EYP728 - İNSAN KAYNAĞININ GELİŞTİRİLMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNSAN KAYNAĞININ GELİŞTİRİLMESİ EYP728 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer: Bireysel çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Berrin BURGAZ 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencilerin örgütlerdeki insan kaynağının nasıl geliştirileceğine ilişkin yaklaşım ve yöntemleri bilmelerini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Örgütlerde insanı bir kaynak olarak açıklayabilir.
  2. Eğitim ve okul yönetiminde insan kaynağı yaklaşımlarını irdeleyebilir.
  3. İnsan Kaynağı yönetiminin işlevlerini açıklayabilir.
  4. Varolan uygulamaları insan kaynağı yaklaşımı ile değerlendirebilir.
  5. Etkili bir insan kaynakları yönetimi için önerilerde bulunabilir.
Dersin içeriğiBu ders, eğitim örgütlerinde insan kaynağının nasıl geliştirileceği ile ilgili amaç, yöntem ve olası sonuçları ele alır.  
Kaynaklar*Açıkalın, A. İnsan Kaynağının Geliştirilmesi. Ankara: PegemA Yayıncılık, 1999.
*Akgemci, T. Stratejik Yönetim. Ankara: Gazi Kitabevi, 2007.
*Aksu, M. Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2002.
*Düren, Z. 2000?li Yıllarda Yönetim. İstanbul: Alfa Yayınları, 2000.
*Fındıkçı, İ. İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları, 1999.
*Şişman, M. Öğretim Liderliği. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2002.
*Tevrüz, S. Endüstri ve Örgüt Psikolojisi. Ankara:Kalder Yayınları, 1996.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİnsan Kaynakları Yönetimi Kavramı ve Kapsamı
2. Haftaİnsan Kaynakları Yönetiminin Örgütler İçin Önemi ve İşlevi
3. Haftaİnsan Kaynakları Yönetiminin Çalışma İlkeleri
4. Haftaİnsan Kaynaklarının Planlanması
5. Haftaİnsan Kaynaklarının Planlanması ve Stratejik Planlama
6. HaftaAra sınav
7. Haftaİnsan Kaynaklarının Planlanması ve Toplam Kalite Yönetimi
8. HaftaEleman Seçimi ve Yerleştirilmesi
9. Haftaİnsan Kaynaklarının Eğitilmesi ve Geliştirilmesi
10. Haftaİnsan Kaynağının Performansının Değerlemesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaKariyer Yönetimi ve İnsan Kaynağının Planlanması
13. Haftaİnsan Kaynaklarının Çalışma Ortamında Güdülenmesi
14. HaftaEğitim Örgütlerinde İnsan Kaynaklarının Durumu ve Yönetimi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler520
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1215180
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler51470
Ara sınavlara hazırlanma süresi248
Genel sınava hazırlanma süresi144
Toplam İş Yükü3440304

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özgün düşünce yapısıyla alanda var olan politika, eğilim ve değerlendirmeleri farklı biçimde ele alıp sorgular.    X
2. Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir.    X
3. Bilgi üretebilecek bir bilimsel araştırma yapabilmenin davranış ve yöntemlerini bilir. X    
4. Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahiptir.X    
5. Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır.X    
6. Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır.    X
7. Eğitim sistemi için yeni politikalar üretebilir.X    
8. Yeni ve özgün bir araştırma yapabilir.X    
9. Grupla gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara liderlik yapar.X    
10. Farklı görüş ve düşüncelere saygı gösterir.     X
11. Evrensel değerlerin, hak ve özgürlüklerin farkındadır.X    
12. Alanını ilgilendiren yayınları bir yabancı dili kullanarak kolaylıkla izler.    X
13. Meslek etiğine sahiptir.X    
14. Alanda elde ettiği deneyim ve bilgileri, sorun çözme gereksinimi duyanlarla paylaşır.    X
15. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız bir araştırma yürütebilir ve yaptığı bilimsel çalışmaları uzman bir toplulukta sunabilir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek