FDE705 - SÖZCELEM ve EDİMBİLİM KURAMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SÖZCELEM ve EDİMBİLİM KURAMLARI | FDE705 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin, sözcelem dilbiliminin temel kavramları (söylemsel öğeler, kiplikler, aktarılan söylem), edimbilimin temel kavramlarını (dil edimleri ve ön varsayımlar) tanımlayarak metinsel uygulamalar yapmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sözcelem Dilbilimi, Edimbilim. | |||||
Kaynaklar | Kıran, Z. (2002), Dilbilime Giriş, Seçkin Yayınevi, Ankara. Siouffi, G. Raemdonck D.Van (1999), 100 Fiches pour comprendre la linguistique, Bréal, Paris. Cervoni, J. (1987), L?Enonciation, P.U.F. , Paris. Blanchet, Ph. (1995), La pragmatique, Bernard-Lacoste, Paris. Benveniste, E. (1974), Problèmes de linguistique générale, 11, Gallimard, Paris. Maingueneau, D. (2005), Pragmatique pour le texte littéraire, Armand Colin, Paris. Jaubert, A. (1990), La Lecture Pragmatique, Hachette, Paris. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sözce, Sözcelemve Edimbilim Tanımlaması |
2. Hafta | Dersin devamı |
3. Hafta | Sözcelem Dilbilimi |
4. Hafta | Dersin devamı |
5. Hafta | Temel Kavramlar |
6. Hafta | Varsayım ve Kapalı Anlatım |
7. Hafta | Dersin Devamı |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Sözceleme Durumu |
10. Hafta | Dersin Devamı |
11. Hafta | Sözceleme Düzeyleri: ?Söylem? ve ?Anlatı? |
12. Hafta | Söylemin Kuralları |
13. Hafta | Aktarılan Söylem |
14. Hafta | Uygulama |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 66 | 204 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | X | ||||
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler. | X | ||||
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir. | X | ||||
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır. | |||||
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular. | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır. | X | ||||
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar. | |||||
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar. | X | ||||
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir. | X | ||||
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar. | |||||
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | |||||
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |||||
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek