DTE713 - SEMİNER 1

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER 1 DTE713 2. Yarıyıl 2 2 3 3
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Literatür hazırlama ve sunma, Seminer hazırlama ve sunma  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Şükran Bolay 
Dersin amacıLiteratür taramasında kullanılan yöntemleri, belli bir konudaki çalışmaların sonuçlarını analiz edebilme ve elde edilen bilgileri derleyip sistematik bir biçimde sunabilme becerisini öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Güncel bir konuda literatür bilgilerini tarayabilme becerisi kazanır.
  2. O konudaki çalışmaların sonuçlarını analiz edebilme ve elde edilen bilgileri derleyip sistematik bir biçimde sunabilme becerisini kazanır.
Dersin içeriğiLiteratür taraması, literatür sonuçlarını analiz edebilme, seminer hazırlama, sunum. 
KaynaklarSüreli Yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.1. Literatür araştırma teknikleri
2. Hafta2.1. Sunum hazırlama teknikleri
3. HaftaSunum teknikleri 3.1. Diksiyon 3.2. İletişim 3.3. Beden dili
4. HaftaGüncel literatür taraması ve bir konu belirlenmesi
5. HaftaBelirlenen konu hakkında literatür taraması
6. HaftaBelirlenen konu hakkında toplanan literatürün değerlendirmesi, tartışma ve en önemli 10 literatürün belirlenmesi
7. HaftaLiteratür 1 ve 2'nin sunumu ve tartışma
8. HaftaLiteratür 3 ve 4'ün sunumu ve tartışma
9. HaftaLiteratür 5 ve 6'nin sunumu ve tartışma
10. HaftaLiteratür 7 ve 8'in sunumu ve tartışma
11. HaftaLiteratür 9 ve 10'un sunumu ve tartışma
12. HaftaBelirlenen konu hakkındaki çalışmaların analiz edilmesi
13. HaftaElde edilen bilgilerin sistemli bir şekilde derlenmesi
14. HaftaDerlemenin tartışılması ve düzeltilmesi
15. HaftaSeminer Sunumu
16. HaftaDeğerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1025
Sunum1025
Projeler00
Seminer150
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama11444
Proje000
Ödevler10220
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü35892

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Diş hastalıkları ve tedavisi ile ilgili olarak hakim olduğu temel bilimler bilgilerini kullanarak, karşılaştığı sorunları analiz eder, sentezler, sorun çözer ve böylelikle özgün sonuçlara ve yeni tedavi yöntemlerine ulaşır; bu ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirir.     
2. Yüksek lisans bilgilerini temel alarak diş hastalıkları ve tedavisi alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir    X
3. Restoratif, konservatif ve preventif diş hekimliği alanındaki teknik ekipmanı, teşhis ve tedavi amacıyla kullanılan cihaz, alet ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır     
4. Hastasına ve topluma karşı etik ve kanuni sorumlulukları hakkında farkındalık gösterir.     
5. Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.     
6. Klinik ve temel bilimler alanında bilimsel bir araştırma yapmak için gerekli sorgulamayı gerçekleştirir, konuyla ilgili literatür taraması yapar, hipotez kurar, çalışma planlanını oluşturur, alanına yönelik araştırma yapar, elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunarak, tartışır ve en az bir bilimsel yayın hazırlayarak ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayıp, alanındaki bilgiyi paylaşır    X
7. Bireysel çürük risk tayini, diyet analizi, ağız hijyen motivasyonu gibi koruyucu diş hekimliği bilgilerini özümseyerek, bu konularda toplumun bilinçlendirilmesine yönelik donanıma sahip olup, hizmet verir     
8. Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak, bireye özgü koruyucu, fonksiyonel ve estetik restoratif tedavi seçeneklerini değerlendirir, hastaya ve duruma uygun çözüm oluşturur, tedavi planlar ve uygular     
9. Preventif, konservatif ve restoratif diş tedavileri ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, edindiği teorik bilgi ve pratik becerilerini klinik uygulamalarla toplum hizmetine sunar     
10. Diş sert doku defektlerinin etyolojisi ve önlenmesi hakkında hastaları ve toplumu eğitir ve sorumluluklarını benimsemeleri konusunda motive eder.     
11. Preventif, konservatif ve restoratif diş tedavileri alanı ile ilgili yeni bilgileri ve teknolojik gelişmeleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve günlük pratiğinde rutin olarak kullanır     
12. Preventif, konservatif ve restoratif diş tedavileri alanındaki temel bilgileri benimser ve mesleki uygulamaları sırasında bu bilgilerle, kanıta dayalı güncel uygulamaları takip ederek edindiği bilgileri de birleştirir.     
13. Restoratif materyallerin fiziksel, mekanik, kimyasal ve biyouyumluluk özelliklerini kavrar; diş çürüğü ve mikrobiyoloji ilişkisini özümser     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek