FDE774 - XX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
XX. YÜZYIL FRANSIZ TİYATROSU II FDE774 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, 1940 sonrası Fransız tiyatrosunun içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaları tarihsel bir temelde ve sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri içinde öğrenerek varoluşçu tiyatro, Uyumsuz Tiyatro ve çağdaş tiyatrodan seçilmiş eserler üzerinde çözümleme yapabilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, 1940 sonrası Fransız tiyatrosunun içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkilerini kurabilir,
  2. 1940 sonrası Fransız tiyatrosunun özelliklerini bilir,
  3. Tiyatro kuramları çerçevesinde varoluşçu tiyatro, Uyumsuz Tiyatro ve çağdaş tiyatrodan seçilen eserleri irdeler.
Dersin içeriği1940 sonrası Fransız tiyatrosunun içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri,
Varoluşçu Tiyatro,
Uyumsuz Tiyatro,
Çağdaş tiyatro,
Seçilen tiyatro eserleri üzerinde uygulamalı çalışma.
 
KaynaklarRobert Abirached, Le théâtre français du XXe siècle : Histoire, textes choisis, mises en scène, L' Avant-Scène Théâtre, 2011.
Geneviève Serreau, Histoire du nouveau théâtre, Paris, Gallimard, ?Idées?, 1966.
Emmanuel Jacquard, Le Théâtre de dérision, Paris, Gallimard, ?Idées?, 1998.
Martin Esslin, Le théâtre de l?absurde, Buchet-Chastel, 1992.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 774 XX. Yüzyıl Fransız Tiyatrosu II dersine giriş
2. HaftaXX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
3. HaftaXX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
4. HaftaXX. yüzyılın ikinci yarısında tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri
5. HaftaVaroluşçu tiyatronun özellikleri
6. HaftaVaroluşçu tiyatronun özellikleri
7. HaftaVaroluşçu tiyatronun özellikleri çerçevesinde Sartre?ın Les Mains sales adlı yapıtının incelenmesi
8. HaftaCamus?nün Les Justes adlı yapıtının incelenmesi
9. HaftaAbsürd tiyatronun özellikleri
10. HaftaAbsürd tiyatronun özellikleri çerçevesinde Eugène Ionesco?nun Les Chaises ve La Leçon adlı yapıtlarının incelenmesi
11. HaftaBeckett?in Oh les beaux jours adlı yapıtının incelenmesi
12. HaftaÇağdaş Fransız tiyatrosunun özellikleri
13. HaftaÇağdaş Fransız tiyatrosunun özellikleri çerçevesinde Koltès?in Quai Ouest adlı yapıtının incelenmesi
14. Haftaİkinci Dünya Savaşı?ndan sonra Fransız tiyatrosunun geçirdiği değişiklikler üzerine tartışma
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3776214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.     
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.    X
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. X   
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.   X 
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.   X 
6. Özgün bir konuyu araştırır.    X
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.   X 
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.     
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.     
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.     
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.     
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. X   
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek