FDE722 - XVIII. YÜZYIL FRANSIZ ROMANI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
XVIII. YÜZYIL FRANSIZ ROMANI | FDE722 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin, XVIII. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri ve özellikle Aydınlanma düşüncesi çerçevesinde, gerçekçi, psikolojik, toplumsal/felsefi ve gelenek romanının özelliklerini öğrenerek, seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | XVIII. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri ve aydınlanma düşüncesi, Toplumsal ve felsefi roman, Gerçekçi roman, Psikolojik roman, Gelenek romanı, Seçilen eserler üzerinde uygulama. | |||||
Kaynaklar | Launay, M., Mailhos, G.; Introduction à la vie littéraire du XVIIIe siècle, Dunod, Paris, 1996. Didier, béatrice, Histoire de la littérature française du XVIIIe siècle, Nathan, 1992. Voltaire, Romans, contes et mélanges, Le Livre de poche, Tome II. Diderot, Jacques le fatalise. éd. Gallimard, Paris, 1959. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | XVIII. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri ve Aydınlanma düşüncesinin sunumu |
2. Hafta | Dersin devamı |
3. Hafta | Alain-René Lesage ve romanı Gil Blas'nın toplumsal roman çerçevesinde incelenmesi |
4. Hafta | Dersin devamı |
5. Hafta | Voltaire ve eseri L'Ingénu'nün felsefi roman çerçevesinde incelenmesi |
6. Hafta | Dersin devamı |
7. Hafta | Diderot ve romanı Jacques le fataliste et son maître'in gerçekçi ve felsefi roman bağlamında incelenmesi |
8. Hafta | Dersin devamı |
9. Hafta | Jean-Jacques Rousseau ve romanı Julie ou la Nouvelle Héloise'in idealist ve gelenek roman bağlamında incelenmesi |
10. Hafta | Dersin Devamı |
11. Hafta | Marivaux'nun La vie de Marianne adlı romanının toplumsal ve psikolojik roman bağlamında incelenmesi |
12. Hafta | Dersin Devamı |
13. Hafta | Choderlos de Laclos ve romanı « Les Liaisons dangeureuses »ün Devrim ömncesi toplumsal ve ahlaki çöküş bağlamında incelenmsi |
14. Hafta | Dersin devamı |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 37 | 66 | 204 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | |||||
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. | |||||
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. | |||||
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır. | |||||
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular. | |||||
6. Özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar. | X | ||||
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | |||||
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar. | |||||
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir. | X | ||||
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar. | |||||
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |||||
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek