FME716 - YAPILANDIRMACI ÖĞRENME TEORİSİ ve KİMYA ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAPILANDIRMACI ÖĞRENME TEORİSİ ve KİMYA ÖĞRETİMİ | FME716 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Yapılandırmacı yaklaşımın felsefesini kavrayarak tarihsel gelişim süreci içinde çeşitlerini ve kimya eğitimindeki yerini açıklayabilmek alana katkı sağlayacak öneriler yapabilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Öğrenme ve öğretim modellerine genel bir bakış 2. Davranışçı öğrenme ve bilişsel öğrenme 3. Yapılandırmacı yaklaşımın tarihçesi 4. Radikal ve sosyal Yapılandırmacı yaklaşım 5. Yapılandırmacı öğrenme ortamı | |||||
Kaynaklar | 1. M.R. Matthews, (1998).Constructivism in Science Education, Kluwer Academic Publishers, Netherlands. 2. P. J. Fensham, R.F. Gunstone, R.T. White, (1995). The Content of Science ? A Constructivist Approach to Its Teaching and Learning, -Falmer Press, , London. 3. D.R. Baker, M.D. Piburn, Allyn & Bacon, (1997). Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, USA. 4. J.G. Brooks & M.G. Brooks Alexandria, (1993). In search of understanding: The case for constructivist classrooms, VA: Association for Supervision and Curriculum Development,. 5. D.P. Ausubel, Holt, Rinehart and Winston, (1968). Educational Psychology: A Cognitive View, , New York 6. W.Cobern, (1993). Contextual constructivism. In K. Tobin (Ed.), The practice of constructivism in science education, , Washington, DC: AAAS |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Öğrenme ve öğretim modellerine genel bir bakış |
2. Hafta | Davranışçı öğrenme ve bilişsel öğrenme |
3. Hafta | Yapılandırmacı yaklaşımın tarihçesi |
4. Hafta | Radikal Yapılandırmacı yaklaşım |
5. Hafta | Sosyal Yapılandırmacı yaklaşım |
6. Hafta | I. Ara sınav |
7. Hafta | Kimya eğitiminde Yapılandırmacı öğrenme teorisinin rolü |
8. Hafta | Yapılandırmacı öğrenme ortamı |
9. Hafta | Yapılandırmacı öğretmen ve Yapılandırmacı öğrenci |
10. Hafta | II. Ara sınav |
11. Hafta | Yapılandırmacı öğrenme teorisine göre kimya müfredat modeli |
12. Hafta | Yapılandırmacı öğrenme teorisine dayanan çeşitli öğretim yöntemleri ve eğitim materyalleri |
13. Hafta | Yapılandırmacı öğrenme teorisine göre öğrenmenin değerlendirilmesi |
14. Hafta | Alanyazın incelemesi |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 8 | 10 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 5 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 12 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 35 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 37 | 130 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | |||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | |||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | |||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek