DTE713 - SEMİNER 1
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER 1 | DTE713 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Literatür hazırlama ve sunma, Seminer hazırlama ve sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Şükran Bolay | |||||
Dersin amacı | Literatür taramasında kullanılan yöntemleri, belli bir konudaki çalışmaların sonuçlarını analiz edebilme ve elde edilen bilgileri derleyip sistematik bir biçimde sunabilme becerisini öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Literatür taraması, literatür sonuçlarını analiz edebilme, seminer hazırlama, sunum. | |||||
Kaynaklar | Süreli Yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Literatür araştırma teknikleri |
2. Hafta | 2.1. Sunum hazırlama teknikleri |
3. Hafta | Sunum teknikleri 3.1. Diksiyon 3.2. İletişim 3.3. Beden dili |
4. Hafta | Güncel literatür taraması ve bir konu belirlenmesi |
5. Hafta | Belirlenen konu hakkında literatür taraması |
6. Hafta | Belirlenen konu hakkında toplanan literatürün değerlendirmesi, tartışma ve en önemli 10 literatürün belirlenmesi |
7. Hafta | Literatür 1 ve 2'nin sunumu ve tartışma |
8. Hafta | Literatür 3 ve 4'ün sunumu ve tartışma |
9. Hafta | Literatür 5 ve 6'nin sunumu ve tartışma |
10. Hafta | Literatür 7 ve 8'in sunumu ve tartışma |
11. Hafta | Literatür 9 ve 10'un sunumu ve tartışma |
12. Hafta | Belirlenen konu hakkındaki çalışmaların analiz edilmesi |
13. Hafta | Elde edilen bilgilerin sistemli bir şekilde derlenmesi |
14. Hafta | Derlemenin tartışılması ve düzeltilmesi |
15. Hafta | Seminer Sunumu |
16. Hafta | Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 25 |
Sunum | 10 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 50 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 11 | 4 | 44 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 35 | 8 | 92 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Diş hastalıkları ve tedavisi ile ilgili olarak hakim olduğu temel bilimler bilgilerini kullanarak, karşılaştığı sorunları analiz eder, sentezler, sorun çözer ve böylelikle özgün sonuçlara ve yeni tedavi yöntemlerine ulaşır; bu ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirir. | |||||
2. Yüksek lisans bilgilerini temel alarak diş hastalıkları ve tedavisi alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir | X | ||||
3. Restoratif, konservatif ve preventif diş hekimliği alanındaki teknik ekipmanı, teşhis ve tedavi amacıyla kullanılan cihaz, alet ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır | |||||
4. Hastasına ve topluma karşı etik ve kanuni sorumlulukları hakkında farkındalık gösterir. | |||||
5. Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |||||
6. Klinik ve temel bilimler alanında bilimsel bir araştırma yapmak için gerekli sorgulamayı gerçekleştirir, konuyla ilgili literatür taraması yapar, hipotez kurar, çalışma planlanını oluşturur, alanına yönelik araştırma yapar, elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunarak, tartışır ve en az bir bilimsel yayın hazırlayarak ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayıp, alanındaki bilgiyi paylaşır | X | ||||
7. Bireysel çürük risk tayini, diyet analizi, ağız hijyen motivasyonu gibi koruyucu diş hekimliği bilgilerini özümseyerek, bu konularda toplumun bilinçlendirilmesine yönelik donanıma sahip olup, hizmet verir | |||||
8. Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak, bireye özgü koruyucu, fonksiyonel ve estetik restoratif tedavi seçeneklerini değerlendirir, hastaya ve duruma uygun çözüm oluşturur, tedavi planlar ve uygular | |||||
9. Preventif, konservatif ve restoratif diş tedavileri ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, edindiği teorik bilgi ve pratik becerilerini klinik uygulamalarla toplum hizmetine sunar | |||||
10. Diş sert doku defektlerinin etyolojisi ve önlenmesi hakkında hastaları ve toplumu eğitir ve sorumluluklarını benimsemeleri konusunda motive eder. | |||||
11. Preventif, konservatif ve restoratif diş tedavileri alanı ile ilgili yeni bilgileri ve teknolojik gelişmeleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve günlük pratiğinde rutin olarak kullanır | |||||
12. Preventif, konservatif ve restoratif diş tedavileri alanındaki temel bilgileri benimser ve mesleki uygulamaları sırasında bu bilgilerle, kanıta dayalı güncel uygulamaları takip ederek edindiği bilgileri de birleştirir. | |||||
13. Restoratif materyallerin fiziksel, mekanik, kimyasal ve biyouyumluluk özelliklerini kavrar; diş çürüğü ve mikrobiyoloji ilişkisini özümser |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek