HİS700-04 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR HİS700-04 8. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini ve yeterlik sınavını başarı ile tamamlamış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma, inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalından Tez Danışmanı Öğretim Üyesi 
Dersin amacıÖğrencinin doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak teorik ve pratik donanımıyla bir tez projesi planlayıp, yürütüp tamamlayabilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersten başarılı olan öğrenci: Doktora tez projesinin hipotezi kurabilir, planlayabilir ve tez çalışmasını yürütüp sonuçları değerlendirerek ve yazıya dönüştürebilecek gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olabilmeli
  2. Tez konusu ile ilgili tez konusu tarayabilmeli, Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilmeli
  3. Bilimsel teorisine ulaşabilmek için laboratuvar yöntemlerini belirleyebilmeli, kendi bilim alanı ile ilgili yöntemleri uygulayabilmeli
  4. Uyguladığı laboratuvar araştırma verilerini görüntüleyip yorumlayabilmeli
  5. Elde ettiği araştırma verilerini analiz edebilmeli
  6. Yorumladığı araştırma bulgularını tartışarak sonuç çıkarabilmeli
  7. Önerilerde bulunabilmeli
  8. Araştırmayı raporlaştırabilmeli ve savunabilmeli
Dersin içeriği- Doktora tezi planlayıp, yürüterek, sonuçlarını değerlendirerek edindiği bilgi ve beceriyi kullanacağı bireysel teorik ve laboratuvar çalışması
- Tez konusunun belirlenmesi ve bilimsel ilkeler doğrultusunda bilimsel teori oluşturması
- Tez konusu ile teorisine yönelik yurt içi yurt dışı literatür taraması yapılması
- Laboratuvar araştırmanın tüm planlamasının yapılması Kendi bilim alanı ile ilgili laboratuvar yöntemlerinin uygulanması
- Laboratuvarda elde ettiği verileri toplayıp, görüntülemesi
- Elde edilen laboratuvar bulgularının toplanıp değerlendirilmesi
- Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması 
Kaynaklarİlgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBulguların değerlendirilmesi
2. HaftaBulguların değerlendirilmesi
3. HaftaBulguların değerlendirilmesi
4. HaftaBulguların değerlendirilmesi
5. HaftaBulguların değerlendirilmesi
6. HaftaBulguların değerlendirilmesi
7. HaftaBulguların değerlendirilmesi
8. HaftaBulguların değerlendirilmesi
9. HaftaBulguların değerlendirilmesinin raporlanması
10. HaftaBulguların değerlendirilmesinin raporlanması
11. HaftaBulguların değerlendirilmesinin raporlanması
12. HaftaBulguların değerlendirilmesinin raporlanması
13. HaftaBulguların değerlendirilmesinin raporlanması
14. HaftaBulguların değerlendirilmesinin raporlanması
15. HaftaBulguların değerlendirilmesinin raporlanması
16. HaftaTez savunması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1450700
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi1200200
Toplam İş Yükü15250900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hücre, doku ve organların organizasyonunun ışık, elektron mikroskobik yapılarını, moleküler ve genetik bileşenleri ile kavrayarak, yapı-işlev ilişkisini kurabilir olmalı    X
2. İnsan embriyolojik gelişimini ve düzenleyen moleküler mekanizmaları kavramış olmalı, gelişme bozukluklarını kavram düzeyinde yorumlayabilmeli    X
3. Temel laboratuvar beceri ve tutumlarına sahip histokimya, immunohistokimya, elektron mikroskobu, hücre kültürü gibi yöntemlerin prensiplerini kavramış olmalı     X
4. Mikroskop ve görüntüleme tekniklerini, güncel yardımcı inceleme yöntemleri ile uygulamalı olarak öğrenmiş, görüntü analizi ve diğer kantitatif yöntemleri (stereoloji) uygulayıp, değerlendirebilme yetisine sahip olmalı    X
5. Yardımcı üreme teknikleri, kök hücre teknolojisi gibi klinikle işbirliği içinde olduğu laboratuvar çalışmaları yürütebilecek temel bilgiye sahip gerekli yetkinliği kazanmış olmalı    X
6. Eğitime katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutuma sahip olmalı    X
7. Kendini geliştirmek için bilgiye ulaşma yöntemlerini bilmeli ve sürekli öğrenmenin önemini benimsemiş olmalı    X
8. Bağımsız olarak oluşturduğu özgün hipotezleri proje olarak planlayıp yazabilen ve temel araştırma yöntemlerini kurgulayıp kullanarak projeleri yönetme birikimine sahip, sonuçları değerlendirebilir, güncel bilgilerle tartışabilir ve makale yazabilme yetkinliği kazanmiş olmalı     X
9. Araştırma etik değerlerini özümsemiş, bilim ve yayın etiği, yardımcı üreme teknikleri ya da kök hücre teknolojileri gibi klinik uygulamalara açık etik konular hakkında bilgi ve görüş sahibi olmalı,     X
10. Ulusal ve uluslar arası düzeyde bilimsel ortamlara katılıp tartışabilen ve sunum yapabilme yetisinde olmalı    X
11. Çeşitli kuruluşlarca desteklenen proje ve uluslararası/ulusal dergilerde yayınlanan makalelerin değerlendirme kriterlerini analiz edip, bağımsız olarak bir proje önerisini değerlendirebilir olmalı    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek