FDE722 - XVIII. YÜZYIL FRANSIZ ROMANI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
XVIII. YÜZYIL FRANSIZ ROMANI FDE722 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, XVIII. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri ve özellikle Aydınlanma düşüncesi çerçevesinde, gerçekçi, psikolojik, toplumsal/felsefi ve gelenek romanının özelliklerini öğrenerek, seçilen eserler üzerinde çözümleme yapabilmesini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, XVIII. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri ve özellikle Aydınlanma düşüncesi çerçevesinde, gerçekçi, psikolojik, toplumsal/felsefi ve gelenek romanının özelliklerini öğrenir.
  2. Seçilen eserler üzerinde çözümleme yapar.
Dersin içeriğiXVIII. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri ve aydınlanma düşüncesi,
Toplumsal ve felsefi roman,
Gerçekçi roman,
Psikolojik roman,
Gelenek romanı,
Seçilen eserler üzerinde uygulama.
 
KaynaklarLaunay, M., Mailhos, G.; Introduction à la vie littéraire du XVIIIe siècle, Dunod, Paris, 1996.
Didier, béatrice, Histoire de la littérature française du XVIIIe siècle, Nathan, 1992.
Voltaire, Romans, contes et mélanges, Le Livre de poche, Tome II.
Diderot, Jacques le fatalise. éd. Gallimard, Paris, 1959.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaXVIII. yüzyılda tarih-toplum-edebiyat-sanat-düşünce ilişkileri ve Aydınlanma düşüncesinin sunumu
2. HaftaDersin devamı
3. HaftaAlain-René Lesage ve romanı Gil Blas'nın toplumsal roman çerçevesinde incelenmesi
4. HaftaDersin devamı
5. HaftaVoltaire ve eseri L'Ingénu'nün felsefi roman çerçevesinde incelenmesi
6. HaftaDersin devamı
7. HaftaDiderot ve romanı Jacques le fataliste et son maître'in gerçekçi ve felsefi roman bağlamında incelenmesi
8. HaftaDersin devamı
9. HaftaJean-Jacques Rousseau ve romanı Julie ou la Nouvelle Héloise'in idealist ve gelenek roman bağlamında incelenmesi
10. HaftaDersin Devamı
11. HaftaMarivaux'nun La vie de Marianne adlı romanının toplumsal ve psikolojik roman bağlamında incelenmesi
12. HaftaDersin Devamı
13. HaftaChoderlos de Laclos ve romanı « Les Liaisons dangeureuses »ün Devrim ömncesi toplumsal ve ahlaki çöküş bağlamında incelenmsi
14. HaftaDersin devamı
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3766204

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.     
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.     
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir.     
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.     
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.     
6. Özgün bir konuyu araştırır.  X  
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.  X  
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.     
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.     
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.   X 
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.   X 
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.     
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.   X 
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek