FME712 - FEN ve MATEMATİK EĞİTİMİNDE DUYUŞSAL DEĞİŞKENLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FEN ve MATEMATİK EĞİTİMİNDE DUYUŞSAL DEĞİŞKENLER | FME712 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Problem çözme, proje tabanlı öğretim | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Fen ve Matematik Eğitiminde duyuşsal değişkenlerin öneminin ve etkilerinin incelenmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1.Duyuşsal değişkenler 2.Duyuşsal değişkenlerin öğrenme ve öğretme sürecine etkileri 3.Öğrenme ve Öğretme Ortamlarında Duyuşsal Değişkenlerin önemi 4. Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal değişkenlerin farklılıkları 5. Fen ve Matematik Öğretimi için duyuşsal alan özellikleri 6. Duyuşsal değişkenler üzerine yapılan araştırma sonuçları | |||||
Kaynaklar | 1.Cüceloğlu, D.(1997). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi. 2.Kuzgun, Y. & Deryakulu, D. (2004). Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel Yayıncılık. 3.Özgüven, İ. E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: Pdrem Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Fen ve Matematik Eğitiminde Duyuşsal Değişkenler dersi içeriğinin tanıtılması |
2. Hafta | Bireylerin sahip oldukları bilişsel ve duyuşsal değişkenler |
3. Hafta | Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal öğeler |
4. Hafta | Duyuşsal farklılıklar ve eğitime yansımaları semineri I |
5. Hafta | Duyuşsal farklılıklar ve eğitime yansımaları semineri II |
6. Hafta | Öğrenme ve öğretme ortamlarında duyuşsal değişkenlerin önemi |
7. Hafta | Fen ve Matematik Öğretimi için duyuşsal alan özellikleri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Kişilik özellikler ve duyuşsal farklılıklar |
10. Hafta | Özyeterlik algısı, denetim odağı ve akademik benlik kavramı gibi duyuşsal özellikler |
11. Hafta | Tutum, motivasyon ve kaygı |
12. Hafta | Duyuşsal değişkenler üzerine yapılan araştırma sunumları |
13. Hafta | Duyuşsal değişkenler üzerine yapılan araştırma sunumları |
14. Hafta | Duyuşsal değişkenler üzerine yapılan araştırma sunumları |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 3 | 10 |
Projeler | 2 | 10 |
Seminer | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 13 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 20 | 100 |
Proje | 2 | 35 | 70 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 28 | 156 | 350 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | X | ||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek