FDE774 - XX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
XX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU II | FDE774 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin, 1940 sonrası Fransız tiyatrosunun içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaları tarihsel bir temelde ve sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri içinde öğrenerek varoluşçu tiyatro, Uyumsuz Tiyatro ve çağdaş tiyatrodan seçilmiş eserler üzerinde çözümleme yapabilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1940 sonrası Fransız tiyatrosunun içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri, Varoluşçu Tiyatro, Uyumsuz Tiyatro, Çağdaş tiyatro, Seçilen tiyatro eserleri üzerinde uygulamalı çalışma. | |||||
Kaynaklar | Robert Abirached, Le théâtre français du XXe siècle : Histoire, textes choisis, mises en scène, L' Avant-Scène Théâtre, 2011. Geneviève Serreau, Histoire du nouveau théâtre, Paris, Gallimard, ?Idées?, 1966. Emmanuel Jacquard, Le Théâtre de dérision, Paris, Gallimard, ?Idées?, 1998. Martin Esslin, Le théâtre de l?absurde, Buchet-Chastel, 1992. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE 774 XX. Yüzyıl Fransız Tiyatrosu II dersine giriş |
2. Hafta | XX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri |
3. Hafta | XX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri |
4. Hafta | XX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri |
5. Hafta | Varoluşçu tiyatronun özellikleri |
6. Hafta | Varoluşçu tiyatronun özellikleri |
7. Hafta | Varoluşçu tiyatronun özellikleri çerçevesinde Sartre?ın Les Mains sales adlı yapıtının incelenmesi |
8. Hafta | Camus?nün Les Justes adlı yapıtının incelenmesi |
9. Hafta | Absürd tiyatronun özellikleri |
10. Hafta | Absürd tiyatronun özellikleri çerçevesinde Eugène Ionesco?nun Les Chaises ve La Leçon adlı yapıtlarının incelenmesi |
11. Hafta | Beckett?in Oh les beaux jours adlı yapıtının incelenmesi |
12. Hafta | Çağdaş Fransız tiyatrosunun özellikleri |
13. Hafta | Çağdaş Fransız tiyatrosunun özellikleri çerçevesinde Koltès?in Quai Ouest adlı yapıtının incelenmesi |
14. Hafta | İkinci Dünya Savaşı?ndan sonra Fransız tiyatrosunun geçirdiği değişiklikler üzerine tartışma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 37 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | |||||
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. | X | ||||
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. | X | ||||
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır. | X | ||||
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular. | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar. | X | ||||
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar. | |||||
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir. | |||||
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar. | |||||
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | |||||
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |||||
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek