FDE749 - XX. YÜZYIL FRANSIZ ŞİİRİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
XX. YÜZYIL FRANSIZ ŞİİRİ I | FDE749 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye, 1900?lü yılların başından 1940?a kadar Fransız şiirinde gözlemlenen biçim ve içerik değişimlerini tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri içinde göstermek, bu dönem şairlerinden seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilmeyi öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1900'lü yılların başından 1940'a kadar Fransız şiirinin içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri, 20.yüzyılın başında Fransız şiiri, İki Savaş Arası Dönem şiiri ve gerçeküstücülük, Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma. | |||||
Kaynaklar | Sabatier R., Histoire de la poésie française, 8 vol., Albin Michel, Paris, 1975. Lemaitre H., La Poésie depuis Baudelaire, Armand Colin, Paris, 1965. Lemaître H., La Poésie depuis Baudelaire, Armand Colin, Paris, 1965. Nayrolles F., Pour étudier un poème, Hatier, 1996. Fragonard M. M., Précis d?histoire de la littérature française, Didier, 1981. Joubert J.-L., La poésie, Armand Colin, 1988. Chassang A. ?Senninger C., Recueil de textes littéraires français, XXe siècle, Hachette, 1970. Bancquart M.-C., La Poésie en France du surréalisme à nos jours, Ellipses, Paris, 1996. Leuwers D., Introduction à la poésie moderne et contemporaine, Dunad, Paris, 1998 Marchal-Vincent B., La poésie française depuis Baudelaire, Dunad, Paris, 1999. Richard J.-P. Onze études sur la poésie moderne. Ed. Du Seuil, 1964. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE 749 XX. yüzyıl Fransız Şiiri I dersine giriş, dönem içinde incelenecek şair ve şiirlerin belirlenmesi |
2. Hafta | 1900?lü yılların başından 1940?a kadar Fransız şiirinin içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri |
3. Hafta | Dersin devamı |
4. Hafta | Dersin devamı |
5. Hafta | Metin incelemesi |
6. Hafta | Metin incelemesi |
7. Hafta | 20.yüzyılın başında Fransız şiiri |
8. Hafta | Dersin devamı |
9. Hafta | Ara sınavı |
10. Hafta | Metin incelemesi |
11. Hafta | Metin incelemesi |
12. Hafta | İki Savaş Arası Dönem şiiri ve gerçeküstücülük |
13. Hafta | Dersin devamı |
14. Hafta | Metin incelemesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | X | ||||
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. | X | ||||
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. | |||||
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır. | |||||
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular. | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar. | X | ||||
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar. | |||||
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir. | |||||
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar. | |||||
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | |||||
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | X | ||||
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek