HAY603 - AFET TIBBINA GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AFET TIBBINA GİRİŞ | HAY603 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Seminer Hazırlama ve Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hakan Altıntaş | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrenciye; afet ve afet tıbbı ile ilgili tanım, terminoloji ve kavramları, afetlerin genel özelliklerini ve sınıflamasını, afet planlamasının ilkelerini, afet yanıtının ilkelerini, karmaşık insani aciller ve mültecileri, afetlerde epidemiyoloji, çevre sağlığı ve beslenme uygulamaları ile ilgili temel bilgileri, afet tıbbında eğitim-öğretim yaklaşımını, afetlerle ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşları öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Afet ve afet tıbbı ile ilgili tanımlar, terimler, kavramlar; Afetlerin ve afet tıbbının özellikleri Afet planlaması ilkeleri; Afet yanıtının temel prensipleri; Karmaşık insani aciller ve mülteciler; Dünyada ve Türkiye'de sık görülen afetler; Afet ve afet tıbbı ile epidemiyoloji, çevre sağlığı, beslenme ve eğitim/öğretim konularının ilişkisi; Afetlerle ilgili uluslar arası ve ulusal kuruluşlar | |||||
Kaynaklar | 1. Jan de Boer, Marcel Dubouloz. Handbook of Disaster Medicine. Van der Wees, Utrecht-Netherlands, 2000. 2. Linda Young Landesman. Public Health Management in Disasters: The Practice Guide. American Public Health Association, Washington, 2011. 3. International Strategy for Disaster Reduction (ISDR). 2009 UNISDR Terminology on Disaster Risk Reduction. United Nations. Geneva, Switzerland, May 2009. 4. Regina Below, Angelika Wirtz, Debarati Guha-Sapir. Working paper: Disaster Category Classification and peril Terminology for Operational Purposes. WHO Collaborating Center for Research on the Epidemiology of Disasters (CRED), October 2009. 5. Joseph F. Waeckerle. Disaster planning and response. The New England Journal of Medicine, Vol: 324, 815-821, March 1991. 6. MJ Toole, RJ Waldman. The Public Health Aspects of Complex Emergencies and Refugee Situations. Annu. Rev. Public Health 1997. 18: 283-312. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Afet ve afet tıbbında tanımlar ve kavramlar |
2. Hafta | Afet tıbbında terminoloji |
3. Hafta | Afet tıbbında terminoloji |
4. Hafta | Afetlerin özellikleri ve sınıflaması |
5. Hafta | Afet planlamasının ilkeleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Afet yanıtının temel ilkeleri |
8. Hafta | Afet yanıtının temel ilkeleri |
9. Hafta | Karmaşık insani aciller ve mülteciler |
10. Hafta | Afetlerde ve afet tıbbında epidemiyolojinin rolü |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Afetlerde ve afet tıbbında çevre sağlığının rolü |
13. Hafta | Afetlerde ve afet tıbbında beslenmenin rolü |
14. Hafta | Afetlerde ve afet tıbbında öğretim/eğitimin rolü |
15. Hafta | Afetlerle ilişkili ulusal ve uluslararası kuruluşlar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 34 | 34 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 32 | 58 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir | X | ||||
2. Disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır | X | ||||
3. Bilgi teknolojileri, teknik cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
4. İstatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır | X | ||||
5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
6. Bilgileri yorumlar, araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir | X | ||||
7. Araştırma planlar, yapar, istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, yaptığı araştırmanın raporunu yazar | X | ||||
8. Sorumluluk alır, bağımsız veya ekip içinde çalışır, kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular | X | ||||
9. Araştırma yapar, hakemli dergilerde makale yayınlar, bilimsel toplantılarda bildiri sunar | X | ||||
10. Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygular | X | ||||
11. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilir, kanıta dayalı uygulamaları izler, kanıt oluşturacak araştırmalar yapar | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası paydaşlarla ağ oluşturur | X | ||||
13. Bütünleşik afet yönetimi ilkelerini halk sağlığı yaklaşımları çerçevesinde uygular | X | ||||
14. Toplumsal, kurumsal, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde tüm çalışmalara katkıda bulunur | X | ||||
15. Etik ilkelerin ve kurulların önemini bilir, her koşulda etik davranır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek