FDE705 - SÖZCELEM ve EDİMBİLİM KURAMLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SÖZCELEM ve EDİMBİLİM KURAMLARI FDE705 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin, sözcelem dilbiliminin temel kavramları (söylemsel öğeler, kiplikler, aktarılan söylem), edimbilimin temel kavramlarını (dil edimleri ve ön varsayımlar) tanımlayarak metinsel uygulamalar yapmasını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Sözcelem dilbiliminin (söylemsel öğeler, kiplikler, aktarılan söylem) ve edimbilimin temel kavramlarını (dil edimleri ve ön varsayımlar) öğrenir,
  2. Sözcelem dilbiliminin temel kavramlarını metinsel uygulamalarla çözümler.
Dersin içeriğiSözcelem Dilbilimi,
Edimbilim.
 
KaynaklarKıran, Z. (2002), Dilbilime Giriş, Seçkin Yayınevi, Ankara.
Siouffi, G. Raemdonck D.Van (1999), 100 Fiches pour comprendre la linguistique, Bréal, Paris.
Cervoni, J. (1987), L?Enonciation, P.U.F. , Paris.
Blanchet, Ph. (1995), La pragmatique, Bernard-Lacoste, Paris.
Benveniste, E. (1974), Problèmes de linguistique générale, 11, Gallimard, Paris.
Maingueneau, D. (2005), Pragmatique pour le texte littéraire, Armand Colin, Paris.
Jaubert, A. (1990), La Lecture Pragmatique, Hachette, Paris.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSözce, Sözcelemve Edimbilim Tanımlaması
2. HaftaDersin devamı
3. HaftaSözcelem Dilbilimi
4. HaftaDersin devamı
5. HaftaTemel Kavramlar
6. HaftaVarsayım ve Kapalı Anlatım
7. HaftaDersin Devamı
8. HaftaAra sınav
9. HaftaSözceleme Durumu
10. HaftaDersin Devamı
11. HaftaSözceleme Düzeyleri: ?Söylem? ve ?Anlatı?
12. HaftaSöylemin Kuralları
13. HaftaAktarılan Söylem
14. HaftaUygulama
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3866204

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.    X
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.    X
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir.    X
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.     
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.   X 
6. Özgün bir konuyu araştırır.  X  
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.     
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.   X 
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.   X 
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.     
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.     
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.    X
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek