FME712 - FEN ve MATEMATİK EĞİTİMİNDE DUYUŞSAL DEĞİŞKENLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN ve MATEMATİK EĞİTİMİNDE DUYUŞSAL DEĞİŞKENLER FME712 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Problem çözme, proje tabanlı öğretim  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; Fen ve Matematik Eğitiminde duyuşsal değişkenlerin öneminin ve etkilerinin incelenmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Duyuşsal değişkenleri öğrenir.
  2. Duyuşsal değişkenlerin eğitim sürecine etkilerini irdeler.
  3. Eğitimde duyuşsal değişkenlerin önemini kavrar.
  4. Bireylerin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal öğelerini inceler.
  5. Bireylerin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal farklılıklarını inceler.
  6. Literatürde duyuşsal değişkenlerin önemini araştırır.
Dersin içeriği1.Duyuşsal değişkenler
2.Duyuşsal değişkenlerin öğrenme ve öğretme sürecine etkileri
3.Öğrenme ve Öğretme Ortamlarında Duyuşsal Değişkenlerin önemi
4. Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal değişkenlerin farklılıkları
5. Fen ve Matematik Öğretimi için duyuşsal alan özellikleri
6. Duyuşsal değişkenler üzerine yapılan araştırma sonuçları
 
Kaynaklar1.Cüceloğlu, D.(1997). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
2.Kuzgun, Y. & Deryakulu, D. (2004). Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
3.Özgüven, İ. E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: Pdrem Yayınları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFen ve Matematik Eğitiminde Duyuşsal Değişkenler dersi içeriğinin tanıtılması
2. HaftaBireylerin sahip oldukları bilişsel ve duyuşsal değişkenler
3. HaftaBilişsel, duyuşsal ve davranışsal öğeler
4. HaftaDuyuşsal farklılıklar ve eğitime yansımaları semineri I
5. HaftaDuyuşsal farklılıklar ve eğitime yansımaları semineri II
6. HaftaÖğrenme ve öğretme ortamlarında duyuşsal değişkenlerin önemi
7. HaftaFen ve Matematik Öğretimi için duyuşsal alan özellikleri
8. HaftaAra sınav
9. HaftaKişilik özellikler ve duyuşsal farklılıklar
10. HaftaÖzyeterlik algısı, denetim odağı ve akademik benlik kavramı gibi duyuşsal özellikler
11. HaftaTutum, motivasyon ve kaygı
12. HaftaDuyuşsal değişkenler üzerine yapılan araştırma sunumları
13. HaftaDuyuşsal değişkenler üzerine yapılan araştırma sunumları
14. HaftaDuyuşsal değişkenler üzerine yapılan araştırma sunumları
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum310
Projeler210
Seminer210
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama520100
Proje23570
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi14848
Toplam İş Yükü28156350

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.X    
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.X    
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.    X
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.X    
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.   X 
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.    X
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.X    
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.X    
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek