HİS700-04 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | HİS700-04 | 8. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora derslerini ve yeterlik sınavını başarı ile tamamlamış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Araştırma, inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalından Tez Danışmanı Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak teorik ve pratik donanımıyla bir tez projesi planlayıp, yürütüp tamamlayabilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Doktora tezi planlayıp, yürüterek, sonuçlarını değerlendirerek edindiği bilgi ve beceriyi kullanacağı bireysel teorik ve laboratuvar çalışması - Tez konusunun belirlenmesi ve bilimsel ilkeler doğrultusunda bilimsel teori oluşturması - Tez konusu ile teorisine yönelik yurt içi yurt dışı literatür taraması yapılması - Laboratuvar araştırmanın tüm planlamasının yapılması Kendi bilim alanı ile ilgili laboratuvar yöntemlerinin uygulanması - Laboratuvarda elde ettiği verileri toplayıp, görüntülemesi - Elde edilen laboratuvar bulgularının toplanıp değerlendirilmesi - Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması | |||||
Kaynaklar | İlgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
2. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
3. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
4. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
5. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
6. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
7. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
8. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
9. Hafta | Bulguların değerlendirilmesinin raporlanması |
10. Hafta | Bulguların değerlendirilmesinin raporlanması |
11. Hafta | Bulguların değerlendirilmesinin raporlanması |
12. Hafta | Bulguların değerlendirilmesinin raporlanması |
13. Hafta | Bulguların değerlendirilmesinin raporlanması |
14. Hafta | Bulguların değerlendirilmesinin raporlanması |
15. Hafta | Bulguların değerlendirilmesinin raporlanması |
16. Hafta | Tez savunması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 50 | 700 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 200 | 200 |
Toplam İş Yükü | 15 | 250 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hücre, doku ve organların organizasyonunun ışık, elektron mikroskobik yapılarını, moleküler ve genetik bileşenleri ile kavrayarak, yapı-işlev ilişkisini kurabilir olmalı | X | ||||
2. İnsan embriyolojik gelişimini ve düzenleyen moleküler mekanizmaları kavramış olmalı, gelişme bozukluklarını kavram düzeyinde yorumlayabilmeli | X | ||||
3. Temel laboratuvar beceri ve tutumlarına sahip histokimya, immunohistokimya, elektron mikroskobu, hücre kültürü gibi yöntemlerin prensiplerini kavramış olmalı | X | ||||
4. Mikroskop ve görüntüleme tekniklerini, güncel yardımcı inceleme yöntemleri ile uygulamalı olarak öğrenmiş, görüntü analizi ve diğer kantitatif yöntemleri (stereoloji) uygulayıp, değerlendirebilme yetisine sahip olmalı | X | ||||
5. Yardımcı üreme teknikleri, kök hücre teknolojisi gibi klinikle işbirliği içinde olduğu laboratuvar çalışmaları yürütebilecek temel bilgiye sahip gerekli yetkinliği kazanmış olmalı | X | ||||
6. Eğitime katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutuma sahip olmalı | X | ||||
7. Kendini geliştirmek için bilgiye ulaşma yöntemlerini bilmeli ve sürekli öğrenmenin önemini benimsemiş olmalı | X | ||||
8. Bağımsız olarak oluşturduğu özgün hipotezleri proje olarak planlayıp yazabilen ve temel araştırma yöntemlerini kurgulayıp kullanarak projeleri yönetme birikimine sahip, sonuçları değerlendirebilir, güncel bilgilerle tartışabilir ve makale yazabilme yetkinliği kazanmiş olmalı | X | ||||
9. Araştırma etik değerlerini özümsemiş, bilim ve yayın etiği, yardımcı üreme teknikleri ya da kök hücre teknolojileri gibi klinik uygulamalara açık etik konular hakkında bilgi ve görüş sahibi olmalı, | X | ||||
10. Ulusal ve uluslar arası düzeyde bilimsel ortamlara katılıp tartışabilen ve sunum yapabilme yetisinde olmalı | X | ||||
11. Çeşitli kuruluşlarca desteklenen proje ve uluslararası/ulusal dergilerde yayınlanan makalelerin değerlendirme kriterlerini analiz edip, bağımsız olarak bir proje önerisini değerlendirebilir olmalı | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek