. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
10. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
11. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
12. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
13. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
14. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
15. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
16. HaftaVeri toplama aracının uygulanması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam0
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı0100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama758600
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)754300
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü15012900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Diş hastalıkları ve tedavisi ile ilgili olarak hakim olduğu temel bilimler bilgilerini kullanarak, karşılaştığı sorunları analiz eder, sentezler, sorun çözer ve böylelikle özgün sonuçlara ve yeni tedavi yöntemlerine ulaşır; bu ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirir.     
2. Yüksek lisans bilgilerini temel alarak diş hastalıkları ve tedavisi alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir    X
3. Restoratif, konservatif ve preventif diş hekimliği alanındaki teknik ekipmanı, teşhis ve tedavi amacıyla kullanılan cihaz, alet ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır     
4. Hastasına ve topluma karşı etik ve kanuni sorumlulukları hakkında farkındalık gösterir.     
5. Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.     
6. Klinik ve temel bilimler alanında bilimsel bir araştırma yapmak için gerekli sorgulamayı gerçekleştirir, konuyla ilgili literatür taraması yapar, hipotez kurar, çalışma planlanını oluşturur, alanına yönelik araştırma yapar, elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunarak, tartışır ve en az bir bilimsel yayın hazırlayarak ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayıp, alanındaki bilgiyi paylaşır    X
7. Bireysel çürük risk tayini, diyet analizi, ağız hijyen motivasyonu gibi koruyucu diş hekimliği bilgilerini özümseyerek, bu konularda toplumun bilinçlendirilmesine yönelik donanıma sahip olup, hizmet verir     
8. Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak, bireye özgü koruyucu, fonksiyonel ve estetik restoratif tedavi seçeneklerini değerlendirir, hastaya ve duruma uygun çözüm oluşturur, tedavi planlar ve uygular     
9. Preventif, konservatif ve restoratif diş tedavileri ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, edindiği teorik bilgi ve pratik becerilerini klinik uygulamalarla toplum hizmetine sunar     
10. Diş sert doku defektlerinin etyolojisi ve önlenmesi hakkında hastaları ve toplumu eğitir ve sorumluluklarını benimsemeleri konusunda motive eder.     
11. Preventif, konservatif ve restoratif diş tedavileri alanı ile ilgili yeni bilgileri ve teknolojik gelişmeleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve günlük pratiğinde rutin olarak kullanır     
12. Preventif, konservatif ve restoratif diş tedavileri alanındaki temel bilgileri benimser ve mesleki uygulamaları sırasında bu bilgilerle, kanıta dayalı güncel uygulamaları takip ederek edindiği bilgileri de birleştirir.    X
13. Restoratif materyallerin fiziksel, mekanik, kimyasal ve biyouyumluluk özelliklerini kavrar; diş çürüğü ve mikrobiyoloji ilişkisini özümser     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek