FDE779 - AYDINLANMA ÇAĞINDA KADIN YAZARLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AYDINLANMA ÇAĞINDA KADIN YAZARLAR | FDE779 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin, XVIII. yüzyılın toplumsal, kültürel ve ahlaki yapısı ile Aydınlanma düşüncesi ve kadın yazarlar konusunda temel bilgileri öğrenerek kadının XVIII. yüzyılda Fransız toplumundaki yerine bağlı olarak, kadın yazarların düşüncelerini seçilen eserler üzerinden yorumlayabilmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | XVIII. yüzyılın toplumsal, kültürel ve ahlaki yapısı, Aydınlanma düşüncesi ve XVIII. yüzyıl Fransa?sında kadının durumu, Kadın yazarlar, Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma. | |||||
Kaynaklar | Aubaud, C.; Lire les Femmes de Lettres, Dunod, Paris, 1993. Châtelet, E. du., Discours sur le bonheur, Flamarion, 1983. Condorcet, S. de, Lettres sur la sympathie, suivies des Lettres d?Amour, Etincelle-Editeur, Montréal, Paris, 1994. Erlat, Jale; Kasap Özlem; Başlangıcından Günümüze Fransız Edebiyatında Kadın Yazarlar, BilgeSu Yayıncılık, Ankara, 2011. Sullerot, E.; Histoire de la Presse Féminine en France, A. Colin, Paris, 1966. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | XVIII. yüzyılın toplumsal, kültürel ve ahlaki yapısının tanıtılması |
2. Hafta | Dersin devamı |
3. Hafta | Aydınlanma düşüncesi ve başlangıcından XVIII. yüzyıla kadının Fransız toplumundaki yeri ve Fransız kadın yazarlar |
4. Hafta | Dersin devamı |
5. Hafta | Mme de Graffigny'nin Lettres d'une Péruvienne? adlı romanının incelenmesi |
6. Hafta | Dersin devamı |
7. Hafta | Emilie du Châtelet ve mutluluk üzerine yazdığı Discours sur le bonheur adlı metnin incelenmesi |
8. Hafta | Dersin devamı |
9. Hafta | Mme du Deffand'ın Voltaire'e yazdığı mektupların, « Lettres à Voltaire », incelenmesi |
10. Hafta | Dersin devamı |
11. Hafta | 1789 Devrim'i sırasında yaşamış ve dönemin Fransız edebiyatını etkilemiş olan yazarların tanıtılması: Madame Roland, Olympe de Gouges, Isabelle de Charrière |
12. Hafta | Dersin devamı |
13. Hafta | Sophie de Condorcet'nin mutluluk üzerine yazdığı kitabı Lettres sur la sympathie'nin incelenmesi ve Mme edu Châtelet'nin metniyle karşılaştırılması |
14. Hafta | Dersin devamı |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 37 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | |||||
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. | |||||
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. | |||||
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır. | |||||
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular. | |||||
6. Özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar. | X | ||||
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | |||||
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar. | |||||
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir. | X | ||||
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar. | |||||
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |||||
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek