HAY600-01 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | HAY600-01 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | .- | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Alan Gezisi Beyin Fırtınası Diğer: Araştırma Tasarımı-Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Program Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Afet veya afet tıbbı ile ilgili bir tez konusunu bilimsel olarak planlamak, yürütmek ve yazmak öğretilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tez konusu seçme Literatür tarama Araştırma planlaması ve tez önerisinin hazırlanması Veri toplama aracı (araçları) geliştirme ve ön denemesinin yapılması İdari izin ve etik kurul başvurusu yapılması Veri toplanması Verinin istatistik paket programa girilmesi ve analizi Bulguların tablolaştırılması ve yorumlanması Sonuçların saptanması ve önerilerin geliştirilmesi Tezin rapor haline getirilmesi Tezin sunulması ve savunulması Tezden bir makale üretilmesi | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili tüm basılı ve/veya elektronik kaynaklar (bilimsel kitap, dergi, rapor, internet kaynağı vb) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
3. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
5. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
6. Hafta | Veri toplama aracının ön denemesinin yapılması |
7. Hafta | Etik ve İdari izin başvurusu yapılması |
8. Hafta | Veri toplama aracının uygulanması, sahada veri toplaması |
9. Hafta | Veri toplama aracının uygulanması, sahada veri toplaması |
10. Hafta | Veri girişi |
11. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi, yorumlanması, sonuç çıkarılması ve öneri geliştirmesi |
12. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi, yorumlanması, sonuç çıkarılması ve öneri geliştirmesi |
13. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
15. Hafta | Tez savunması |
16. Hafta | Tez kabul edildikten sonra tezden bir makale yazması ve bilimsel bir dergiye göndermesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 35 | 490 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 11 | 154 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir | X | ||||
2. Disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır | X | ||||
3. Bilgi teknolojileri, teknik cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
4. İstatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır | X | ||||
5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
6. Bilgileri yorumlar, araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir | X | ||||
7. Araştırma planlar, yapar, istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, yaptığı araştırmanın raporunu yazar | X | ||||
8. Sorumluluk alır, bağımsız veya ekip içinde çalışır, kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular | X | ||||
9. Araştırma yapar, hakemli dergilerde makale yayınlar, bilimsel toplantılarda bildiri sunar | X | ||||
10. Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygular | X | ||||
11. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilir, kanıta dayalı uygulamaları izler, kanıt oluşturacak araştırmalar yapar | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası paydaşlarla ağ oluşturur | X | ||||
13. Bütünleşik afet yönetimi ilkelerini halk sağlığı yaklaşımları çerçevesinde uygular | X | ||||
14. Toplumsal, kurumsal, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde tüm çalışmalara katkıda bulunur | X | ||||
15. Etik ilkelerin ve kurulların önemini bilir, her koşulda etik davranır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek