FME707 - KİMYA DERS PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİMYA DERS PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ FME707 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıMüfredat uygulama ve değerlendirme modellerinin kavranması amaçlanmıştır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Müfredat uygulama ve değerlendirme modellerini tanır.
  2. Uygulamanın planlama süreci ile ilişkisinin farkına varır.
  3. Değerlendirmenin amacını ve temellerini tanır.
  4. Değerlendirme yaklaşım ve modellerini tanımlar.
Dersin içeriği1. Müfredat Uygulamalarının Temelleri.
2. Uygulamanın Planlama ile İlişkisi.
3. Değişim Süreci Olarak Uygulama.
4. Müfredat Uygulama Modelleri.
5. Değerlendirmenin Amacı ve Temelleri.
6. Değerlendirme Yaklaşımları.
7. Değerlendirme Modelleri.
 
Kaynaklar1. Collette, A. T. and Chiappette, E.L. 1989; Science Instruction in the Middle and Secondary Schools, Meril Publishing Company, Ohio, USA.
2. VanTassel-Baska, J. 1994; Comprehensive Curriculum for Gifted Learners, Pearson Educaion, ISBN 0-205-15412-3, USA.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğretim programlarının tanımı ve içeriği
2. HaftaÖğretim programlarının geliştirilme yaklaşım ve modelleri
3. HaftaUygulanmakta olan öğretim programlarının genel özelliklerinin incelenmesi
4. HaftaProgramların yürütülmesinde uyulması gereken özellikler
5. HaftaYürütülen programların değerlendirilmesindeki yaklaşım ve modeller
6. HaftaLiteratürde, programların uygulanmasına yönelik araştırmaların incelenmesi
7. HaftaProgramların uygulanmasının değerlendirilmesini konu alan araştırmaların incelenmesi
8. HaftaArasınav
9. HaftaSeçilen bir konunun uygulanmasının incelenmesi
10. HaftaSeçilen aynı konunun değerlendirilmesinde kullanılabilecek ölçütlerin geliştirilmesi
11. HaftaGeliştirilen ölçütün kullanılmasıyla ilgili konunun uygulanmasının değerlendirilmesi
12. HaftaÖğrenci proje sunumları ve değerlendirilmesi
13. HaftaÖğrenci proje sunumları ve değerlendirilmesi
14. HaftaÖğrenci proje sunumları ve değerlendirilmesi
15. HaftaDersin değerlendirilmesi
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama335105
Proje15050
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi17070
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü48186360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.X    
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.   X 
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.    X
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.X    
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.    X
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.X    
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.X    
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.    X
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek