FDE749 - XX. YÜZYIL FRANSIZ ŞİİRİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
XX. YÜZYIL FRANSIZ ŞİİRİ I FDE749 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrenciye, 1900?lü yılların başından 1940?a kadar Fransız şiirinde gözlemlenen biçim ve içerik değişimlerini tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri içinde göstermek, bu dönem şairlerinden seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilmeyi öğretmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda, öğrenci, 1900'lü yılların başından 1940'a kadar Fransız şiirinde gözlemlenen biçim ve içerik değişimlerini tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri içinde öğrenir,
  2. Bu dönem şairlerinden seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilir.
Dersin içeriği1900'lü yılların başından 1940'a kadar Fransız şiirinin içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri,
20.yüzyılın başında Fransız şiiri,
İki Savaş Arası Dönem şiiri ve gerçeküstücülük,
Seçilen eserler üzerinde uygulamalı çalışma.
 
KaynaklarSabatier R., Histoire de la poésie française, 8 vol., Albin Michel, Paris, 1975.
Lemaitre H., La Poésie depuis Baudelaire, Armand Colin, Paris, 1965.
Lemaître H., La Poésie depuis Baudelaire, Armand Colin, Paris, 1965.
Nayrolles F., Pour étudier un poème, Hatier, 1996.
Fragonard M. M., Précis d?histoire de la littérature française, Didier, 1981.
Joubert J.-L., La poésie, Armand Colin, 1988.
Chassang A. ?Senninger C., Recueil de textes littéraires français, XXe siècle, Hachette, 1970.
Bancquart M.-C., La Poésie en France du surréalisme à nos jours, Ellipses, Paris, 1996.
Leuwers D., Introduction à la poésie moderne et contemporaine, Dunad, Paris, 1998
Marchal-Vincent B., La poésie française depuis Baudelaire, Dunad, Paris, 1999.
Richard J.-P. Onze études sur la poésie moderne. Ed. Du Seuil, 1964.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 749 XX. yüzyıl Fransız Şiiri I dersine giriş, dönem içinde incelenecek şair ve şiirlerin belirlenmesi
2. Hafta1900?lü yılların başından 1940?a kadar Fransız şiirinin içerik ve teknik düzeyde geçirdiği aşamaların tarihsel bir temelde sanat ve düşünce hareketleri ile ilişkileri
3. HaftaDersin devamı
4. HaftaDersin devamı
5. HaftaMetin incelemesi
6. HaftaMetin incelemesi
7. Hafta20.yüzyılın başında Fransız şiiri
8. HaftaDersin devamı
9. HaftaAra sınavı
10. HaftaMetin incelemesi
11. HaftaMetin incelemesi
12. Haftaİki Savaş Arası Dönem şiiri ve gerçeküstücülük
13. HaftaDersin devamı
14. HaftaMetin incelemesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3876214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.   X 
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. X   
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir.     
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.     
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.   X 
6. Özgün bir konuyu araştırır.   X 
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.   X 
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.     
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.     
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.     
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.  X  
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.X    
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek