HAY609 - AFET EPİDEMİYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AFET EPİDEMİYOLOJİSİ HAY609 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 0 2 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Makale Hazırlama ve Sunma  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hakan Altıntaş  
Dersin amacıBu dersin amacı öğrenciye; Afetlerde hızlı değerlendirme yöntemlerini, Afet veya afet tıbbı ile ilgili bir araştırma yapmayı, Yaptığı bu araştırmadan bir bildiri ve/veya makale hazırlamayı, Afet veya afet tıbbı ile ilgili yayınlanmış makaleleri değerlendirmeyi öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Afetlerde kullanılan hızlı sağlık değerlendirmesinin önemini açıklar.
  2. 2. Afet veya afet tıbbı ile ilgili bir araştırma yapar.
  3. 3. Yaptığı bu araştırmadan bir bildiri ve/veya makale yazarlar
  4. 4. Afet ve afet tıbbı ile ilgili yayınlanmış makaleleri eleştirir
Dersin içeriğiAfetlerde hızlı sağlık değerlendirmesine giriş
Salgınların hızlı değerlendirilmesi
Menenjit salgınlarının hızlı değerlendirilmesi
Viral hemorajik ateş salgınlarının hızlı değerlendirilmesi
Akut ishalli hastalık salgınlarının hızlı değerlendirilmesi
Ani tesirli doğal afetlerin hızlı değerlendirilmesi
Yerinden edilmiş toplumların hızlı değerlendirilmesi
Beslenme kaynaklı acillerin hızlı değerlendirilmesi
Kimyasal acillerin hızlı değerlendirilmesi
Karmaşık insani acillerin hızlı değerlendirilmesi
Araştırma önerisi sunma
Araştırma bulgularını sunma
Afet ve afet tıbbı ile ilgili makale tartışması
 
Kaynaklar1. World Health Organization (WHO). Rapid health assessment protocols for emergencies. Geneva, 1999.
2. Sabahat Tezcan. Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmalar Yöntem Bilimi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1992.
3. Çağatay Güler, Levent Akın. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006.
4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu. Biyoistatistik. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1997.
5. Konu ile ilgili diğer basılı ve/veya elektronik kaynaklar (bilimsel kitap, dergi, rapor, internet kaynağı vb)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAfetlerde hızlı sağlık değerlendirmesine giriş
2. HaftaSalgınların hızlı değerlendirilmesi
3. HaftaMenenjit salgınlarının hızlı değerlendirilmesi
4. HaftaViral hemorajik ateş salgınlarının hızlı değerlendirilmesi
5. HaftaAkut ishalli hastalık salgınlarının hızlı değerlendirilmesi
6. HaftaAra sınav ve Araştırma önerisi sunma
7. HaftaAni tesirli doğal afetlerin hızlı değerlendirilmesi
8. HaftaYerinden edilmiş toplumların hızlı değerlendirilmesi
9. HaftaBeslenme kaynaklı acillerin hızlı değerlendirilmesi
10. HaftaKimyasal acillerin hızlı değerlendirilmesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaKarmaşık insani acillerin hızlı değerlendirilmesi
13. HaftaAfet ve afet tıbbı ile ilgili makale tartışması
14. HaftaAfet ve afet tıbbı ile ilgili makale tartışması
15. HaftaAfet ve afet tıbbı ile ilgili makale tartışması
16. HaftaGenel sınav ve Araştırma bulgularını sunma

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması15
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum210
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar210
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması5315
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama339
Proje12525
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi155
Toplam İş Yükü4045120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir   X 
2. Disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır  X  
3. Bilgi teknolojileri, teknik cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir  X  
4. İstatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır   X 
5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır   X 
6. Bilgileri yorumlar, araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir    X
7. Araştırma planlar, yapar, istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, yaptığı araştırmanın raporunu yazar    X
8. Sorumluluk alır, bağımsız veya ekip içinde çalışır, kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular    X
9. Araştırma yapar, hakemli dergilerde makale yayınlar, bilimsel toplantılarda bildiri sunar    X
10. Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygular   X 
11. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilir, kanıta dayalı uygulamaları izler, kanıt oluşturacak araştırmalar yapar    X
12. Ulusal ve uluslararası paydaşlarla ağ oluşturur   X 
13. Bütünleşik afet yönetimi ilkelerini halk sağlığı yaklaşımları çerçevesinde uygular   X 
14. Toplumsal, kurumsal, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde tüm çalışmalara katkıda bulunur   X 
15. Etik ilkelerin ve kurulların önemini bilir, her koşulda etik davranır    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek