FME716 - YAPILANDIRMACI ÖĞRENME TEORİSİ ve KİMYA ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAPILANDIRMACI ÖĞRENME TEORİSİ ve KİMYA ÖĞRETİMİ FME716 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıYapılandırmacı yaklaşımın felsefesini kavrayarak tarihsel gelişim süreci içinde çeşitlerini ve kimya eğitimindeki yerini açıklayabilmek alana katkı sağlayacak öneriler yapabilmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler Yapılandırmacı yaklaşımın tarihçesini açıklar.
  2. Yapılandırmacı yaklaşımın çeşitlerini kavrar.
  3. Yapılandırmacı yaklaşımın kimya eğitimindeki yerini açıklar.
  4. Yapılandırmacı yaklaşımın kimya eğitiminde kullanılmasına yönelik önerilerde bulunur.
Dersin içeriği1. Öğrenme ve öğretim modellerine genel bir bakış
2. Davranışçı öğrenme ve bilişsel öğrenme
3. Yapılandırmacı yaklaşımın tarihçesi
4. Radikal ve sosyal Yapılandırmacı yaklaşım
5. Yapılandırmacı öğrenme ortamı
 
Kaynaklar1. M.R. Matthews, (1998).Constructivism in Science Education, Kluwer Academic Publishers, Netherlands.
2. P. J. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White, (1995). The Content of Science ? A Constructivist Approach to Its Teaching and Learning, -Falmer Press, , London.
3. D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, (1997). Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, USA.
4. J.G. Brooks & M.G. Brooks Alexandria, (1993). In search of understanding: The case for constructivist classrooms, VA: Association for Supervision and Curriculum Development,.
5. D.P. Ausubel, Holt, Rinehart and Winston, (1968). Educational Psychology: A Cognitive View, , New York
6. W.Cobern, (1993). Contextual constructivism. In K. Tobin (Ed.), The practice of constructivism in science education, , Washington, DC: AAAS
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğrenme ve öğretim modellerine genel bir bakış
2. HaftaDavranışçı öğrenme ve bilişsel öğrenme
3. HaftaYapılandırmacı yaklaşımın tarihçesi
4. HaftaRadikal Yapılandırmacı yaklaşım
5. HaftaSosyal Yapılandırmacı yaklaşım
6. HaftaI. Ara sınav
7. HaftaKimya eğitiminde Yapılandırmacı öğrenme teorisinin rolü
8. HaftaYapılandırmacı öğrenme ortamı
9. HaftaYapılandırmacı öğretmen ve Yapılandırmacı öğrenci
10. HaftaII. Ara sınav
11. HaftaYapılandırmacı öğrenme teorisine göre kimya müfredat modeli
12. HaftaYapılandırmacı öğrenme teorisine dayanan çeşitli öğretim yöntemleri ve eğitim materyalleri
13. HaftaYapılandırmacı öğrenme teorisine göre öğrenmenin değerlendirilmesi
14. HaftaAlanyazın incelemesi
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması81080
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6530
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje000
Ödevler41248
Ara sınavlara hazırlanma süresi23570
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü37130360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.     
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.     
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.    X
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.     
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.    X
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.    X
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.     
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek