HAY609 - AFET EPİDEMİYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AFET EPİDEMİYOLOJİSİ | HAY609 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Makale Hazırlama ve Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hakan Altıntaş | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrenciye; Afetlerde hızlı değerlendirme yöntemlerini, Afet veya afet tıbbı ile ilgili bir araştırma yapmayı, Yaptığı bu araştırmadan bir bildiri ve/veya makale hazırlamayı, Afet veya afet tıbbı ile ilgili yayınlanmış makaleleri değerlendirmeyi öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Afetlerde hızlı sağlık değerlendirmesine giriş Salgınların hızlı değerlendirilmesi Menenjit salgınlarının hızlı değerlendirilmesi Viral hemorajik ateş salgınlarının hızlı değerlendirilmesi Akut ishalli hastalık salgınlarının hızlı değerlendirilmesi Ani tesirli doğal afetlerin hızlı değerlendirilmesi Yerinden edilmiş toplumların hızlı değerlendirilmesi Beslenme kaynaklı acillerin hızlı değerlendirilmesi Kimyasal acillerin hızlı değerlendirilmesi Karmaşık insani acillerin hızlı değerlendirilmesi Araştırma önerisi sunma Araştırma bulgularını sunma Afet ve afet tıbbı ile ilgili makale tartışması | |||||
Kaynaklar | 1. World Health Organization (WHO). Rapid health assessment protocols for emergencies. Geneva, 1999. 2. Sabahat Tezcan. Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmalar Yöntem Bilimi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1992. 3. Çağatay Güler, Levent Akın. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006. 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu. Biyoistatistik. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1997. 5. Konu ile ilgili diğer basılı ve/veya elektronik kaynaklar (bilimsel kitap, dergi, rapor, internet kaynağı vb) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Afetlerde hızlı sağlık değerlendirmesine giriş |
2. Hafta | Salgınların hızlı değerlendirilmesi |
3. Hafta | Menenjit salgınlarının hızlı değerlendirilmesi |
4. Hafta | Viral hemorajik ateş salgınlarının hızlı değerlendirilmesi |
5. Hafta | Akut ishalli hastalık salgınlarının hızlı değerlendirilmesi |
6. Hafta | Ara sınav ve Araştırma önerisi sunma |
7. Hafta | Ani tesirli doğal afetlerin hızlı değerlendirilmesi |
8. Hafta | Yerinden edilmiş toplumların hızlı değerlendirilmesi |
9. Hafta | Beslenme kaynaklı acillerin hızlı değerlendirilmesi |
10. Hafta | Kimyasal acillerin hızlı değerlendirilmesi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Karmaşık insani acillerin hızlı değerlendirilmesi |
13. Hafta | Afet ve afet tıbbı ile ilgili makale tartışması |
14. Hafta | Afet ve afet tıbbı ile ilgili makale tartışması |
15. Hafta | Afet ve afet tıbbı ile ilgili makale tartışması |
16. Hafta | Genel sınav ve Araştırma bulgularını sunma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 5 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 40 | 45 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir | X | ||||
2. Disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır | X | ||||
3. Bilgi teknolojileri, teknik cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
4. İstatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır | X | ||||
5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
6. Bilgileri yorumlar, araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir | X | ||||
7. Araştırma planlar, yapar, istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, yaptığı araştırmanın raporunu yazar | X | ||||
8. Sorumluluk alır, bağımsız veya ekip içinde çalışır, kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular | X | ||||
9. Araştırma yapar, hakemli dergilerde makale yayınlar, bilimsel toplantılarda bildiri sunar | X | ||||
10. Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygular | X | ||||
11. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilir, kanıta dayalı uygulamaları izler, kanıt oluşturacak araştırmalar yapar | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası paydaşlarla ağ oluşturur | X | ||||
13. Bütünleşik afet yönetimi ilkelerini halk sağlığı yaklaşımları çerçevesinde uygular | X | ||||
14. Toplumsal, kurumsal, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde tüm çalışmalara katkıda bulunur | X | ||||
15. Etik ilkelerin ve kurulların önemini bilir, her koşulda etik davranır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek