HAY600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR HAY600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var ise.-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Alan Gezisi
Beyin Fırtınası
Diğer: Araştırma Tasarımı-Yönetimi  
Dersin sorumlusu(ları)Program Öğretim Üyeleri  
Dersin amacıAfet veya afet tıbbı ile ilgili bir tez konusunu bilimsel olarak planlamak, yürütmek ve yazmak öğretilecektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci afet veya afet tıbbı ile ilgili bir tez konusu seçer.
  2. Öğrenci seçtiği tez konusu hakkında literatür taraması yapar
  3. Öğrenci tez konusu ile ilgili taradığı literatürü değerlendirir
  4. Öğrenci tez çalışmasının araştırma amaçlarını belirler
  5. Öğrenci tez çalışması için veri toplama aracı (araçları) geliştirir.
  6. Öğrenci geliştirdiği veri toplama aracının (araçlarının) ön denemesini yapar
  7. Öğrenci tez çalışması için araştırma önerisini hazırlar. Öğrenci tez çalışması için etik kurul izni başvurusu yapar. Öğrenci tez çalışması için gerekli idari izin başvurusunu yapar.
  8. Öğrenci veri toplama aracını (araçlarını) uygular ve sahada veri toplar Öğrenci topladığı verileri bir istatistik programa girip analiz eder Öğrenci bulgularını tablolar halinde sunar ve yorumlar Öğrenci bulgularına dayalı olarak sonuç çıkarır ve somut öneriler geliştir Öğrenci tez raporunu yazar Öğrenci tezini yazılı ve sözel olarak sunar Öğrenci tezini bir bilim jürisi karşısında savunur Öğrenci tezine dayalı bir makale yazar, bunu bir dergiye değerlendirilmek üzere gönderir.
Dersin içeriğiTez konusu seçme
Literatür tarama
Araştırma planlaması ve tez önerisinin hazırlanması
Veri toplama aracı (araçları) geliştirme ve ön denemesinin yapılması
İdari izin ve etik kurul başvurusu yapılması
Veri toplanması
Verinin istatistik paket programa girilmesi ve analizi
Bulguların tablolaştırılması ve yorumlanması
Sonuçların saptanması ve önerilerin geliştirilmesi
Tezin rapor haline getirilmesi
Tezin sunulması ve savunulması
Tezden bir makale üretilmesi


 
KaynaklarTez konusu ile ilgili tüm basılı ve/veya elektronik kaynaklar (bilimsel kitap, dergi, rapor, internet kaynağı vb) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
4. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
5. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
6. HaftaVeri toplama aracının ön denemesinin yapılması
7. HaftaEtik ve İdari izin başvurusu yapılması
8. HaftaVeri toplama aracının uygulanması, sahada veri toplaması
9. HaftaVeri toplama aracının uygulanması, sahada veri toplaması
10. HaftaVeri girişi
11. HaftaBulguların değerlendirilmesi, yorumlanması, sonuç çıkarılması ve öneri geliştirmesi
12. HaftaBulguların değerlendirilmesi, yorumlanması, sonuç çıkarılması ve öneri geliştirmesi
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
15. HaftaTez savunması
16. HaftaTez kabul edildikten sonra tezden bir makale yazması ve bilimsel bir dergiye göndermesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir    X
2. Disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır   X 
3. Bilgi teknolojileri, teknik cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir  X  
4. İstatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır    X
5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır   X 
6. Bilgileri yorumlar, araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir    X
7. Araştırma planlar, yapar, istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, yaptığı araştırmanın raporunu yazar    X
8. Sorumluluk alır, bağımsız veya ekip içinde çalışır, kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular   X 
9. Araştırma yapar, hakemli dergilerde makale yayınlar, bilimsel toplantılarda bildiri sunar    X
10. Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygular   X 
11. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilir, kanıta dayalı uygulamaları izler, kanıt oluşturacak araştırmalar yapar    X
12. Ulusal ve uluslararası paydaşlarla ağ oluşturur   X 
13. Bütünleşik afet yönetimi ilkelerini halk sağlığı yaklaşımları çerçevesinde uygular    X
14. Toplumsal, kurumsal, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde tüm çalışmalara katkıda bulunur    X
15. Etik ilkelerin ve kurulların önemini bilir, her koşulda etik davranır    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek