FDE779 - AYDINLANMA ÇAĞINDA KADIN YAZARLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AYDINLANMA ÇAĞINDA KADIN YAZARLAR FDE779 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin, XVIII. yüzyılın toplumsal, kültürel ve ahlaki yapısı ile Aydınlanma düşüncesi ve kadın yazarlar konusunda temel bilgileri öğrenerek kadının XVIII. yüzyılda Fransız toplumundaki yerine bağlı olarak, kadın yazarların düşüncelerini seçilen eserler üzerinden yorumlayabilmesini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, XVIII. yüzyılın toplumsal, kültürel ve ahlaki yapısı ile Aydınlanma düşüncesi ve kadın yazarlar konusunda temel bilgileri kullanır,
  2. Kadının XVIII. yüzyılda Fransız toplumundaki konumuyla ilgili olarak kadın yazarların düşüncelerini seçilen eserler üzerinde yorumlar. 
Dersin içeriğiXVIII. yüzyılın toplumsal, kültürel ve ahlaki yapısı,
Aydınlanma düşüncesi ve XVIII. yüzyıl Fransa?sında kadının durumu,
Kadın yazarlar,
Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma.  
KaynaklarAubaud, C.; Lire les Femmes de Lettres, Dunod, Paris, 1993.
Châtelet, E. du., Discours sur le bonheur, Flamarion, 1983.
Condorcet, S. de, Lettres sur la sympathie, suivies des Lettres d?Amour, Etincelle-Editeur, Montréal, Paris, 1994.
Erlat, Jale; Kasap Özlem; Başlangıcından Günümüze Fransız Edebiyatında Kadın Yazarlar, BilgeSu Yayıncılık, Ankara, 2011.
Sullerot, E.; Histoire de la Presse Féminine en France, A. Colin, Paris, 1966. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaXVIII. yüzyılın toplumsal, kültürel ve ahlaki yapısının tanıtılması
2. HaftaDersin devamı
3. HaftaAydınlanma düşüncesi ve başlangıcından XVIII. yüzyıla kadının Fransız toplumundaki yeri ve Fransız kadın yazarlar
4. HaftaDersin devamı
5. HaftaMme de Graffigny'nin Lettres d'une Péruvienne? adlı romanının incelenmesi
6. HaftaDersin devamı
7. HaftaEmilie du Châtelet ve mutluluk üzerine yazdığı Discours sur le bonheur adlı metnin incelenmesi
8. HaftaDersin devamı
9. HaftaMme du Deffand'ın Voltaire'e yazdığı mektupların, « Lettres à Voltaire », incelenmesi
10. HaftaDersin devamı
11. Hafta1789 Devrim'i sırasında yaşamış ve dönemin Fransız edebiyatını etkilemiş olan yazarların tanıtılması: Madame Roland, Olympe de Gouges, Isabelle de Charrière
12. HaftaDersin devamı
13. HaftaSophie de Condorcet'nin mutluluk üzerine yazdığı kitabı Lettres sur la sympathie'nin incelenmesi ve Mme edu Châtelet'nin metniyle karşılaştırılması
14. HaftaDersin devamı
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3776214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.     
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.     
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir.     
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.     
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.     
6. Özgün bir konuyu araştırır.  X  
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.  X  
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.     
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.     
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.   X 
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.   X 
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.     
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.   X 
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek