FME735 - FEN EĞİTİMCİLERİ İÇİN UYGULAMALI PROJE DÖNGÜSÜ YÖ.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN EĞİTİMCİLERİ İÇİN UYGULAMALI PROJE DÖNGÜSÜ YÖ. FME735 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Diğer: Bireysel Çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıÖğrencilere fen eğitimine yönelik projeler için proje döngüsü yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi verilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Proje Döngüsü ile ilgili temel kavramları tanımlar
  2. Etkili bir proje yönetimin proje başarısındaki öneminin farkındadır.
  3. Proje planlamasında durum, hedef ve sorun analizinin öneminin farkındadır.
  4. Strateji ve paydaş analizinin proje başarısındaki önemini kavrar.
  5. Bir projenin mantıksal çerçevesini planlama ve tamamlama bilgisine sahiptir.
  6. Bir projeyi raporlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
  7. Proje yönetiminin tüm aşamalarını planlar ve uygular.
Dersin içeriği1. Proje döngüsü ile ilgili temel kavramlar
2. Proje yönetim döngüsü
3. Durum Analizi
4. Sorun Analizi
5. Hedef Analizi
6. Strateji Analizi
7. Paydaş Analizi
8. Planlama
9. Mantıksal Çerçeve
10. Hedeflerin Belirlenmesi
11.Faaliyet Planlaması
12. Göstergeler
13. Bütçeleme
14. Raporlama
 
KaynaklarAvrupa Komisyonu (2003), ECHO Manual, Project Cycle Management,
http://europa.eu.int/comm/echo/pdf_files/partnership/guidelines/project_cycle_mngmt_en.pdf

Avrupa Komisyonu (2004), Aid Delivery Methods, Project Cycle Management Guidelines, http://europa.eu.int/comm/europeaid/qsm/documents/pcm_manual_2004_en.pdf

Bilen, G. ve Kabukçuoğlu, S. M. (2005), Proje Süreci Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Matrisi Hazırlama İlkeleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProje Yönetim Döngüsüne Giriş
2. HaftaDurum Analizi ve Uygulaması
3. HaftaSorun Analizi ve Uygulaması
4. HaftaHedef Analizi ve Uygulaması
5. HaftaVize
6. HaftaStrateji ve Paydaş Analizi ve Uygulamaları
7. HaftaPlanlama ve Uygulaması
8. HaftaMantıksal Çerçevenin Belirlenmesi ve örnek uygulamalar
9. HaftaHedeflerin Belirlenmesi
10. HaftaFaaliyet Planlaması
11. HaftaVize
12. HaftaGöstergeler ve Bütçeleme
13. HaftaRaporlama
14. HaftaUlusal ve uluslar arası fen eğitimi projelerinin incelenmesi
15. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler210
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje23060
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi17070
Toplam İş Yükü51160370

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.   X 
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.   X 
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.   X 
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.   X 
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.X    
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.   X 
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.    X
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.    X
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.X    
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek