EYP728 - İNSAN KAYNAĞININ GELİŞTİRİLMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAĞININ GELİŞTİRİLMESİ | EYP728 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Bireysel çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Berrin BURGAZ | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin örgütlerdeki insan kaynağının nasıl geliştirileceğine ilişkin yaklaşım ve yöntemleri bilmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, eğitim örgütlerinde insan kaynağının nasıl geliştirileceği ile ilgili amaç, yöntem ve olası sonuçları ele alır. | |||||
Kaynaklar | *Açıkalın, A. İnsan Kaynağının Geliştirilmesi. Ankara: PegemA Yayıncılık, 1999. *Akgemci, T. Stratejik Yönetim. Ankara: Gazi Kitabevi, 2007. *Aksu, M. Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2002. *Düren, Z. 2000?li Yıllarda Yönetim. İstanbul: Alfa Yayınları, 2000. *Fındıkçı, İ. İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları, 1999. *Şişman, M. Öğretim Liderliği. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2002. *Tevrüz, S. Endüstri ve Örgüt Psikolojisi. Ankara:Kalder Yayınları, 1996. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramı ve Kapsamı |
2. Hafta | İnsan Kaynakları Yönetiminin Örgütler İçin Önemi ve İşlevi |
3. Hafta | İnsan Kaynakları Yönetiminin Çalışma İlkeleri |
4. Hafta | İnsan Kaynaklarının Planlanması |
5. Hafta | İnsan Kaynaklarının Planlanması ve Stratejik Planlama |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | İnsan Kaynaklarının Planlanması ve Toplam Kalite Yönetimi |
8. Hafta | Eleman Seçimi ve Yerleştirilmesi |
9. Hafta | İnsan Kaynaklarının Eğitilmesi ve Geliştirilmesi |
10. Hafta | İnsan Kaynağının Performansının Değerlemesi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Kariyer Yönetimi ve İnsan Kaynağının Planlanması |
13. Hafta | İnsan Kaynaklarının Çalışma Ortamında Güdülenmesi |
14. Hafta | Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynaklarının Durumu ve Yönetimi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 15 | 180 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 14 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 34 | 40 | 304 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özgün düşünce yapısıyla alanda var olan politika, eğilim ve değerlendirmeleri farklı biçimde ele alıp sorgular. | X | ||||
2. Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
3. Bilgi üretebilecek bir bilimsel araştırma yapabilmenin davranış ve yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır. | X | ||||
6. Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır. | X | ||||
7. Eğitim sistemi için yeni politikalar üretebilir. | X | ||||
8. Yeni ve özgün bir araştırma yapabilir. | X | ||||
9. Grupla gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara liderlik yapar. | X | ||||
10. Farklı görüş ve düşüncelere saygı gösterir. | X | ||||
11. Evrensel değerlerin, hak ve özgürlüklerin farkındadır. | X | ||||
12. Alanını ilgilendiren yayınları bir yabancı dili kullanarak kolaylıkla izler. | X | ||||
13. Meslek etiğine sahiptir. | X | ||||
14. Alanda elde ettiği deneyim ve bilgileri, sorun çözme gereksinimi duyanlarla paylaşır. | X | ||||
15. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bağımsız bir araştırma yürütebilir ve yaptığı bilimsel çalışmaları uzman bir toplulukta sunabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek